اتوبوس دریایی چیست و کجا استفاده می شود ؟

اتوبوس دریایی  جزو ناوگان حمل و نقل عمومی شهر هایی ست که رود از آن عبور می کند و یا راه دریای نزدیک تر از راه خشکی است و بسته به میزان مسافر سایز این اتوبوس دریایی فرق می کند که به آنها ferry boat نیز می گویند .

به اتوبوس دریایی ، تاکسی دریایی نیز گفته می شود که هر دو کار یکسانی را انجام می دهند و تفاوتی در اصل موضوع ندارد . تفاوت بزرگی این اتوبوس های دریایی با کشتی ها دارند در این است که بر خلاف کشتی ها تعداد زیادی مسافر نمی توانند حمل کنند و گنجایش این وسلیه نقلیه دریایی کمتر از کشتی است .

اتوبوس دریایی در کجا استفاده می شود ؟

اتوبوس دریایی بخشی از سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی بسیاری از شهرها و جزیره‌های کنار آب را تشکیل می‌دهد و امکان ترانزیت و انتقال مستقیم بین نقاط را با هزینه‌ای بسیار کمتر از پل‌ها یا تونل‌ها فراهم می‌کنند. از این اتوبوس دریایی برای فواصل کمتر استفاده می شود مثلا برای داخل شهر هایی مانند ونیز یا برای گردشگری و تفریح در جزیره ها .

اتوبوس دریایی در ونیز

یکی از جاهایی که اتوبوس دریایی زیاد استفاده می شود در شهر ونیز است که به دلیل شرایط خاص این شهر یکی از بهترین گزینه ها برای انتقال مسافران از یک نقطه به نقطه دیگر استفاده از اتوبوس دریایی است .

اگر قصد مسافرت به ایتالیا و ونیز را دارید به شما پیشنهاد می کنیم حتما از قایق های مسافری استفاده کنید و از یک سواری دلچسب و هیجان انگیز نهایت لذت را ببرید .

یکی از شهرهایی که ایرانیان زیاد به انجا سفر می کنند شهر آنتالیا در ترکیه است که در این شهر هم بنا به دلایلی که ذکر می کنیم از اتوبوس دریایی هم استفاده می شود و شما می توانید در مسافرت به شهر آنتالیا سوار تاکسی دریایی شوید و یک تجربه خوب از مسافرت با وسیله نقلیه دیگری برای شما باشد .

دلیل استفاده از این نوع وسیله نقلیه در ترکیه زیاد است که یکی از این عوامل گران بودن قیمت بنزین در این کشور است و هزینه رفت و آمد با تاکسی گران می باشد . یکی دیگر از دلایل استفاده از تاکسی دریایی جاذبه تفریحی آن است .

اتوبوس دریایی در کیش و قشم

در جزیره های کیش و قشم ایران نیز از این وسیله نقلیه برای تفریح و گردشگری استفاده می شود و شما می توانید با خرید بلیط سوار این وسلیه نقلیه هیجان انگیز شوید و از بودن در دریا لذت ببرید .

چرا از اتوبوس دریایی استفاده کنیم؟

امروزه با استفاده از اتوبوس دریایی گردشگری ساحلی و حمل و نقل دریایی با توجه به جاذبه های که هم در حوزه جنگل، کوهپایه، جلگه و دریا دارند می تواند نقش موثری در رفاه حال مسافران و گردشگران به همراه داشته دارند و به یکی از تفریح های محبوب تبدیل شوند.

این اتوبوس های تفریحی و دریایی علاوه بر اینکه می توانند دریا گردی مسافران را اجرا کنند بلکه می تواند امکاناتی را در داخل آن فراهم کند تا سرنشینان آن بتوانند علاوه بر نقاط دور دست سطح آبی دریای خزر بلکه ضلع جنوبی جنگل های هیرکانی و روستاهای سرسبز این منطقه را هم مشاهده کنند.

برای اینکه بتوانند بستر برای این وسیله های تفریحی فوق العاده ایجاد کنند در این مدت حدود ۲۰ نقطه برای فعالیت های گردشگری دریایی جانمایی و انتخاب شده است و برنامه ریزی شده تا سرمایه گذاران بخش خصوصی با ساخت سکو و اسکله های ساحلی از سازه های سبک استفاده کنند که در راستای اجرای طرح گردشگری دریایی باشد.

سامانه خرید بلیط اتوبوس ایباس:

با خرید بلیط اتوبوس بین شهری از ایباس می توانید ارزان ترین بلیط اتوبوس را تهیه کنید. این ارزان بودن به این معنا نیست که شما قرار است یک سفر بی کیفیت را تجربه کنید! بلکه شما با بهترین و آخرین مدل ترین اتوبوس های کشور می توانید رفت و آمد کنید.

شما هم اگر تجربه استفاده از اتوبوس دریایی را داشته اید ، تجربه خود را در قسمت نظرات با کاربران مجله ایباس به اشتراک بگذارید .

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد