دربند تهران

در این مقاله ایباس داستان جذاب دربند تهران را برای تان روایت می‌کند،برمی‌گردیم به ۲۰۰ سال پیش زمانی که طایفه‌ای به نام طالقان به تهران آمدند و از بین همه ی منطقه های تهران دربند انتخاب آن ها برای سکونت و ادامه زندگی بود، بعدها در بند روزبه‌روز آبادتر شد و به تعداد افرادی که به این منطقه آمدند اضافه می شد، تا جایی که دربند‌تهران استراحتگاه و نشیمن شاهزادگان قاجاری از جمله شاهزاده الله وردی میرزا بود.

معرفی دربند تهران

بر روی نقشه که نگاه کنید، حد فاصل میدان تجریش تا میدان سربند منطقه ی قدیمی دربند تهران است.انتخاب نخست بسیاری از مردم برای تفریح گشت و گذار در پایتخت، خیابان جذاب قدیمی که قدم زدن در آن حالتان را خوب می کند، دیدن سفره خانه ها و قهوه خانه های قدیمی، مغازه های لواشک و آلوچه فروشی  و تندیس زیبای کوهنوردی واقع در میدان سربند که اثری از رضا لعل ریاحی، پیکرتراش و نقاش ایرانی است ، جالب است بدانید که مدل مجسمه، امیر شاه قدمی از تک گروهبان ارتش و مربی کوهنوردی ایرانی است که در  یک واقعه سرنشین یک فروند هواپیمای آمریکایی را نجات داد و جان اف کندی در سال ۱۳۴۰ برای سپاس از شجاعت امیر شاه مدال لیاقت را  به او اهدا کرد.

مجسمه ی دربند تهران
مجسمه ی دربند تهران

پیاده روی در خیابان های دربند تهران

حس خوب پیاده روی در خیابان های قدیمی دربند و بودن در آن اتمسفر ، دربند را به گزینه ی اول بسیاری از مردم برای ساختن یک روز به یاد ماندنی تبدیل کرده است ، می توانید در محیطی کوهستانی قدم بزنید و برای مدتی از همهمه و شلوغی تهران فاصله بگیرید، به خیابان ها ی دربند که بروید در زمستان لبوی داغ خوشمزه برای تان سرو می کنند و در بهار گوجه سبز معروف شهریار را که از سوغات تهران است می توانید بخرید ، شب های دربند نیز بسیار معروف است، زمانی که همه ی کافی شاپ ها و رستوران ها چراغانی شده اند، می توانید از قدم زدن و تنفس هوای تمیز لذت ببرید.

پیاده روی در خیابان های دربند تهران
پیاده روی در خیابان های دربند تهران

کوهنوردی در دربند

اگر به صورت حرفه ای کوه نوردی می کنید ، تجربه ی صعود به قله ی توچال بسیار لذت بخش است،در میانه ی مسیر آبشار زیبای دوقلو قرار دارد که می توانید برای مدتی درکنار آن استراحت کرده و نفسی تازه کنید. تا قله دو پناهگاه شیرپلا و جان پناه امیری اقامتگاه کوهنوردانی است که می خواهند شب را در آن جا سپری کنند.

کوهنوردی در دربند
کوهنوردی در دربند

آبشار دوقلودربند

با آمدن بهار گرم شدن هوا ، برف ارتفاعات البرز ذوب می شود و آبشار زیبایی به نام دوقلو را ایجاد می کند، تجربه ی شنیدن صدای آب از آبشاری به ارتفاع ۲۷۰۰ متر واقعاً لذت بخش است، این آبشار در ۲۰ کیلومتری مسیر صعود به قله توچال و در نزدیکی پناهگاه قرار گرفته و به همین دلیل هنگام سرازیری از صخره دو شاخه می شود و به آن آبشار دوقلو می گویند.

ابشار دو قلو در بند
آبشار دو قلو دربند

تله سیژ دربند

تله سیژ میانبری است برای کسانی که نمیخواهند این مسیر را پیاده طی کنند، می توانید  از میدان دربند سوارتله سیژ شوید و در ارتفاعات کوه دربند پیاده شوید، در طول این مسیر ۶۰۰ متری مغازه ها و رستوران های چراغانی دربند زیر پای شماست، تجربه سوار شدن به تله سیژ را دارید؟

تله سیژ با تله کابین چه تفاوتی دارد؟

 تله سیژ شبیه تله کابین است با این تفاوت که در آن یک صندلی دو نفره قرار داده شده در حالی که تله کابین فضایی شبیه اتاق کوچک دارد.

ساعات کاری تله سیژ دربند:  شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۸:30 دقیقه الی ۲۲ شب و جمعه ها و روزهای تعطیل ۶ صبح الی ۲۳

وبسایت رسمی تله سیژ دربند: teledarband.com

تله سیژ دربند
تله سیژ دربند

رستوران کوهپایه دربند

غذا خوردن در ارتفاعات تهران و دوری از سر و صدا و آلودگی از شهر ویژگی اصلی رستوران های دربند است،در فضای بازی و طبیعت بکر شمال تهران، قطعاً تجربه لذت بخشی است این رستوران میزبان شما است هم در فضای باز و هم در فضای بسته، برای رزرو و اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن تماس ۰۲۱۲۲۷۰۵۴۲۴ بگیرید.

رستوران کوهپایه دربند
رستوران کوهپایه دربند

رستوران باغ بهشت دربند

 رستورانی با گل و گیاه های متعدد که با چراغ های زیبا تزیین شده است، خیلی از مسافران را در نگاه اول جذب خود می کند، این رستوران با دکوراسیون زیبا و فضای دنج انتخاب بسیاری از گردشگران دربند است.

 شماره تلفن:۰۲۱۲۲۷۲۸۴۲۴

رستوران باغ بهشت دربند
رستوران باغ بهشت دربند

رستوران باغ ایرانی دربند

 حضور در رستورانی که در کنار رودخانه دربند قرار گرفته و شنیدن صدای آب هنگام غذا خوردن قطعاً تجربه به یاد ماندنی برای شما خواهد بود ، رستوران باغ آبشار جز  بهترین رستوران های دربند است.

شماره تلفن:۰۲۱۲۲۷۲۰۹۷۲

رستوران باغ ایرانی دربند
رستوران باغ ایرانی دربند

اگر در خیابان های دربند قدم زده اید، حتما از حس  خوب قدم زدن در دربند برای ما بنویسید.

ایباس همسفر شما!

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد