در اردیبهشت کجا سفر بریم؟

اردیبهشت ،یعنی اوج زیبایی طبیعت،نهایت اعتدال بهاری و بوی خوش عطر بهار نارنج که در هوا میپیچد  و بهترین زمان سفر و بازدید از شهرهای ایران است که هرکدام زیبایی منحصر به فرد خودشان را دارند، به هر نقطه از ایران که سفر کنید زیبایی طبیعت شما را شگفت زده خواهد کرد،بعضی از شهرها طرفدار بیشتری دارند مانند شیراز شهر شعر و ادب ، چهار محال بختیاری با دشت شقایق های وحشی ،رشت با جنگل‌های سرسبزش و کردستان با طبیعت بکر مقصد بسیاری از مردم در اردیبهشت ماه هستند .

 شما برای سفر و ماجراجویی در اردیبهشت برنامه ای دارید؟ در این مقاله بیشتر از حس و حال زیبای شهرهای ایران در اردیبهشت ماه روایتگر خواهیم بود تا مقصد مناسبی را برای سفر انتخاب کنید، همراه ایباس باشید.

شیراز

شیراز، شهری  که از دیر باز به شعر،هنر و ادب  معروف بوده و، بهار یکی از بهترین زمان ها برای سفر به آن جاست، مخصوصاً اردیبهشت ماه که انواع گل های زیبا و خوشبو  نظیر گل محمدی، صورتی کاغذی و بابونه و … در  شهر دیده می شوند و عطر خوش آن ها در همه جای شهر پیچیده  است، برای معرفی جاذبه های شیراز از باغ های دیدنی آن شروع کرده‌ایم باغ ارم، عفیف آباد،دلگشا، جهان نما و باغ نارنجستان از جاهای دیدنی شیراز هستند که هرکدام از آن ها تلفیقی است از  بنایی با معماری اصیل ایرانی به علاوه  گل کاری و طبیعت زیبایی که در اردیبهشت ماه بیشتر از هر زمان دیگری دیدنی است.

از باغ های شیراز که بگذریم، مگر میشود به شیراز سفر کرد و به مقبره ی خواجه حافظ شیرازی سر نزد ؟ به نیت فال چند بیت دیوان حافظ نخواند ؟

 حافظیه اولویت اول  بازدید بسیاری از مسافرینی است که با شعر های حافظ اخت گرفته اند.

 آرامگاه بعدی مقبره سعدی است که در شمال شرق شیراز و در دامنه کوه قرار دارد.

شاه چراغ ، مسجد وکیل ، خانه زینت الملک تنها تعدادی از جاهای دیدنی شیراز است، در سفر به شیراز برای بازدید از همه جاذبه های گردشگری اش پیشنهاد می کنیم که یک هفته زمان اختصاص دهید یا قبل از سفر ،برنامه ریزی داشته باشید و در زمان محدودی که در اختیار دارید از جاذبه های مورد علاقه تان دیدن کنید.

شیراز
شیراز

رشت

بین شهرهای شمالی کشور، رشت پرطرفدارترین مقصد سفر است، باید رشت را دید، شنید و لمس کرد، در واقع رشت را باید زندگی کرد، در اردیبهشت ماه که جنگل‌های شمال ، سرسبز هستند زیبایی و طراوت طبیعت رشت دوچندان می‌شود. علاوه بر جاذبه های گردشگری بسیاری مانند میدان شهرداری رشت، تالاب عینک،  خانه میرزا کوچک خان جنگلی، موزه گنجینه و باغ محتشم اطراف رشت طبیعت بکری وجود دارد که می توانید از آنها دیدن کنید.

ییلاق زودل سر در مسیر قله ی تراشم در نزدیکی روستای خاندان که در اردیبهشت با هوای بهاری بیش از هر زمان دیگری دیدنی است.

ماسال در ۵۰ کیلومتری شمال غرب رشت، شهری  نام آشنا برای همه ی ما، پر از آبشارهای مرتفع وجنگل هایی که قدم زدن در آن بیشتر شبیه پیاده روی در  تکه ای از بهشت است.

جنگل نقله بر که نسبت به جنگل های دیگر کشور کم تر شناخته شده و از این رو طبیعت بکر و دست نخورده ای دارد.

شما میتوانید در مسیر جاده رشت به قزوین پس از طی ۴۵ کیلومتر از آن دیدن کنید و از تجربه ی بودن در دل طبیعت لذت ببرید.

 برای سفر به رشت بهترین انتخاب برای سفر اتوبوس های vip  ایباس می باشد.

که همه روز از تهران به سمت رشت راهی میشوند ، ایباس همسفر شما خواهد بود در این مسیر ،  چمدانتان را ببنید و  بلیط اتوبوس تهران رشت را از سایت ایباس به نشانی Ebus.ir تهیه کنید.

رشت
رشت

 چهار محال بختیاری

 دوست دارید در دشتی پر از لاله های قرمز قدم بزنید ؟!  تجربه بودن در این دشت قطعاً حس زیبایی به شما خواهد داد، در دشت لاله های کوهرنگ چهارمحال بختیاری ، می‌توانید یکی از نادرترین گونه‌های گیاهی به نام لاله واژگون را ببینید که از اواسط فروردین تا اواخر اردیبهشت گل میدهند ، بنابراین برای دیدن این لاله‌ها و عکاسی در دل این طبیعت در اردیبهشت به چهارمحال و بختیاری سفر کنید،  آبشار تونل کوهرنگ ،غار یخی چما که از بزرگترین منابع آب شیرین کشور است در نزدیکی  کوهرنگ قرار دارند.

 از غار چما در فصل پاییز و زمستان به دلیل سردی بسیار هوا نمی توانید از آن دیدن کنید اما در بهار و مخصوصاً درفصل اردیبهشت که هوا خنک و مطبوع می شود زمان بسیار خوبی برای بازدید از این غار است.

چهار محال بختیاری به دلیل اقلیم و جغرافیایی که دارد در ارتفاعات، طبیعت زیبا و بکری را می بیینم که دست کمی از جنگل های گیلان و مازندران ندارد.

چهارمحال بختیاری
چهارمحال بختیاری

 ترکمن صحرا

دشت ترکمن صحرا از یک سو به رودخانه ی گرگان و قره سو و از سمت دیگر  به رودهای کوچک فصلی متصل است.

رودهای پرآب این دشت موجب رویش پوشش گیاهی منحصر به فردی شده است که هر ببیننده ای را محو خود میکند.

قسمت‌های جنوبی این دشت در امتداد جنگل‌های مازندران قرار دارد و در شمال آن مراتع سرسبزی راه شاهد هستیم ، در سفر به ترکمن‌صحرا می توانید در جشن های محلی  آن ها که در اردیبهشت ماه برگزار می شود شرکت کنید و با آیین‌ها و آداب و رسوم  آن ها بیشتر آشنا شوید، جالب است بدانید که موسیقی دوتار ،جزئی از شالوده ی فرهنگ مردم این خطه است و قصه گویی همراه با موسیقی ، لالایی مادرانه، ختیاگران  از کارهایی  است که در  جشن های محلی برگزار میشود.

همچنین می توانید ازطعم غذاهای محلی و لذیذ آن منطقه لذت ببرید.

در ترکمن صحرا غذای معروفی به نام چکورمه که شبیه به استانبولی، غذای نام آشناتری برای مردم است وجود دارد که با گوشت تازه گوسفندی همان منطقه پخته می شود.

(اکمک) نام یکی از نان های محلی ترکم صحرا که با شکر و آرد پخته می شود.

اگه به ماجراجویی و کشف ناشناخته های ایران علاقه مند هستید پیشنهاد ایباس سفر به طبیعت بکر این منطقه در بهار است. همیشه به سفر.

تجربه ی سفر به ترکمن صحرا را دارید؟

ترکمن صحرا
ترکمن صحرا

یزد

شهربادگیرها و خانه های خشتی همراه با اصالت و آرامش!

درست حدس زده اید، در مورد شهریزد صحبت می کنیم.

اردیبهشت فرصت مناسبی برای سفر به یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران و نخستین شهر خشت خام جهاناست. قدم زدن در کوچه پس کوچه های فهادان یزد که هر خانه آن یادگاری از یک قسمت از تاریخ ایران زمین می باشد و قدم زدن در میدان امیر چخماق و بازدید از  ساعت میدان شهر به تاریخ ۷۵۲ هجری قمری خالی از لطف نیست.

 یزد شما را به تجربه زندگی در روزگاری کهن می برد.

نام یکی از محله های قدیمی یزد کوچه مازاری هاست، اما چرا اسم این کوچه را مازاری ها گذاشته اند؟ ماز در زبان یزدی به معنی چرخ است و مازاری به آسیابی گفته می‌شود که برای ساییدن حنا از آن استفاده می‌کردند، در این کوچه که قدم بزنید حجره های قدیمی به چشم می خورد که در بالای سقف حجره دریچه ای نوررا از آنجا وارد حجره می کند.

راه رفتن درغباری که همراه با بو و دانه های ریز حناست تجربه ی لذت بخشی است که تنها در یزد می توانید داشته باشید.

بازار خان، خانه کلاهدوزها، خانه هنر، خانه حاج کاظم رسولیان که اکنون دانشکده معماری و شهرسازی یزد می باشد ، خانه نواب وکیل و خانه مرتاض تنها قسمتی از خانه های قدیمی است که میتوانید در این شهر ببینید ، اگر به یزد سفر کرده اید از حس و حال شهر برایمان بنویسد!

یزد
یزد

کردستان

بیشتر مردم که به زیبایی ها و طبیعت بکر کردستان علاقه‌مند هستند، منتظر فصل بهاراند تا در آب و هوای متعادل تری به این شهر سفر کنند.

سنندج مرکز استان کردستان یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی کشور را داراست.

جاذبه های زیادی برای دیدن وجود دارد که می توانید با برنامه ریزی قبل سفر به تک تک آن مکان ها سفر کنید.

عمارت خسروآباد، غار کرفتو، بازار سنندج، قلعه امام مریوان، عمارت آصف وزیری، حمام‌شیشه ، دریاچه زریوارو کلیسای سنندج تنها قسمتی از جاذبه‌های زیبای این شهر است .

در اطراف کردستان روستاهای ییلاقی زیادی وجود دارد که اگر اهل طبیعت گردی باشید حتما نام آن ها به گوش شما رسیده است.

روستای پالنگان، روستای هویه ،روستای تنگیسرو اورامان‌تخت یکی از زیباترین جاذبه های کردستان است که می توانید با بازید از آن ها خاطرات خوشی را بسازید.

کردستان
کردستان

کاشان

 

شهر گل و گلاب، شهر خانه‌های تاریخی و پایتخت فرش جهان.

 تا به حال مراسم گلاب گیری قمصر کاشان را از نزدیک دیده اید؟ اردیبهشت ماه زمان برگزاری این مراسم است.

 گلاب گیری کاشان یکی از معروفترین جشن هایی  است که در میان ایرانیان رواج دارد و هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار می شود.

قدمت کاشت بذر گل محمدی در ایران به ۷۰۰۰ سال می رسد، علاوه بر دیدن این آئین و مراسم  کاشان دیدنی های بسیاری دارد که در سفربه کاشان می توانید از آن ها دیدن کنید.

باغ فین کاشان ، حمام فین ،مسجد جامع کاشان، مسجد آقا بزرگ، آتشکده نیاسر، تپه های سیلک کاشان، خانه تاریخی بروجردی ها ، خانه عامری ها و آرامگاه سهراب سپهری تنها تعدادی از این جاذبه های زیباست.

 روستای ابیانه

قطعا نام این روستای بکر و تاریخی به گوشتان خورده، این روستا یکی از زیباترین و منحصر بفرد ترین روستاهای تاریخ ایران است.

که خانه های این روستا بر روی دامنه پرشیب شمال رودخانه  از این رو دارای طبیعت بکری است که دیدن آن را در این فصل از دست نباید داد.

کاشان
کاشان

تهران

بسیاری از مردم تعطیلات عید را برای گشت و گذار در تهران انتخاب می کنند و برای  تعدادی از آنها که تعطیلات عید را از دست داده اند اردیبهشت ماه  بهترین فرصت برای بازگشت به جاهای دیدنی تهران است.پایتخت ایران جاذبه های گردشگری بیشماری دارد.

کاخ گلستان، موزه ایران باستان، بازار تهران، پل طبیعت، ایران مال، پارک چیتگر، بام لند تنها تعدادی از این جاذبه ها ست که در هوای خوب بهاری اردیبهشت ماه می توانید از آن ها دیدن کنید.

بازی ها و تفریحات هیجان انگیزی در تهران وجود دارد که می توانید به همراه خانواده و دوستان از آن ها دیدن کنید و امکانات آن ها استفاده کنید.

اتاق فرار یکی از آن مکان های تفریحی است که با ژانر های مختلف معمایی، کاراگاهی، ترسناک و دلهره آور طرفداران بسیار زیادی دارد، اما اگر دلتان هیجان بیشتری می‌خواهد می توانید به یکی از شهربازی های تهران بروید:

پارک ارم، پارک آبی، کارتینگ ازادی و  بانجی جامپینگ تفریحاتی هستند که ضربان قلب شما را بالا می برد.

تهران
تهران

شهر مورد علاقه ی شما برای سفر کجاست؟

تصمیم دارید درتعطیلات اردیبهشت کجا سفر کنید؟

برای ما از مقصد و شهر انتخابی تان بنویسید.

ایباس همسفرشما! سفر بخیر 

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد