جاذبه های مسیر آستارا به رشت

خطه ی شمال کشور، مقصدی که بازگشت به خانه از آن برای مسافران سخت است.

 نمی شود از طبیعت زیبای گیلان به راحتی دل کند، زمین سخاوتمندی که با جاذبه های زیبا ، هوای دلچسب و گاهی مه آلود جانی دوباره به ما می بخشد‌.

 مسافران عازم آستارا گاهی قبل از بازگشت به خانه به سمت رشت راهی می شوند و از جاده ای عبور می کنند که بدون اغراق تکه ای از بهشت است.

جاده آستارا_ رشت به دلیل نزدیکی به دریای خزر و باراش های فراوان جز زیباترین جاده های کشور است، که می توانید در آن تردد کنید.

 فاصله ی آستارا تا رشت

شروع حرکت: از شهر زیبای آستارا ، برای آشنایی با جاذبه های زیبای آستارا می توانید به مقاله ی

آستارا جاذبه های گردشگری” مراجعه کنید.

مقصد : مرکز گیلان ، رشت 

از آستارا تا رشت ، جاده ای به طول ۱۷۴ کیلومتر پیش روی شماست که با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۳ ساعت و ۲۷ دقیقه طی می شود، مسیری پر از زیبایی .

در یک سمت جاده دریای خزر و در سمت دیگر مراتع و کوه های پوشیده شده از جنگل را خواهید دید، پس از آستارا، لندویل، صدیق، خطبه سرا، و در آخر تالش شهر های پیش روی شما هستند.

 فاصله ی آستارا تا تالش (طوالش): ۷۴ کیلومتر ؛ ۱ ساعت و ۱۲ دقیقه

 بعد از تالش با طی مسافت ۱۲ کیلومتر وارد منطقه ی اسالم خواهید شد، در مسیر آلاچیق هایی چوبی به چشم می خورد که برای استراحت می توانید به آن ها سر بزنید و کباب چنجه ی معروف اسالم را نوش جان کنید.

 فاصله ی تالش تا اسالم: ۱۲ کیلومتر ؛  ۷دقیقه

 7 دقیقه پس از اسالم ،به رضوانشهر خواهید رسید و برای ادامه ی مسیر دو انتخاب دارید.

  • مسیری که از ماسال می گذرد
  • جاده ای که از ییلاق زیبای خمام عبور می کند.

مدت زمان طی هر دو جاده یکسان می باشد؛ پس با توجه به علاقه خودتان جاده ماسال یا خمام را انتخاب کنید.

 و در آخر پس از دیدن این همه زیبایی ، به رشت شهر باران خواهید رسید.

جاده ی آستارا رشت، مسیری که هیچ عجله ای برای پیمودن آن نیست، سفری که در طول مسیر به اندازه رسیدن به مقصد لذت بخش است.

 راجع به جاذبه های مسیر آستارا رشت اطلاعات کافی دارید؟! این مسیر به قدری زیبایی دارد که برای بازدید از همه ی جاذبه های آن باید روزهای زیادی در مسیر باشید.، در ادامه جاذبه های این مسیر را معرفی می کنیم.

جاذبه های مسیر آستارا رشت

 قلعه ی صلصال

بنایی درمیان روستای قلعه دوش از توابع تالش ، قلعه ای با قدمت هزار ساله پنهان شده به نام “صلصال”که برای نام قلعه دو داستان روایت می کنند .

نام این قلعه به شکل املایی صلصال به معنای (گِل خشکیده ورز داده شده برای ساخت کوزه) و با املای متفاوت دیگر سلسال به معنای( آب خنک و خوشگوار) است.

این قلعه بر روی صخره ای به مساحت ۴۰ در ۵۰ متر واقع شده و دارای معماری نظامی با دو بخش خارجی و داخلی است.

 بخش خارجی با استفاده از سنگ های رودخانه ساخته شده و فضای داخلی به چند بخش ارگ قلعه، اقامتگاه فرمان روایان، آب انبار، جایگاه نگهبانی ، شبکه آب رسانی و درگاه اصلی تقسیم می شود، نام روستا ی قلعه به دوش از جایگاه قلعه نسبت به روستا وام گرفته شده  و از دور که تماشا کنید انگار روستا قلعه را به دوش می کشد.

قلعه-صلصال
قلعه-صلصال

آبشار ورزان

در ۴ کیلومتری سوباتان و ۳۶ کیلومتری تالش، آبشار ورزان با ارتفاع ۱۰۰ متر خودنمایی می کند، از چند متر مانده با صدای ریزش آب از ارتفاع خبر نزدیکی آبشار را می دهد.

 منبع آبشار چشمه های بالای مراتع سوباتان می باشد و در فصل بهار به پر آب ترین حالت خود می رسد،  پس پیشنهاد می کنیم در فصل بهار یا تابستان از این آبشار بازدید کنید.

آبشار ورزان
آبشار ورزان

ییلاق مریان

در توابع تالش، روستای سرسبزی به نام “مریان” به چشمتان خواهد خورد ،وستای قدیمی با خانه های از جنس سنگ، ملاط و کاهگل مربوط به زمان صفوی که سقفشان از چوب ساخته شده و برای محافظت از سرما در فصول سرد سال درب خانه را کوچک ساخته اند.

 کاخ سردار امجد، یکی از جاذبه های روستا مریان.

 کاخی قدیمی با دو بنای جدا، بخش اول به نام “خان نشین” که محل زندگی خان و نزدیکان آن بوده و قسمت دوم خان “قراول خانه” که محل استراحت نظامیانی بوده که از کاخ محافظت می کردند.

جاذبه ی بعدی مریان، رودخانه معروفی به نام “کرگان” ،که قرار گرفتن آن در کنار طبیعت بکر مریوان و هوای مه آلود مکانی است برای لمس عمیق طبیعت و گوش سپردن به صدای آن.

روستای مریان در فاصله ی ۱۳۴ کیلومتر رشت قرار دارد‌.

ییلاق-مریان
ییلاق-مریان

پناهگاه حیات وحش لندویل

پناهگاه مهم و با ارزشی در کرانه ی دریای خزر به نام “حیات وحش لندویل” که به جای مانده از جنگل های هیرکانی است‌.

 این پناهگاه با وسعتی بیش از هزار سال ،گونه های مهم گیاهی و جانوری در آن نگهداری می شود و میراث ارزشمندی برای کشور است.

پناهگاه لندویل از شمال به آستارا ،از شرق دریای خزر،از غرب به توابع لندویل منتهی می شود‌.

پناهگاه حیات وحش لندویل
پناهگاه حیات وحش لندویل

جاده آستارا رشت و مسیر بر عکس آن رشت آستارا به دلیل زیبایی این مسیر از جاده های معروف و پرتردد کشور است، برای سفر به رشت ایباس در کنار شما خواهد بود ، می توانید برای ساعاتی همسفر ما باشید و پس از رسیدن به رشت و بازدید از جاذبه های آن مقصد دوم شما آستارا باشد.

یا در مسیر بازگشت از جاده ی آستارا رشت پس از ورود به رشت ؛ بلیط اتوبوس رشت تهران را تهیه کنید.

ایباس همسفر حرفه ای ها، همیشه به سفر!

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد