تجربه ی سفر با تور مجازی (تعریف تورمجازی+تور مجازی رشت)

تا به حال شده به شهر یا کشور مورد علاقه تان سفر کنید، بدون آن که بلیط اتوبوس آن جا را تهیه کرده باشید؟ در دنیای کنونی راه های بسیار زیادی برای تجربه ی سفر هست بی آنکه در ترمینال یا فرودگاه شهر مقصد قدم بزنیم.

گوش دادن به پادکست های سفر، متاورس و تور مجازی شما را به سفر می برند، فقط کافی است اینترنت گوشی همراهتان روشن باشد!

در مقاله های قبل راجع به تجربه ی سفر در متاورس باهم صحبت کردیم و با پادکست های مربوط به سفر آشنا شدیم، در این مقاله قرار است با استفاده از تور های مجازی راهی شهر های ایران شویم قبل از آنکه بلیط اتوبوس به مقصد آن شهر را تهیه کنیم، اما قبل از آن با معنا و مفهوم تور مجازی و اینکه تور مجازی چطور و با چه ابزاری مارا با خود به سفر می برد بیشتر آشنا می شویم! با ایباس همراه باشید.

تور مجازی چیست؟
تور مجازی چیست؟

تور مجازی چیست؟

تور مجازی به معنی شبیه سازی یک مکان حقیقی است.

با استفاده از چه ابزاری تور مجازی را می سازند؟ به کمک ترکیب چند ویدیو و تصویر.

اگر تا به حال با گوشی همراه تان عکس پارانوما ۳۶۰ درجه گرفته اید، شما یک تور مجازی ساخته اید! تور مجازی تصویری است که آن مکان را با جزییات دقیق، یعنی با دید ۳۶۰ درجه نشان می دهد.

تور های مجازی ترکیبی از تعدادی زیادی شات های گرفته شده از یک منظره یا مکان شناخته شده هستند، که به بیننده این امکان را می دهد سرتاسرآن مکان را با دید کامل ببیند.

چطور تور مجازی بسازیم؟
چطور تور مجازی بسازیم؟

چطور تور مجازی بسازیم؟

تعداد زیادی وب سایت هستند که در زمینه ی تولید تور مجازی فعالیت می کنند،اما ساده ترین شکل آن گرفتن عکس پانوراما (عکس ۳۶۰ درجه) به وسیله ی گوشی همراهتان است.

فقط کافی است به بخش تنظیمات دوربین تلفن همراه بروید،بخش پانوراما را انتخاب کنید و از منظره ی دلخواهتان عکس بگیرید،در واقع پانوراما از چندین عکس تشکیل شده که به هم چسبیده شده اند تا یک تصویر بلند و کامل از محیط اطرافتان را نمایش دهد.

گاهی با استفاده از موسیقی و توضیحات بیشتر مانند متن، با تور مجازی می توان تجربه ی کامل تری ازیک مکان را داشت.

 آیا تورهای مجازی می تواند جایگزین تجربه ی سفر باشد؟
آیا تورهای مجازی می تواند جایگزین تجربه ی سفر باشد؟

آیا تورهای مجازی می تواند جایگزین تجربه ی سفر باشد؟

ما در سفر، یک مکان یا منظره را با تمام حواس پنجگانه ی خود درک می کنیم، ما بوی باران را حس میکنیم ، در هوای مه آلود جنگل قدم می زنیم و با دست زدن به تنه ی یک درخت زبری آن را احساس می کنیم.

درست است که با تور های مجازی می توان با یک مکان یا منظره با جزئیات دقیق آشنا شد و بودن در آن مکان را تا حد زیادی تجربه کرد، اما قطعا این تجربه ی ما کامل نیست و جایگزین سفر و تجربه ی حضوری در آن مکان نخواهد بود، سفر و دست آورد های بسیار آن را نمی توان با تور مجازی جایگزین کرد.

امکان سفر با تور مجازی به کدام شهر ها یا جاذبه ها مهیاست؟

خوشبختانه به اکثر شهر ها و جاذبه های گردشگری دنیا می توان با تور مجازی سفر کرد، از میدان شهرداری رشت گرفته تا رم ایتالیا، فقط کافی است نام مقصد مورد نظرتان را همراه با کلمه ی تور مجازی سرچ کنید تا برای لحظاتی مسافر آن جا باشید، بی آنکه مسافتی را طی کنید!

تور مجازی رشت
تور مجازی رشت

تور مجازی رشت

  رشت آرمان شهر ما است،اغلب ما یک بار هم که شده تجربه ی سفر به این شهر زیبا و قدم زدن در میدان شهرداری آن را داشته ایم، اما کسانی که تجربه ی سفر به رشت را ندارند یا پس از سفر های بسیار دوباره دل تنگ این شهر شده اند می توانند با تور مجازی رشت از اکثر جاذبه های این شهر دیدن کنند.

تور مجازی موزه میراث روستایی گیلان شما را با خود به فضای دل نشین زندگی روستایی مردم شمال کشور می برد، خانه های چوبی که سال ها قبل در دل طبیعت ساخته شده و در واقع مردم در تکه ای از بهشت زندگی میکردند.

تور مجازی میدان شهرداری رشت بناهای سفید با سقف هایی قرمز، این تور از قلب تپنده ی شهر رشت برای شما روایت میکند، جایی که شب هایی زنده تر از هر جای دیگری دارد و قدم زدن در این میدان تجربه ی به یادماندنی برای شما خواهد بود، همچنین از مجسمه ای میرزا کوچک خان نیز می توانید دیدن کنید.

شکم گردی در رشت با تور مجازی، بسیاری از رستوران های نامدار رشت تور مجازی دارند. فرصتی است برای شما تا قبل از سفر به رشت و شکم گردی در این شهر خلاق غذا،با غذاهای خوشمزه گیلانی که دل هر مسافری را آن می کند ، رستوران محبوب خودتان را با تور مجازی پیدا کنید.

تور مجازی، ابزار و فرصتی است برای کسانی که عاشق ماجراجویی هستند و می خواهند با جاذبه های گردشگری سراسر دنیا آشنا شوند، گاهی ما سودای سفر داریم بی آن که زمان کافی در اختیارمان باشد و گاهی امکان مالی لازم برای مان فراهم نیست، تا زمانی که تجربه ی سفر حضوری به آن شهر یا مکان برای مان مهیا نشده، تور مجازی ابزار بسیار خوبی برای گشت و گذار و بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی خواهد بود.

همیشه به سفر با ایباس!

1 دیدگاه
  1. حسین می گوید

    جالب بود

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد