پارک جنگلی و دریاچه ی سراوان (آدرس+بهترین فصل سفر)

طبیعت بکر،درختان سر به فلک کشیده ،مرداب سبز و هوای مرطوب شرجی ما را یاد فضای دلپذیر پارک جنگلی سراوان می اندازد، از رشت به سمت تهران  که حرکت کنید به دریاچه سراوان خواهید رسید، بعد از آنکه از جاذبه های رشت دیدن کردید و در شهر باران قدم زدید،حالا نوبت گردشگری و طبیعت گردی در پارک جنگلی سراوان است.

معرفی دریاچه سراوان

از رشت به سمت تهران که حرکت کنید به پارک جنگلی سراوان خواهید رسید، این پارک جنگلی با داشتن پوشش گیاهی به مساحت ۴۸۷۱ هکتار یکی از مهم ترین جنگل های حفاظت شده ی گیلان است، در پارک جنگلی سراوان، مردابی سبز پیش روی شماست، می توانید به صورت گروه های دو نفره سوار قایق های مرداب شوید و تا انتهای آن را رکاب بزنید. درختان اطراف و پوشش سبز مرداب منظره ی زیبایی را خلق کرده، پس به هنگام قایق سواری دوربین عکاسی همراه داشته باشید تا این منظره های زیبارا ثبت کنید.

دریاچه ی سراوان کجاست؟

پارک جنگلی سراوان ما بین رشت و سیاهکل، در ۱۷ کیلومتری اتوبان رشت _قزوین قرار دارد،از سمت شرق به اتوبان رشت_ قزوین و سمت جنوب به روستای “کچا” منتهی می شود و از نظر مکانی در سمت غرب و نزدیک جاده قرار دارد که موجب دسترسی راحت تر آن شده است؛ شما می توانید ابتدا به شهر زیبای رشت سفر کنید و سپس از رشت به پارک جنگلی سراوان بروید، برای خرید بلیط اتوبوس تهران رشت می توانید به سایت ایباس مراجعه کنید.

آدرس پارک جنگلی سراوان: رشت ،کیلومتر ۱۷ اتوبان رشت _قزوین،واقع در ضلع غربی اتوبان
ساعت کاری پارک جنگلی سراوان: در تمام ایام هفته،به صورت ۲۴ ساعته

فاصله ی تهران تا پارک جنگلی سراوان چقدر است؟

بسیاری از مسافران، قبل  ازسفر به رشت ، از مبدا تهران راهی پارک جنگلی سراوان می شوند، فاصله ی تهران تا دریاچه سراوان حدود 300 کیلومتر است، اگر شما سفرتان را از تهران آغاز می کنید از خروجی غربی تهران وارد اتوبان تهران_ کرج شوید ، بعد از آنکه از اتوبان کرج _ قزوین گذشتید، از اتوبان قزوین_رشت  به سمت رشت حرکت کنید، این مسیر را که ادامه دهید در سمت غرب جاده ورودی فاز دوم پارک جنگلی سراوان را خواهید دید، بعد از پرداخت مبلغی به عنوان هزینه ی ورودی با ماشین اجازه ی ورود خواهید داشت و می توانید مسافت ورودی تا دریاچه سراوان را با ماشین طی کنید.

پوشش گیاهی پارک جنگلی سراوان

سطح دریاچه سراوان با نوعی خزه سبز پوشیده شده و به همین دلیل به مرداب سبز ایران معروف است،در اطراف دریاچه پوشش گیاهی منحصر به فردی خواهید دید که به دو دسته تقسیم می‌شود: دسته اول به صورت خودرو رشد کرده اند که شامل درختانی مانند: بلوط ،انجیلی ،توسکا، بیدمشک و آلوچه جنگلی می‌شود.

دسته دوم به مرور در این پارک کاشته شده است که شامل درختان:کاج،توسکا و زره بین است،در سراسرپارک جنگلی گونه‌های متنوعی از پرندگان و حیوانات زندگی می‌کنند که دارکوب ،راسو، خرگوش و قرقاول تعدادی از آن هست.

تفریحات پارک جنگلی سراوان

در پارک جنگلی سراوان امکاناتی نظیر آلاچیق، کباب پز، میز و نیمکت وجود دارد تا یک روز به یاد ماندنی برای  خودتان بسازید و از طبیعت لذت ببرید، اما اگر می خواهید هیجان بیشتری را تجربه کنید به باشگاه پینت بال جنگلی گیل، که اولین باشگاه جنگلی این رشته است،مراجعه کنید،مجموعه ی تفریحی گیل در فاز دوم پارک جنگلی قرار دارد، از دیگر امکانات پارک جنگلی تجربه ی گشت و گزار در طبیعت با موتور چهار چرخ است، شما می توانید با اجاره ی این موتور کل محوطه ای پارک جنگلی سراوان را با موتور ببینید و لذت ببرید، تجربه ی سوار شدن به موتور چهارچرخ را دارید؟ جاذبه ی بعدی پارک جنگلی سراوان،موزه میراث روستایی گیلان، اولین اکو موزه ایران است. ( اکو موزه به معنی محوطه های طبیعی است که ماهیت و هویت یک منطقه به نمایش گذاشته می شود).موزه ی میراث روستایی گیلان،با وسعت ۲۶۰ هکتار،روستایی کوچک با خانه های محلی قدیمی است که نشان دهنده ی زندگی بومی روستای گیلان است.

تلفن باشگاه پینت بال پارک جنگلی سراوان:٠٩١١٦٢٠١٤٢٧

تلفن موزه سراوان: 01333690970

بهترین زمان سفر به دریاچه سراوان

بهترین زمان سفر به دریاچه سراوان چه زمانی است؟ بهار یا پاییز؟! در فصل بهار پارک جنگلی سراوان کاملاً سبز است و با آب و هوا  معتدلی که دارد،می‌توانید از همه ی امکانات دریاچه به نحو احسن استفاده کنید، اما در فصل پاییز نیز زیبایی منحصر به فرد خودش را دارد، طیف گسترده‌ای از رنگ ها را بر روی برگ درختان خواهید دید، در بیشتر روزهای پاییز هوای  پارک جنگلی بارانی است ،بنابراین امکان استفاده از تفریح های دریاچه و پارک جنگلی سراوان برای شما محدود می شود، اما زمان بسیار مناسبی است برای کسانی که به عکاسی در پارک علاقه‌مند هستند،در فصل زمستان تعداد بازدیدکنندگان  پارک جنگلی به حداقل می رسد، چرا که هوا سرد شده و مسافران ترجیح می دهند در زمان دیگری به این منطقه سفر کنند.اما دیدن درختان جنگل زمانی که سفید پوش شده اند خالی از لطف نیست !شما دوست دارین در چه فصلی به دریاچه سراوان سفر کنید؟

رشت،کیلومتر ۱۷ اتوبان رشت _قزوین،واقع در ضلع غربی اتوبان.

پارک جنگلی سراوان چه امکانات تفریحی دارد؟

علاوه بر اینکه می توانید از مناظر زیبا پارک لذت ببرید و قایق رانی در مرداب سراوان، باشگاه پینت بال،تجربه ی سوار شدن موتور چارچرخ و بازدید از موزه میراث گیلان از دیگر امکانات این پارک است.

اقامتگاه های پارک جنگلی سراوان

در دل جنگل سراوان،در روستای کچا در نزدیکی پارک جنگلی سراوان،اقامتگاه بوم گردی به نام پیله بابا(پیله بابا به زبان تالشی یعنی پدربزرگ) که می توانید شب را در کلبه ی چوبی سپری کنید، این اقامتگاه سایت رسمی و پیچ اینستاگرام نیز دارد که می توانید اطلاعات بیشتری کسب کرده و از طریق سایت رزرو کنید.

شماره تلفن: 09109205208

فاصله ی پارک جنگلی سراوان تا تهران چقدر است؟

اگر از تهران به سمت دریاچه ی سراوان حرکت می کنید؛حدود 300 کیلومتر فاصله است.

همیشه به سفر! ایباس همسفر تمام لحظات شما.

1 دیدگاه
  1. سودابه می گوید

    زیبا بود… ویلاهاشو دیدین؟

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد