معرفی پایانه مسافربری غرب تهران

اتوبوس ، انتخاب بسیاری از مردم برای تجربه ی سفر است، تهران با داشتن چهار ترمینال مسافربری نقشی مهم و اساسی در جابه جایی مسافرین داردکه پایانه مسافربری غرب تهران (آزادی) ،یکی از پر تردد ترین پایانه های کشور، با داشتن امکانات رفاهی مناسب برای مسافرین و شرکت های معتبر مسافربری ،بزرگ ترین و مهم ترین ترمینال کشور محسوب می شود که برای سفر به سراسر کشور اتوبوس دارد، در این مقاله به معرفی پایانه مسافربری غرب تهران می پردازیم .

پایانه مسافربری غرب تهران ( آزادی )

 امروز با بزرگترین پایانه مسافربری غرب تهران کشور و اطلاعاتی راجع به دسترسی به این ترمینال و امکاناتی که برای مسافران فراهم کرده بیشتر آشنا می شویم.

اگر شهرهای غرب کشور مقصد سفر شماست ،با این که از سایر ترمینال های تهران هم می توانید سفر کنید ،خرید بلیط اتوبوس ترمینال غرب برای شما  انتخاب مناسب تری است .

پایانه غرب تهران کجاست ؟

به ضلع شمال غرب ، میدان آزادی تهران که بروید ، پایانه آزادی را خواهید دید .

بلافاصله پس از افتتاح  این ترمینال ، شرکت‌های مسافربری معتبری همچون  رویال سفر ، ایران پیما ، لوان نور و …شروع به فعالیت کردند که ، ایباس هم به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است.

پایانه مسافربری
پایانه مسافربری غرب تهران

پایانه ترمینال غرب برای کدام مسافرین مقصد مناسبی است ؟

 عازم تهران که باشید،اگر می خواهید به مناطق غربی و مرکز تهران دسترسی داشته باشید،بهتر است بلیط ترمینال غرب را تهیه کنید، دسترسی آسان به مرکز شهر از ویژگی‌های مهم این ترمینال است.

مسیرهای پرتردد ترمینال غرب کدام شهرها هستند ؟

از پایانه مسافربری غرب تهران به کجا ها می توان سفر کرد :‌

  • تهران تبریز
  • تهران کرمانشاه
  • بلیط اتوبوس تهران زنجان
  • تهران ارومیه
  • تهران رشت
  • تهران سنندج
  • تهران اردبیل
  • تهران شیراز
  • تهران همدان

هم چنین اگر مقصد سفر شما برون مرزی است، برای سفر به نخجوان ،استانبول، آنکارا می توانید با اتوبوس های ترمینال غرب سفر خود را آغاز کنید.

در ترمینال غرب چه امکاناتی برای مسافرین وجود دارد ؟

 در بین همه ترمینال های تهران ، ترمینال غرب با مساحتی حدود ۵۰ هکتار بزرگترین پایانه مسافربری تهران است که در سال ۱۳۷۵ افتتاح شد، ساختمان این ترمینال دو طبقه ، طبقه اول  شامل دفاتر فروش بلیط و طبقه دوم برای دفاتر اداری است.

امکانات دیگری برای رفاه حال مسافری در ترمینال در نظر گرفته شده است که رستوران ،کافی شاپ ،سالن استراحت ،اتوماسیون حمل بار و  درمانگاه شبانه روزی از امکانات آن است ،همچنین  مسجد پایانه که در دو طبقه  و با خواندن نماز به صورت جماعت در سه وقت برای مسافرین مهیا شده ، جالب است بدانید این ترمینال حتی برای رانندگان اتوبوس هم امکاناتی فراهم کرده است ،در ضلع جنوبی محوطه پایانه خوابگاه رانندگان مجهز به ۱۲۴ تخت به صورت شبانه‌روزی در اختیار رانندگان قرار می گیرد که در کنار این ساختمان استخر سرپوشیده  و باشگاه نیز وجود دارد.

پایانه آزادی
پایانه مسافربری غرب تهران

پایانه مسافربری غرب تهران پارکینگ عمومی دارد ؟

بله ! این ترمینال با داشتن دو پارکینگ به صورت مجزا که اولی با ۳۰۰ سلول و دومی با ۲۳۰ سلول در اختیار مسافرین قرار می گیرد.

آدرس ترمینال غرب آزادی : تهران، ضلع شمالی غرب میدان آزادی.

شماره ترمینال غرب تهران : 44654651-021

تلفن گویا : 44663954-021

تعدادی از شرکت های مسافربری ترمینال غرب :

در لیست زیر تعدادی از شرکت هایی را مشاهده می کنید که در ترمینال غرب حضور دارند :‌

ایباس

نشانی ایباس: تهران، نرسیده به میدان آزادی، خیابان محمد علی جناح

تلفن ایباس :02171057305

لوان‌نور، تعاونی 8

نشانی: ترمینال غرب

تلفن:44663221-021

مهین نور، تعاونی 4

نشانی: ترمینال غرب

تلفن:44654651 -021

ترابری تهران ، تعاونی 15

نشانی:ترمینال غرب

تلفن: 44662015-021

عدل پایانه غرب، تعاونی 7

نشانی:ترمینال غرب

تلفن:44670631-021

رویال سفر

نشانی : ترمینال غرب

تلفن: 44663075-021

ایباس ! با ارائه خدمتی نوین در پایانه ترمینال غرب آماده ارائه اتوبوس های وی ای پی با کیفیت است ، بلیط اتوبوس های ایباس را  می توانید ، هم به صورت حضوری، افلاین و هم به صورت آنلاین از طریق سایت ایباس و اپلیکیشن ایباس که هم برای گوشی های اندروید و هم ایفون وجود دارد، به راحتی برای سفر های  تا یک سال آینده  تان را خریداری کنید. بعد از خرید بلیط تفاوت ایباس با علی بابا و سایر سامانه های فروش بلیط اتوبوس را متوجه خواهید شد .

همیشه به سفر، ایباس همسفر سفر های اتوبوسی شما.

1 دیدگاه
  1. هوشنگ جعفری می گوید

    بلیط اتوبوس زنجان تهران به ترمینال غرب میره ؟

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد