اتوبوس مارال یکی از بهترین اتوبوس های ایران

اتوبوس مارال یکی از اتوبوس های محبوب در ایران می باشد و در این پست در مورد اتوبوس های مارال توضیحات کاملی خواهیم داد ، پس همراه مجله ایباس باشید .

تجربه سفر با اتوبوس لذت بخش است اگر با اتوبوس های با کیفیتی که با به روزترین طراحی ها ساخته شده اند سفر کنید،سفر با اتوبوس استرس کمتری نسبت به ماشین شخصی خودتان دارد چرا که مسئولیت کمتری خواهید داشت، فقط کافی است بر روی صندلی های راحت اتوبوس بنشینید و از مناظر طول مسیر لذت ببرید و در حین سفر با گوش دادن به پادکست های رادیو جولون سرگرم شوید، وای فای و پریز داخل اتوبوس های وی ای پی، مانیتورهای شخصی و صندلی های تخت شو  زمان حضور شما در اتوبوس را خاطره انگیر می کنند چرا که این امکانات باعث می شود تجربه بهتری داشته باشید.

با افزایش مسافرینی که اتوبوس، انتخاب وسیله نقلیه ی سفر شان است، اتوبوس های زیادی با امکانات متفاوت تولید شده که “مارال” از بهترین اتوبوس های وی آی پی تولید شده کشور می باشد .

اتوبوس های مارال
اتوبوس های مارال

آشنایی با اتوبوس مارال

اولین اتوبوس اسکانیا در سال 1920 تولید شد و در سال های بعدی با امکانات بهترو طراحی زیباتری به بازا عرضه شد، تا سال 1982 که اتوبوس اسکانیا با نام  مارال برای اولین بار در دو سری دو محور و سه محور  تولید شد؛ شرکت عقاب افشان سمنان ، تولید کننده اتوبوس های مارال کشور است که تولید آن را  از سال 1388 در سه رنگ آغاز کرده است.

امکانات اتوبوس های مارال

این اتوبوس ها  با امکانات رفاهی مناسب یکی از انتخاب های همیشگی مسافرین است .

اتوبوس مارال تخت شو

اتوبوس های تخت شو مارال راحتی را برای سفر های طولانی برای شما فراهم می کنند، این اتوبوس ها هم به صورت کامل تخت شو ( 180 درجه ) و نیمه تخت شو ( 90 درجه) در اختیار مسافرین قرار می گیرند که می توانید برای سفرهای با مسافت زیاد و در شب از آن ها استفاده کنید، همچنین برای سفر های برون مرزی نظیر سفر به نخجوان ، استانبول و ایروان برای راحتی مسافران بیشتر از این اتوبوس های تخت شو استفاده می شود، فقط کافی است چمدانتان را جمع کنید و با خیالی راحت به هرجا که می خواهید با اتوبوس سفر کنید.

مارال و ایباس
مارال و ایباس

اتوبوس مارال مانیتوردار

داشتن مانیتور شخصی، امکان بسیار خوبی برای مسافران فراهم می کند که هر چیزی که مورد علاقیشان است را در سفر بر روی این مانیتور ها در در روبه رویشان قرار می گیرد (پشت صندلی جلویی)  تماشا کنند و با استفاده از هنذفری هایی که در کنار این مانیتور است مزاحمتی هم برای دیگران نداشته باشند.

لذت بخش نیست که با سفر با اتوبوس به جای ماشین شخصی زمان آزاد برای شما فراهم می شود ومی توانید به خوبی از این زمان استفاده کنید؟ سایر امکانات اتوبوس مارال :

  • شیشه های جانبی و عقب خم دو جداره از نوع سکوریت
  • دو عدد آینه بغل برقی و قابل تنظیم از داخل و مجهز به گرمکن
  • کابین استراحت راننده مجهز به کولر، بخاری، آیفون جهت ارتباط با راننده و سیستم
  • جداگانه صوتی و تصویری است.
  • شیشه بالابر برقی برای راننده
  • آفتابگیر برقی برای شیشه جلو
  • ریموت کنترل
  • سیستم اعلام حریق در محفظه موتور

ظرفیت اتوبوس مارال

اتوبوس مارال به دو شکل دو محور و سه محور تولید می شوند که از نظر امکانات داخل اتوبوس کاملا یکسان هستند فقط در تعداد صندلی های با هم تفاوت دارند، اتوبوس های دو محور میزبان 25 مسافر و اتوبوس های سه محور بین 40 الی 44 مسافر را جابه جا می کنند که در هنگام تهیه بلیط می توانید انتخاب کنید.

مشخصات فنی اتوبوس مارال

دو عدد دینام 150 آمپر 24 ولت، دو عدد باتری 12 ولت 180 آمپر ساعت، تعداد سیلندر : 6 عدد، قدرت: 410 اسب بخار، حجم موتور: 12740 سی سی ، گیربکس: SCANIA GR875R

سیستم تعلیق موتور در محور جلو: دو بالشتک و دو فنر، سیستم خنک کننده روغن و کلاچ اتوماتیک، ظرفیت مخزن : 700 لیتر، لاستیک میشلن از نوع ،315/80R22.5

برای خرید بلیط اتوبوس می توانید به سایت Ebus مراجعه کنید .

ایباس فقط یک سایت فروش بلیط نیست !

سیستم های ایمنی اتوبوس مارال

اتوبوس های مارال از لحاظ سیستم ایمنی بسیار توانمند هستند، اتوبوس مجهز به سیستم کنترل سرعت، سرعت تطبیقی، هشدار عبور از خطوط است و برق اتوبوس در زمان های اضطراری به صورت خودکار قطه می شود، همچنین داشتن سیستم عیب یابی خودکار (OBD) یکی از نکات قوت این اتوبوس است.

درب های اتوبوس در که به صورت اتوماتیک کار می کنند در سرعت بالای 5 کیلومتر در ساعت به صورت خودکار بسته می شوند.

توضیحاتی راجع نام گذاری اتوبوس های مارال

جالب است بدانید که با دیدن نام این اتوبوس ها می توانید اطلاعات مفیدی راجع به آن ها بدانید به طور مثال اتوبوس معروف  مارال به اسم  K410IB4×2NB

  • k : حرف اول نوع و سری اتوبوس
  • 410 : قدرت موتور
  • IB : کارخانه ی سازنده
  • 4×2 : به معنای دو محور بودن آن است
  • N : سیستم محور جلو و عقب هر دو طبیعی است.(M: به معنی سیستم تعلیق محور جلو پایین و محور عقب نرمال یا طبیعی )
  • : شاره به اتوبوس‌های دو طبقه درون شهری(D :اتوبوس بین شهری است.)  

اتوبوس vip مارال 25 نفره

همانطور که گفتیم اتوبوس های مارال در دو شکل 25 و 44  نفره تولید می شود که به اتوبوس های 25 نفره وی آی پی و به 44 نفره کلاسیک گفته می شود، که ایباس به منظور رفاه بیشتر مسافرین تنها اتوبوس های وی ای پی را فراهم کرده است.

این اتوبوس مارال شبیه اتوبوس درسا می باشد ولی تفاوت هایی هم باهم دارند که باید مشخصات فنی آن ها را دقیق مطالعه کنید تا تفاوت هایشان را متوجه شوید .

تجربه ی شایسته ی شما از سفرهای اتوبوسی ،هدف اصلی ایباس است،سفری سریع، آسان و به صرفه که با کیفیت ترین اتوبوس ها ، در سریع ترین زمان شمارا به مقصد می رساند.

ایباس همسفر لحظات سفر شماست!

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد