گشت و گذار بهاری در اطراف تهران (روستاهای اطراف تهران)

آیا برای شما اتفاق افتاده که بعد از گذراندن یک روز کاری پر استرس، بخواهید چند ساعتی به دور از شلوغی­های زندگی شهرنشینی، دل به دامان طبیعت بسپارید؟

شاید در ابتدا فقط چهره زمخت و بی­روحی از تهران در ذهن شما نقش ببندد، اما! روستاهای اطراف تهران در فصل بهار مناطق بکر و تماشایی فراوانی را در دل خود جای داده­اند که چهره زمخت این کلانشهر پرماجرا را به چهره­ای دلنشین و آرامش­بخش تبدیل می­کند. ایباس برای گشت و گذار بهاری در اطراف تهران برای شما پیشنهادهای جالبی دارد. همراه ما باشید.

طالقان

طالقان، واقع در 120 کیلومتری شمال غربی تهران، با داشتن چشمه­های دائمی و فصلی، چشمه آب گرم گنداب، آبشارهای طبیعی و چشم­نواز، کوه­های سرسبز و طبیعت بکر، گشت­و­گذار در بسیاری از ایام سال دلچسب و مطلوب است. طالقان 80 روستای کوهستانی دارد که در دره رشته کوه­ البرز قرار گرفته­اند.

اگر به دنبال گشت و گذار اطراف تهران هستید، طالقان رود یکی از روخانه های اطراف تهران، پیشنهاد مناسبی برای شما است. طالقان رود مهم­ترین رودخانه منطقه طالقان که از رشته کوه البرز سرچشمه می­گیرد. این رود زیستگاه آبزیانی نظیر کپور، ماهی زردپر، ماهی سفید رودخانه­ای و قزل­آلا می­باشد.

طالقان
طالقان

روستای افجه

آبشارهای زیبا، دشت­های آرامش­بخش، کوه­های استوار و مناطق تاریخی، روستای افجه را در فصل بهار به یک منطقه گردشگری لذت­بخش تبدیل کرده­است. این روستا در 30 کیلومتری شمال شرقی تهران و در شهرستان شمیرانات، قرار گرفته­است. گشت­و­گذار و تنفس هوای تازه­ در آبشارهای پسچیوک و موآب، باغ­های گیلاس و دشت سبواستان، یک روز بهاری مفرح را می­تواند برای شما به ارمغان بیاورد.

روستای افجه
روستای افجه

سنگان

روستای سنگان در 33 کیلومتری شمال غربی تهران قرار دارد که علاوه بر طبیعت خوش آب­و­هوا، از قدمت تاریخی طولانی نیز برخوردار است. وجود سنگ قبرهایی با عمر بیش از 500 سال گواه این قدمت طولانی می­باشد. چشم­نوازی این روستا در فروردین و اردیبهشت به اوج شکوه خود می­رسد.

سنگان
سنگان

شهرستانک

قدمت روستای شهرستانک به قرن ششم هجری قمری برمی­گردد. وجود رود دائمی، چشمه­ها و زمین حاصل­خیز، روح این روستا را زنده نگه داشته­است. این روستا در 54 کیلومتری شمال غرب کرج (استان البرز) قرار دارد. تنفس در هوای خنک بهاری روستای ییلاقی شهرستانک می­تواند روح آدمی را زنده کند. همچنین شما می­توانید در بین درختان توت و آلبالو قدم زده و از زیبایی این روستا لذت ببرید.

شهرستانک
شهرستانک

روستای ارنگه

ارنگه با انبوهی از آبشارها و چشمه­ها و همچنین طبیعتی زیبا در 18 کیلومتری جاده کرج چالوس و غرب لواسان قرار گرفته­است. فاصله ارنگه از تهران حدود 70 کیلومتر است. آبشار هفت چشمه، آبشار ارنگه، رودخانه ارنگه، کوچه باغ­های ارنگه، هوای روح­بخش این روستای زیبا و فاصله کوتاه آن از تهران، ارنگه را برای گشت­وگذار بهاری بسیار دلچسب می­کند.

روستای ارنگه
روستای ارنگه

روستای آهار

اهل پیاده­روی در طبیعت هستید؟ قدم زدن در بین درختان آلبالو و گیلاس، رود خروشان و کوچه­ باغ­های روستای آهار، تجربه بی­نظیری را برای شما به وجود می­آورد. روستای آهار در 40 کیلومتری شهر تهران و در مناطق شمیرانات قرار گرفته­است که یک مقصد مناسب از تهران و کرج برای سفر یک روزه می­باشد.

sh6 گشت و گذار بهاری در اطراف تهران (روستاهای اطراف تهران)

 دشت گل اطراف تهران

روستای کندر در22 کیلومتری شمال شرق کرج که دشت لاله­های زیبا و بهاری را پیش­کش طبیعت کرده­است. باغ لاله­ها علت اصلی شهرت این روستا می­باشد. جالب است بدانید این فرش رنگارنگ از گل­های شاداب به کمک اهالی روستا ایجاد شده­است. علاوه بر دشت لاله روستای کندر جاذبه­هایی از جمله آبشار کندر، چشمه­های کندر و چهل دختر گمشده در کندر ( چهل بی بی یا چهل دختر) را نیز داراست.

sh7 گشت و گذار بهاری در اطراف تهران (روستاهای اطراف تهران)

دماوند

دماوند، بام ایران، منطقه­ای خوش آب­و­هوا که در 75 کیلیومتری شرق تهران قرار گرفته­است. اگر به دنبال مقصد نزدیکی هستید که از هیاهو و شلوغی شهر دور شوید، دماوند پیشنهاد ما به شما است. دریاچه تار و هویر، برج شیخ شبلی، آبشارهای تیزاب و آینه رود، چشمه اعلا، پیست آبعلی و دشت مشا از جاذبه­های گردشگری شهر دماوند هستند.

sh8 گشت و گذار بهاری در اطراف تهران (روستاهای اطراف تهران)

لواسان

لواسان، مرکز بخش لواسانات، با آب­و­هوای ییلاقی که در فاصله 40 کیلومتری از مرکز شهر تهران که برای گشت­وگذاری بهاری انتخاب مناسبی است. آبشارهای فراوانی مانند ناران، برگ جهان، کفترلو، کلوگان و شکرآب حس شادابی و سرزندگی را برای این منطقه به ارمغان آورده­اند. اگر به ماهی­گیری و قایق­سواری علاقه­مند هستید، سد لتیان با داشتن امکانات گردشگری مقصد مناسبی برای شماست.

sh9 گشت و گذار بهاری در اطراف تهران (روستاهای اطراف تهران)

تنگه واشی

تنکه واشی در 175 کیلومتری تهران و 20 کیلومتری فیروزکوه قرار دارد. تنگه واشی در بیشتر روزهای سال آب و هوای سردی دارد به طوری که در زمستان عملا تردد در آن مشکل است. ضمنا برای اینکه به آبشار برسید باید مدت زمان زیادی را در آب باشید بنابراین ایباس به شما توصیه می­کنید فصل تابستان را برای سفر به تنگه واشی انتخاب کنید.

Untitled 1.jpgwwwwww گشت و گذار بهاری در اطراف تهران (روستاهای اطراف تهران)

دیزین

شاید با شنیدن نام دیزین یاد پیست اسکی دیزین بیوفتید و به این فکر کنید که بهترین زمان سفر به دیزین، فصل زمستان باشد. اما بهترین زمان گشت­و­گذار اطراف رودخانه دائمی ولایت، فصل بهار و تابستان است. این رودخانه اطراف تهران در ماه­های بهاری زیبایی­های چشم­نواز بسیاری دارد. باغ لاله گرماب، دریاچه گاجره و روستای گچسر از دیگر مناطق گردشگری دیزین است. دیزین در 65 کیلومتری جاده کرج چالوش قرار داد.

sh10 گشت و گذار بهاری در اطراف تهران (روستاهای اطراف تهران)

شمشک

با عبور از روستاهای لواسان و فشم به شمشک می­رسید. آب و هوای خنک شمشک در فصل بهار و تابستان سالانه گردشگران بسیاری را به این منطقه فرا می­خواند. قله سرکچال شمشک، پیست اسکی شمشک، منطقه تل تنگه، آبشار تل تنگه، آبشار ده تنگه، قلل شتریا و یزدکی، قله برفکه، هفت چشمه میگون، قله خنلو، دره آهنگرک، دره هملون و آبشار دربندسر از مناطق دیدنی و خوش آب­و­هوای شمشک می­باشد.

sh111 1 گشت و گذار بهاری در اطراف تهران (روستاهای اطراف تهران)

اگر قصد سفر به مناطق دیدنی تهران را دارید می­توانید بلیط اتوبوس خود را از ایباس تهیه کنید و سفر راحت، سریع و اقتصادی را با ایباس تجربه کنید. شما چه مناطق بکر و دیدنی دیگری می­شناسید؟ از تجربه سفرتان برای ما بنویسید.

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد