چگونه ارزان سفر کنیم؟ (ترفندهای سفر ارزان)

حس و حال و هیجان لحظات قبل از شروع سفر،می­ تواندیکی از لذت ­های وصف ناپذیر باشد. سفر برای بیشتر ما تداعی­ کننده خاطرات به یاد ماندنی در کنار خانواده، دوستان و گاها به تنهایی است.

از بین جنبه های مختلف سفر همواره هزینه­ ها و برآورد مالی یکی از دغدغه­ های سفر است.

اما نگران نباشید! ترفند هایی هست که با استفاده از آن ها می توان هزینه های سفر را کاهش و مدیریت کرد،ایباس در این مقاله ترفندهای سفر ارزان را با شما به اشتراک می­ گذارد. با ما همراه باشید

چگونه ارزان سفر کنیم؟
چگونه ارزان سفر کنیم؟

برنامه سفر داشته باشید

مدیریت هزینه یکی از دغدغه­ های سفر می­ باشد به طوری که ممکن است با فکر کردن به این هزینه ­ها از رفتن به سفر منصرف شوید.

ولی داشتن برنامه ­ریزی برای سفر می­ تواند کمک شایانی کند تا قسمت بزرگی از بودجه­ ی شما که شامل هزینه­ های غذا، اقامتگاه و حمل­ و­نقل می ­شود را بهینه ­تر کنید. اما اگر قبل از شروع، هدفتان از سفر را مشخص کنید که می­خواهید چگونه و با چه وسیله ­ای به سفر بروید، چه غذایی میل کنید و محل اقامت تان چگونه باشد؟! آنگاه می­ بینید که

می ­توان هزینه­ ها را به مقدار قابل توجهی کاهش داد.

از حمل ­و­نقل عمومی استفاده کنید

سفر بدون خودروی شخصی و استفاده از حمل و نقل عمومی برای کاهش هزینه ­ها

اگر فکر می­ کنید سفر با اتوبوس سخت و خسته ­کننده است، باید بگوییم در اشتباه هستید زیرا امروزه برای بیشتر مقاصد، اتوبوس­VIP (اتوبوس­های مناسب مسیرهای طولانی و دارای مانیتور شخصی، سیستم سرمایش و گرمایش مناسب، سیستم تهویه مطبوع و…) وجود دارد.

همچنین اگر قصد سفر یک روزه را دارید، ما پیشنهاد می­ کنیم اتوبوس شبرو را انتخاب کنید تا با توجه به مسافت، روز به مقصدتان برسید و اینگونه در هزینه ­های اقامت خود صرفه­ جویی کنید. منتها اگر دوست دارید از مناظر مسیر سفر لذت ببرید، سفر در روز برای شما بهتر خواهد بود.

ممکن است مسافت ­های طولانی، خسته­ کننده به نظر برسند. اما لازم است به این نکته توجه کنیم که سفر، همیشه انتهای مسیر نیست. هدف، لذت بردن از اتفاقات در مسیر نیز هست.

از حمل ­و­نقل عمومی استفاده کنید
از حمل ­و­نقل عمومی استفاده کنید

از پیشنهادهای ارزان و لحظه آخر استفاده کنید.

گوش به زنگ باشید تا از پیشنهادات تخفیفی جا نمانید. چراکه اینگونه در هزینه­ های حمل­ و­ نقل خود می­ توانید

صرفه ­جویی کنید. اما ممکن است این پیشنهادات تعداد محدودی داشته ­باشند و یا با برنامه سفرتان همخوانی

نداشته ­باشد. در این مواقع چه کاری می­توانیم انجام دهیم؟ راهکار این مشکل در دست ایباس است. ایباس با ارائه خدمات قیمت­گذاری پویا (Dynamic pricing) به مدیریت هزینه ­های سفرتان کمک می­کند. همچنین با دریافت کد تخفیف و کد معرف از ایباس می­توانید هزینه ­هایتان را کاهش دهید.

در زمان­ های پیک سفر نکنید.

سعی کنید در فصل­ هایی که مقصدتان شلوغ و توریسیتی است، سفر نکنید. در زمان پیک سفر، هزینه ­های اقامتگاه و حمل­ و­نقل بیشتر از زمان­ های عادی است.

اما اگر به هر دلیلی می ­خواهید در زمان پیک به سفر بروید، حواستان باشد که اقامتگاه و بلیط اتوبوس خود را چند روز زودتر از سفر رزرو کنید و به روزهای آخر موکول نکنید. با ایباس شما می­توانید تا یک ماه قبل از سفر بلیط اتوبوس خود را تهیه کنید.

در زمان­ های پیک سفر نکنید.
در زمان­ های پیک سفر نکنید.

رستوران ­های دارای تخفیف را شناسایی کنید.

برای کاهش هزینه­ های غذا چند راه پیش روی شماست. شما می­توانید لوازم پخت و پز و مواد خوراکی مد نظرتان را فراهم کنید و در سفر به آشپزی مشغول شوید. البته برای اینکه آشپزی وقت زیادی از شما نگیرد می ­توانید وعده­ هایی را در رستوران میل کنید. پس بهتر است قبل از شروع سفر، رستوران­ های دارای تخفیف و ارزان مقصدتان را شناسایی کنید.

صرف غذای محلی هر منطقه، علاوه بر کم خرج بودن، تجربه متفاوتی از چشیدن طعم­ های جدید برای شما به همراه دارد. ما توصیه می­ کنیم این تجربه را از دست ندهید.

رستوران ­های دارای تخفیف
رستوران ­های دارای تخفیف

کاهش هزینه ­های اقامتگاه

غالبا بخش بزرگی از هزینه­ های سفر را اقامتگاه به خود اختصاص می­دهد. شما می­توانید با چادر زدن هزینه­ های اقامت را به صفر برسانید. اما اگر شرایط آن را ندارید قبل از شروع سفر حتما سایت ­های اقامتی را چک کنید تا با مقایسه قیمت ­ها و تخفیفات، مناسب ­ترین اقامتگاه را مشخص کنید و همچنین از تخفیفات لحظه آخری آنان بهره ­مند شوید.

همچنین اگر در زمان پیک به سفر می ­روید، رزرو اقامتگاه خود را به روزهای نزدیک به سفر موکول نکنید چراکه در روزهای پیک احتمالا هزینه بیشتری برای اقامتگاه تان باید بپردازید و به ندرت ممکن است از تخفیفات بهره­ مند شوید. در ادامه اشاره­ای به انواع اقامتگاه­های ارزان خواهیم کرد.

انواع اقامتگاه ­های ارزان

هاستل­، اقامتگاه­ اشتراکی است که با هزینه کم، محل اقامتی را در اختیار شما قرار می­دهد. شما در هاستل مانند هتل فضای خصوصی ندارید ولی در عوض از نقاط مختلف ایران هم اتاقی ­هایی دارید که می­توانید تجربه­ های اقلیمی و فرهنگی خود را باهم به اشتراک بگذارید.

مهان­پذیر و هتل آپارتمان ­ها معمولا امکانات کمتری نسبت به هتل­ ها دارند ولی به همان میزان، کم هزینه ­ترند. همچنین اقامتگاه­ های بوم­گردی علاوه بر کم هزینه بودن به آشنایی شما با فرهنگ، نحوه زندگی مردم، تاریخ و معماری آن منطقه کمک می­کنند.

کمپینگ یکی دیگر از راه­ های ارزان است که برای کسب آرامش و دور شدن از هیاهوی زندگی شهری مفید است . در فصول مناسب سال می­توانید کمپ کنید و اوقات خوشی را برای خود و همسفرانتان به وجود بیاورید.

اقامتگاه ­های ارزان
اقامتگاه ­های ارزان

از جاذبه ­های رایگان دیدن کنید.

همیشه تفریحات پر خرج و لاکچری نیستند. شما می­توانید رایگان یا با هزینه کم در سفرتان خوش بگذرانید.

اماکن تاریخی (کم هزینه) و بافت ­­های شهری شما را با تاریخ و فرهنگ مقصدتان بیشتر آشنا می­کند. قدم زدن در خط ساحلی، بازی با شن­ ها و شنیدن صدای موج دریا لحظات آرام­بخشی را با خود به همراه دارد. همچنین می ­توانید در جنگل ­ها و پارک ­ها به پیک نیک بروید و یا از هوای تازه کوه­ ها لذت ببرید.

55 چگونه ارزان سفر کنیم؟ (ترفندهای سفر ارزان)

گروهی سفر کنید

سفرهای گروهی برای کاهش هزینه ­ها بسیار مفیدند. اگر بخواهید با خودروشخصی خود سفر کنید و وعده ­های غذاییتان را خودتان تهیه کنید، هزینه بنزین، غذا و محل اقامت بین شما تقسیم می­شود.

سفر گروهی
سفر گروهی

نگذارید هزینه ­ها شما را از لذت سفر دور نگه دارد. ریسک کنید و به سفر بروید حتی اگر شده سفر یک روزه. شما با برنامه­ ریزی و کمی خلاقیت می­توانید هزینه­ ها را کاهش داده و از سفرتان لذت ببرید.

در این مقاله ترفندهایی برای کاهش هزینه ­ها را باهم بررسی کردیم.

حال شما بگویید. برای کاهش هزینه­ های سفرتان از چه راهکار­هایی استفاده می­کنید؟

همیشه به سفر با ایباس!

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد