جاهای دیدنی اردبیل همراه با جزئیات و عکس

اردبیل یکی از شهر های با اهمیت مرزی کشور بزرگمون ایران است که جاهای دیدنی اردبیل زیاد است که از جاذبه های دیدنی اردبیل می توان به : آبگرم های سرعین ، کوه سبلان  و پل معلق مشگین شهر و …. که از جاذبه های گردشگری اردبیل هستند نام برد ، علاوه براین ها و با توجه به داشتن  آب هوای معتدل و خوب در شمال استان اردبیل ،  این منطقه از اردبیل مناسب کشاورزی و دامداری است .

معرفی استان اردبیل

اردبیل یکی از شهرهای مهم شمال غربی ایران هستش که هم مرز با جمهوری آذربایجان بوده و مرکز استان اردبیل در دشتی به همین نام و به وسعت تقریبی 2500 کیلومتر مربع و بین دو رشته گوه سبلان و تالش قرار داره که زمستان های سرد و خشک و تابستان های معتدلی داره البته در اردبیل در یک مسافرت کوتاه پاییزی می توان چند نوع هوا رو تجربه کرد و به قولی چهار فصل محسوب می شود و جاهای دیدنی اردبیل زیاد است که در ادامه می توانید با آن ها آشنا شوید.

اگر به اردبیل سفر کردید سوغات اردبیل یادتون نره ، حتما از سوغات اردبیل خریداری بکنید .

جاهای دیدنی اردبیل

از جاهای دیدنی اردبیل می توان به مکان های زیر اشاره کرد :

پل مشگین شهر

پل معلق مشگین شهر یکی از جاهای دیدنی مشگین شهر به شمار می‌آید که در دامنه کوه سبلان و بالای پارک جنگلی این شهر ساخته شده است. این پل که طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه محسوب می‌شود و ارتفاع آن از کف دره ۸۰ متر است. عرض پل معلق مشگین شهر دو متر و طول آن ۳۶۵ متر است.

پل معلق مشگین شهر بخشی از مجموعه گردشگری «خیاو تاگیردولی» یا «نور سبلان» محسوب می‌شود. این مجموعه دارای امکانات تفریحی و رفاهی متنوع همچون زیپ لاین، بانجی جامپینگ، پاراگلایدر، رستوران، سوئیت اقامتی است. پل معلق یکی از پر بازدیدترین جاهای دیدنی اردبیل است .

پل معلق مشگین شهر واقع در پارک جنگلی مشکین شهر می باشد .(محل دقیق روی نقشه)

پل معلق مشگین شهر
پل معلق مشگین شهر

آبگرم های سرعین

از جاهای گردشگری و دیدنی اردبیل سرعین‌ است که هرسال توریست‌های بسیاری را جذب می‌کنند. وجود همین چشمه‌های ارزشمند، علت نام‌گذاری سرعین شده‌اند؛ سرعین در لغت به‌معنی سرچشمه است. خاصیت درمانی مواد معدنی این چشمه‌ها، سرعین را به مرکز توریست-درمانی اردبیل تبدیل کرده است.

اردبیل ۱۱۸ دهانه‌ی چشمه‌ی معدنی دارد. گرم‌ترین آب مربوط به چشمه‌ی «شابیل اردبیل» در «لاهرود»، اسیدی‌ترین آب مربوط به چشمه‌ی «قورتورسویی» در جنوب «مشکین‌شهر» و بلندترین چشمه، چشمه‌ی «گاومیش» است.

آبگرم های سرعین واقع در شهر سرعین بوده که فاصله این شهر تا اردبیل 31 کیلومتر است و یکی از جاهای دیدنی اردبیل می باشد.

آبگرم های سرعین
آبگرم های سرعین

بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی 

بقعه شیخ صفی صفی الدین اردبیلی که تنها اثر ثبت جهانی استان اردبیل است و در سال 2010 در یونسکو ثبت شده است که در میدان عالی قاپو ی اردبیل قرار دارد و نزدیک بازر سنتی اردبیل است .

این بقعه محل دفن شیخ صفی الدین اردبیلی ، شاه اسماعیل صفوی و برخی از صاحب منصبان دوره صفوان هستند که محل بازدید گردشگران فراوانی از سراسر ایران و جهان است و یکی از جاهای دیدنی اردبیل به شمار میرود.

یکی دیگر از جاهای دیدنی اردبیل که در میدان عالی قاپوی اردبیل می توان از آن دیدن کرد موزه مردم‌شناسی اردبیل در محل حمام آقانقی یا حمام ظهیرالاسلام می باشد  که به دوره پیش از صفویه و نیمه دوم قرن هفتم هجری قمری تعلق دارد و از آثار ملی ایران و مکان های دیدنی اردبیل محسوب می‌شود.

حمام آقانقی توسط فردی به نام «ظهیرالاسلام» و در دوره‌ حاکمان ایلخانی احداث شد و در طول دو قرن از زمان ساخت، قسمت‌های مختلفی به آن افزوده شدند. این حمام در دوران حکومت قاجاریان توسط «آقانقی موتمن‌الرعایا» خریداری شد و تحت مرمت و بازسازی قرار گرفت.

بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی 
بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی 

جاذبه های طبیعی خارق العاده اردبیل:

بالاتر تلاش کردیم تا شما را با جاذبه های تاریخی جذابی که اردبیل دارد آشنا کنیم؛ جذاب تر از جاذبه های تاریخی اردبیل جاذبه های طبیعی این استان است! شاید باورش برایتان سخت باشد اما اردبیل را می توان بکر ترین نقطه ایران دانست.

دریاچه سوها اردبیل:

دریاچه سوها یکی از مقاصد نزدیک به مرکز شهر اردبیل است که در نزدیکی نمین قرار دارد. روستای سوها در فاصله ی کمتر از 30 کیلومتری اردبیل توانسته به یکی از بکر ترین نقاط طبیعی این استان تبدیل بشه که دارای آب و هوای خنک و مه آلود هست.

دریاچه نئور اردبیل:

این دریاچه در فاصله ای نرسیده به اردبیل قرار داره که بسیاری از طبیعت‌گرد ها برای فعالیت های ورزشی و یا خوش گذرونی تو یه طبیعت بکر به اینجا می آیند. این دریاچه یک آبگیر فوق العاده هیجان انگیز است که می توان گفت طبیعت اطراف آن بهترین نقطه برای پرنده نگری و … هست. این دریاچه زیبا در دامنه کوه‌های تالش قرار گرفته است و برای اتراق در طبیعت، محیطی دلچسب دارد.

پارک جنگلی فندقلو:

در این منطقه شما می توانید شکل کلی طبیعت اردبیل را ببینید. شما را نمی دانم ولی اردبیل و طبیعت فوق العاده ی آن یکی از بهترین تجربه های زندگی من است. در پارک ملی فندقلو مارال هایی نگهداری می شوند که شما می توانید از نزدیک آنها را ببینید.

محلی ها به این جنگل مشه می گویند. اگر می خواهید یک هوای مه آلود را در یک طبیعت سبز و دست نخورده با گل های بابونه ببینید پیشنهاد می کنیم در فصل خرداد به این منطقه سفر کنید.

سامانه خرید بلیط اتوبوس ایباس

برای خرید بلیط اتوبوس تهران اردبیل و بلیط اتوبوس اردبیل تهران می توانید به سامانه ایباس مراجعه کنید و با کمترین قیمت بلیط اتوبوس شهرها را خریداری کنید .

اگر شما هم به جاهای دیدنی اردبیل مسافرت کرده اید و تجربه خوبی از این سفر دارید می توانید در قسمت نظرات تجربه خود را با کاربران ما به اشتراک بگذارید.

هم چنین در مجله ایباس جاذبه های گردشگری بقیه استان ها را هم معرفی کرده ایم که می توانید ان ها را هم مطالعه بفرمایید .

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد