اتوبوس ولوو B12

در سال ۱۹۹۱ شرکت سوئدی ولوو ، اتوبوس ولوو B12 تولید کرد که با داشتن امکانات مناسبی در آن زمان،جایگاه خوبی در بین اتوبوس های بین شهری داشت، اتوبوس بی ۱۲ با نام B12R نیز به کار برده می شد،درست است که اکنون تولید آن متوقف شده اما ولوو یکی از اتوبوس های پرطرفدار آن دوران بود.

اتوبوس ولوو بی ۱۲ ساخته کدام کشور است؟

این اتوبوس در شرکت ولوو سوئدی ساخته می شد.

آیا شرکت خودروسازی ولوو در ایران نمایندگی دارد ؟

بله !شرکت رانیران شرکت خصوصی خودروسازی ایرانی نمایندگی ولوو در ایران است .

آدرس شرکت رانیران کجاست؟

آدرس: تهران ،بلوار میرداماد، پلاک 336

اتوبوس ولوو
اتوبوس ولوو

معرفی اتوبوس بی 12 ولوو

 اتوبوس ولوو ، یکی از انواع اتوبوس های بین شهری که موتور آن در قسمت عقب خودرو قرار گرفته و اولین اتوبوس شاسی بلند ولوو که موتور آن  به صورت عمودی نصب شده است.

اتوبوس ها  ولوو با یک رنگ  بدنه تولید شده و در دو نوع دو محور و سه محور موجود هستند، تعداد ظرفیت مسافران این اتوبوس ۴۴ نفر ( بصورت 1+1+42 ) می باشد.

مشخصات فنی اتوبوس ولوو b12

اتاق اتوبوس ولوو B12 ، برابر دوازده و نیم متر بوده و بر روی شش چرخ قرار گرفته است،  موتور ۶ سیلندر و سیستم ترمز abs  از نقاط قوت آن است ،اگر به دنبال اتوبوس‌های با فرمان هیدرولیک هستید ولوو انتخاب مناسبی برای شماست .

  • شاسي اتوبوس : VOLVO B12B
  • اتاق اتوبوس و لوو : R9700 با شيشه هاي چسبي دو جداره
  • سيستم فرمان اتوبوس ولوو B12 : هيدروليک با قابليت تنظيم غربيلک فرمان در کليه جهات (اونيورسال) با قفل پنوماتيک.
  • سيستم برق : 24 ولت (مولتي پلکس در شاسي) شامل دو باطري 12 ولت با ظرفيت 225 X 2آمپر ساعت و دو آلترناتور با ظرفيت 110 x 2 آمپر
  • سيستم تعليق : دو عدد کيسه هواي فشرده در محور جلو و چهار عدد کيسه هواي فشرده در محور عقب . سيستم تنظيم ارتفاع ECFهمراه 8 عدد کمک فنر تلسکوپي و داراي ميله تعادل در محور هاي جلو و عقب با سيستم تعليق مستقل در محور جلو
  • اندازه لاستيک : 1+6 عدد تيوبلس : R 80/3155/22
  • مخزن سوخت : 600 ليتر روي اکسل جلو با قابليت سوخت گيري از هر دو سمت اتوبوس
  • ظرفيت سرنشين : 1+1+42
  • وزن مجاز محور جلو : 7500 کيلو گرم
  • وزن مجاز محور عقب : 12000 کيلو گرم
  • وزن مجاز کل سرنشين و بار : 19000 کيلو گرم
  • فاصله محور چرخ جلو از محور چرخ عقب : 6300 ميليمتر
  • ابعاد اتوبوس : طول 12500 . عرض 2500 و ارتفاع 3800 ميليمتر

امکانات استاندارد اتوبوس Volvo b 12 :

از امکانات استاندارد اتوبوس ولوو B12 می‌توان به کولر، یخچال ،قهوه‌جوش، تلویزیون، میکروفون و رادیو اشاره کرد.

b12اتوبوس ولوو
اتوبوس ولوو b12

نمایندگی ولوو ( Volvo ) در ایران

شرکت رانیران نمایندگی اتوبوس ولوو در ایران است ،این شرکت کار تولید خودرو را از سال ۱۳۲۵ آغاز کرد و در سال ۱۳۷۰ نمایندگی ولوو را دریافت نمود  و اتوبوس های ولوو را در سه مدل  b۱۱، اتوبوس بی ۱۲ ، بی ۷ و وی آی پی تولید می کند .

نسل جدید اتوبوس های ولوو با نام  ولوو ۹۸۰۰ Nuevo یا b11  هستند که کاملا از از طراحی جدید برخوردار هستند ، فضای داخل اتوبوس کاملا متفاوت تر از سایر مدل های آن است، زیبایی، راحتی و کاربردی بودن تمام وسایل در نظر گرفته شده و با طراحی جدید روشنایی داخل فضای اتوبوس بیشتر شده است.

مانند سایر مدل ها این اتوبوس در دو نوع ، دو محور و سه محور تولید می شود ،موتور 13 لیتر با قدرت 500  اسب بخارو گشتاوری 2500 نیوتون از ویژگی های فنی این اتوبوس است، قرار دادن سیستم فرمان گیری محور عقب برای اتوبوس سه محور که به تسهیل چرخش اتوبوس و کاهش شعاع چرخش کمک می کند و هم چنین مانع ساییدگی بیش‌ از حد لاستیک‌ها می شود از تغییرات دیگر آن نسبت به مدل های قبلی است، البته این سیستم به‌عنوان یک آپشن سفارشی ارائه می‌شود.

اگر تجربه خرید اتوبوس ولوو b12 یا تجربه ی سفر با آن را دارید، نظر خود را در قسمت نظرات بنویسید.

ایباس منتظر نظرات شماست.

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد