مشخصات اتوبوس اسکانیا و ظرفیت اسکانیا

مشخصات اتوبوس اسکانیا: اسکانیا ، شرکت خودروسازی و صنایع سنگین سوئدی است که تولیدکننده انواع کامیون ، اتوبوس ، موتورهای دیزلی و کشتی است. دفتر مرکزی و کارخانه تولیدی اصلی این شرکت در شهر سودتلیا در ۳۰ کیلومتری جنوب استکهلم قرار دارد. و شرکت عقاب افشان در ایران نمایندگی فروش این شرکت سوئدی را برعهده دارد و اتوبوس های این شرکت در دو مدل مال و درسا وارد بازار می کند.

اتوبوس اسکانیا عقاب افشان در زمان نگارش این پست در سه مدل در ایران توسط شرکت عقاب به فروش می رسد که در ادامه این پست قصد دریم دو مدل را بررسی کنیم پس با ما همراه باشید:

اتوبوس اسکانیا مدل درسا

مشخصات اتوبوس اسکانیا مدل درسا یکی از مدل های شرکت عقاب است که در سال 1392 رونمایی شد و دو سال بعد به تولید انبوه رسید که به دارای موتور 400 اسب بخار هستند و این مدل از اتوبوس اسکانیا در ظرفیت 25 نفره VIP تولید و عرضه می شوند .

از دیگر مشخصات اتوبوس اسکانیا مدل درسا از صندلی های مدل Kiel استفاده شده که هر صندلی مجهز به مانیتور مخصوص جک هدفون و شارژر بوده و از لحاظ راحتی نیز نمره قابل قبولی می گیرد چرا که دارای اکسل مستقل بوده که باعث موج گیری اضافی می شود و همینطور محور جلو دارای تنظیم ارتفاع دستی و اتومات است.

مشخصات اتوبوس اسکانیا درسا
مشخصات اتوبوس اسکانیا درسا

دلیل نام گذاری اتوبوس اسکانیا چیست؟

شاید از خودتان بپرسید که دلیل نام گذاری حروف و کد ها در اسکانیا چیست؟ اتوبوس‌های اسکانیا دارای نام‌گذاری هایی هستند که کد هست. برای مثال اتوبوس معروف مارال به اسم K410IB4×2NB حرف کا در ابتدا اشاره به نوع و سری اتوبوس دارد که از سری و نوع کا است. عدد 410 که پس از سری آن آورده شده است، قدرت موتور است و حرف IB اشاره به کارخانه پایتخت این سری است که اشاره به کارخانه کشور چین دارد.

اتوبوس هایی که تولید کارخانه لهستان هستند با حرف UI شناخته می‌شوند. دو عدد 4×2 به معنی دو محور بودن این اتوبوس است و حرف N به این معنی این است که سیستم تعلیق محور جلو و عقب این اتوبوس هر دو طبیعی است.

اگر به جای حرف N حرف M را دیدید این به معنای سیستم تعلیق محور جلو پایین و محور عقب نرمال یا طبیعی است. حرف آخر که حرف B است اشاره به این دارد که این اتوبوس مناسب مسافت‌های بین شهری است و حرف D اشاره به اتوبوس‌های دو طبقه درون شهری دارد.

مشخصات اتوبوس اسکانیا مدل درسا :

موتور : درسا دارای موتور شش سیلندر با حجم 12.7 لیتر با قدرت 400 اسب بخار و با استاندارد آلایندگی یورو 3 که به صورت طولی در انتهای شاسی قرار گرفته تا کمترین صدا بپرا به کابین انتقال دهد و از طرفی در تصادفات کمترین آسیب را ببیند .

سیستم ایمنی : ترمز پنوماتیک برای چرخ‌های جلو و عقب با سیستم دیسکی و ترمز ضدقفلABS و ترمز الکترونیکی ، ترمز موتور (ترمز اگزوز)، سیستم ضدلغزش TC، سیستم الکترونیکی پایداری حرکت برای بهبود حفظ تعادل خودرو در شرایط مختلف جاده مشخصات فنی درساست .

گیربکس : گیبرکس این مدل هشت دنده و اتومات بوده و مجهز به کلاچ اتومات (بدون پدال کلاچ) است و دارای کروز کنترل است .

ظرفیت : همه سری اتوبوس‌های درسا VIP هستند یعنی ظرفیت 25+1+1 صندلی را دارا هستند.

امکانات رفاهی :

  • اتوبوس تشریفاتی درسا دارای سیستم یکپارچه صوت و تصویر و مانیتور ، جک هدفون ، شارژر ، کولر و بخاری مخصوص هر صندلی
  • صندلی kiel تخت شو
  • اینترنت داخل اتوبوس
  • سیستم صوتی و تصویری مثل دستگاه مانیتور LCD و DVD PLAYER در کابین استراحت
  • میکروفون جهت ارتباط راننده با مسافرین
  • یخچال و سیستم آبجوش، قهوه جوش
  • شیشه های عقب و جلو دوجداره سکوریت
  • سیستم ایرکاندینشن اتوماتیک گرمایش، سرمایش

بیشتر بخوانید : فرق اتوبوس VIP با اتوبوس معمولی

اتوبوس اسکانیا مارال + عکس اتوبوس اسکانیا مارال

اسکانیا مدل مارال اولین اتوبوس تولید شده در شرکت عقاب افشان در سال 1388 می باشد که تا به امروز تغییراتی زیادی در این اتوبوس ها اتفاق افتاده ، از بهبود کیفیت آلایندگی موتور از یورو 3 به یورو 4 تا تغییر داشبورد و … ،  این مدل هر چند سال به روز شده است .

اسکانیا مدل مارال 4212 آخرین مدل می باشد که توسط شرکت عقاب تولید و به فروش می رسد و می توان گفت تقریبا از سال 1397 تغییرات زیادی نداشته و همان مدل تولید می شود از طرفی مارال پرفروش ترین و محبوبترین اتوبوس ناوگان اتوبوس رانی کشور بوده و می توان گفت که اولین نسل اتوبوس های vip است .

مشخصات فنی اسکانیا مارال

موتور :  اسکانیا مدل مارال 4212 دارای موتور شش سیلندر با حجم 12.7 لیتر با قدرت 4100 اسب بخار و با استاندارد آلایندگی یورو 4 که دارای اینتر کولر و سوپر شارژر می باشد

سیستم ایمنی : سیستم های ایمنی و ترمز برای چرخ‌های جلو و عقب  سیستم ترمز الکتــرونیک، ABS، سیستم ضد لغزش TCS، ESP سيستم الكترونيكی پايداری حركت (برای بهبود حفظ تعادل خودرو در شرايط مختلف جاده ، AEB سیستم ترمز اضطراری پیشرفته است.

گیربکس : گیبرکس این مدل هشت دنده وسیستم تعویض دنده هوشمند اپتی کروز با قابلیت تنظیم دستی و اتوماتیک است.

ظرفیت : سری مارال در سه ظرفیت 47 نفره در کلاس استاندارد و 30 نفره در کلاس تجاری و 25 نفره در کلاس VIP تولید و عرضه می شود.

امکانات رفاهی اتوبوس : اتوبوس اسکانیا سری مارال در نسخه vip دارای صندلی های  مانیتور دار ، صندلی تخت شو  جک هدفون و شارژر موبایل می باشد . و در بقیه موارد تقریبا هر دو سری 4212 و 4214 دارا می باشند که شامل سقف یکپارچه سیستم تهویه مطبوع برای رفاه بیشتر راننده ومسافران دودستگاه مانیتور ال سی دی و دی وی دی پلیر  و دستگاه مانیتور تاشو در اتاق استراحت، تابلو دیجیتال اعلام مسیر، سیستم ایمنی برای درب ها، قهوه جوش و یخچال  شیشه های دوجداره تمام سکوریت جانبی و عقب، هشدار برای حریق و … اشاره نمود.

مشخصات اتوبوس اسکانیا مارال
مشخصات اتوبوس اسکانیا مارال

اتوبوس اسکانیا VIP چقدر ظرفیت دارند؟ داخل اتوبوس اسکانیا + بررسی کلاس های ظرفیت اتوبوس اسکانیا

مشخصات اتوبوس اسکانیا موجود ناوگان اتوبوس رانی ایران در سه کلاس ظرفیتی وجود دارد که در ادامه به بررسی و تشریح این سه کلاس ظرفیت خواهیم پرداخت:

ظرفیت اتوبوس اسکانیا کلاس استاندارد :

کلاس ظرفیت استاندارد 1+1+45 نفر را در خود جای دهد و نحوه چیدمان آن چهار ستون 12 تایی را شامل می شود و اتوبوس هایی که از این کلاس ظرفیتی استفاده می کنند جزو اولین نسل اتوبوس های بین شهری است مانند اسکانیا مارال و بنز 302 و ولوو B9 هستند.

ظرفیت اتوبوس اسکانیا کلاس تجاری :

کلاس ظرفیت تجاری 1+1+30 نفر در خود جا می دهد و نحوه چیدمان آن همان مدل استاندارد بود اما یک ستون از آن حذف شده است اتوبوس هایی که از این کلاس ظرفیتی استفاده می کنند اسکانیا کلاسیک و بعضی مدل های اسکانیا مارال می باشند.

ظرفیت اتوبوس اسکانیا کلاس VIP :

کلاس ظرفیت VIP 1+1+25 نفر در خود جای میدهد و سه ستون هشت ردیفه صندل در آن وجود دارد که دلیل آن صندلی های تخت شوی این اتوبوس هاست .اتوبوس هایی که از این کلاس ظرفیتی استفاده می کنند اسکانیا مدل درسا و مدل های جدید اسکانیا مارال و … هست .امروزه بیش از 60 درصد اتوبوس های موجود در ناوگان بین شهری از این اتوبوس ها استفاده می کنند.

در تصویر زیر نقشه چیدمان هر کلاس ظرفیت را مشاهده می کنید:

اتوبوس های اسکانیا یکی از مقاوم ترین و بهترین اتوبوس های دنیا می باشد که در ایران هم طرفداران زیادی دارد ، اگر خواهان اجاره اتوبوس دربستی هستید می توانید به سایت ebus مراجعه کنید و درخواست اتوبوس بدهید تا در سریع ترین زمان ممکن همکاران ما با شما تماس بگیرند.

سامانه خرید بلیط اتوبوس ایباس:

در ایباس شما می توانید بلیط اتوبوس های بین شهری خود را با بهترین قیمت خریداری کنید و از کیفیت بالای اتوبوس هایی که ارائه می شوند لذت ببرید. این اتوبوس ها اغلب از مدل های اسکانیا هستند که راحتی زیادی را دارند.

اگر به نظر شما مشخصات اتوبوس اسکانیا از قلم افتاده است در قسمت نظرات آن را برای کاربران ایباس بنویسید.

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد