سریع ترین راه‌های دسترسی به فرودگاه امام خمینی

فرودگاه امام خمینی بزرگترین فرودگاه بین المللی ایران با نام اختصاصی (IKIA) که برای سفر های خارجی فرودگاه بین المللی مهرآباد است روزانه 200 پرواز خارجی از این فرودگاه انجام می شود . این فرودگاه در 30 کیلومتری تهران و در اتوبان تهران- قم و در زمینی به مساحت 14 کیلومتر مربع واقع شده است و در ادامه با راه‌های دسترسی به فرودگاه امام خمینی آشنا خواهیم شد .

راه‌های دسترسی به فرودگاه امام خمینی

فرودگاه ها به علت سرو صدای زیاد معمولا در بیرون شهر ها و کلان شهر ها تاسیس می شود تا باعث آزار و اذیت ساکنان اطراف نشود و از طرفی این شرایط برای مسافران مشکلاتی را به همراه دارد و برای رسیدن به فرودگاه بایستی حداقل نیم ساعت زودتر خود را به فرودگاه برسانند .

فرودگاه بین المللی امام خمینی نیز از این شرایط مستثنی نیست و بایستی 30 کیلومتر از تهران به سمت قم بروید تا به فرودگاه امام خمینی برسید و در این مقاله قصد داریم تا راه‌های رسیدن به فرودگاه امام خمینی را بررسی و بهترین روش را بیان کنیم .

اتوبوس فرودگاه امام خمینی

اولین و بهترین پیشنهاد برای رفتن به فرودگاه استفاده از اتوبوس فرودگاه امام خمینی هست که این اتوبوس ها هر یک ساعت یک بار از ترمینال اتوبوسرانی فرودگاه مهرآباد به سمت فرودگاه امام خمینی حرکت می کنند و حدود یک ساعت نیز طی مسیر طول می کشد پس اگر قصد دارید تا از اتوبوس استفاده کنید بهتر است اول از همه بلیط اتوبوس را خریداری کنید و  یک و نیم ساعت زودتر خود را به این ایستگاه برسانید تا با خیالی راحت و بدون تأخیر به فرودگاه برسید . این راه یکی از بهترین راه‌های دسترسی به فرودگاه امام خمینی می باشد .

اتوبوس فرودگاه امام خمینی
اتوبوس فرودگاه امام خمینی

مترو فرودگاه بین المللی امام خمینی

یکی دیگر از راه‌های دسترسی به فرودگاه امام خمینی که شاید به ذهنتان برسد مترو است . ایستگاه مترو فرودگاه امام خمینی در خط یک قرار دارد و با شهر آفتاب در در با یک انشعاب جداگانه قرار دارد که از ایستگاه شاهد جدا می شود .

برای رسیدن به فرودگاه امام خمینی از طریق دیگر در نظر داشته باشید خطوط مترو به ترتیب در :

  • خط دو (آبی پررنگ) ایستگاه امام خمینی
  • خط سه (آبی کم رنگ) ایستگاه شهید بهشتی
  • خط چهار (زرد) ایستگاه دروازه دولت
  • خط 6(صورتی) ایستگاه هفت تیر
  • خط 7 (بنفش) ایستگاه مولوی

با خط یک (قرمز) که به فرودگاه امام خمینی می رسد تقاطع دارد و متروی خط فرودگاه امام خمینی از 6 صبح تا 8 شب و هر یک ساعت و بیست دقیقه قطار دارد و ساعت پروازتان خارج از زمان اعلام شده است از این گزینه صرف نظر کنید  و اگر برای اولین بار برای رفتن به فرودگاه قصد سفر با مترو دارید بهتر است چند ساعت زودتر حرکت کنید .

مترو فرودگاه بین المللی امام خمینی
مترو فرودگاه بین المللی امام خمینی

ماشین شخصی

یکی دیگر از راه‌های دسترسی به فرودگاه امام خمینی ماشین شخص است که برای رسیدن به فرودگاه با ماشین شخصی بایستی مسیر 30 کیلومتری تا فرودگاه امام از طریق اتوبان تهران – قم را طی کنید اما نکته اینجاست که برای استفاده از پارکینگ فرودگاه هزینه گزافی را متقبل خواهید شد پس بهتر است تا از آشنایان و اقوام همراهتان به فرودگاه آمده و خودرو‌تان را برگردانند .

ماشین شخصی
ماشین شخصی

تاکسی فرودگاه امام خمینی

یکی از آخرین راه‌های دسترسی به فرودگاه امام خمینی تاکسی های فرودگاهی است که تنها وسیله نقلیه عمومی هستند که در بخش خروج مسافران می توانند مسافران را سوار کنند در غیر این صورت باید مسافتی را طی کنید تا به تاکسی برسید . به این نکته توجه کنید که کرایه اتوبوس های فرودگاهی نسبت به تاکسی های داخل شهری کمی گران تر است .

البته برای رفتن به فرودگاه لازم نیست حتما تاکسی های فرودگاهی بگیرید و تاکسی های اینترنتی یا تاکسی های داخل شهر نیز می توانند تا درب ورودی فرودگاه ،  شما را ببرند اما برای خروج از فرودگاه و سوار شدن به تاکسی (غیر تاکسی فرودگاهی) بایستی مسیر زیادی را طی کنید . برای خرید بلیط اتوبوس ارزان می توانید بهترین خدمات را از ایباس بخواهید.

به نظر شما کدام راه آسان ترین راه رسیدن به فرودگاه امام خمینی است ؟ در بخش نظرات کامنت کنید.

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد