سوغات تهران چیست ؟ از صنایع دستی تا خوارکی ها

حرف سوغات که می‌شود کمتر کسی راجع به سوغات تهران اطلاعات دارد، معمولاً به تهران که سفر می کنیم از بازار و بناهای تاریخی آن دیدن می کنیم و به رستوران ها و کافی شاپ های معروف آن سر می زنیم، کمتر کسی به دنبال تهیه سوغاتی از این شهر پر هیاهو است.

در این مقاله با انواع صنایع دستی و خوردنی ها ی تهران که به عنوان سوغاتی خریداری می شود، آشنا می شویم،  تا آخر مقاله همراه ما باشید.

سوغات تهران چیست ؟

برای خیلی ها سوال است که سوغات تهران چیست ؟ یا تهران کجا بریم پیک نیک در ادامه با سوغات تهران آشنا خواهید شد .

نقاشی روی چرم

صحبت از چرم که می شود معمولاً همه ما یاد کیف و کفش های معروف چرم تبریز می‌افتیم، اما باید بدانید که چرم‌های نقاشی شده تهران هم طرفداران بسیاری دارد که به عنوان سوغاتی می توانید آنها را تهیه کنید .

 چرم های نقاشی شده یادگاری از دوران قاجار است که پس از جنگ جهانی دوم علاوه‌ بر پارچه ،روی چرم  نیز نقاشی می کشند و محصولاتی جذاب و متفاوت برای یک سوغاتی خاص هستند.

جاجیم فیروزکوه

 یکی دیگر از صنایع دستی پرطرفدار تهران جاجیم فیروزکوه است که در شمال شرقی تهران، در شهرستان فیروزکوه تهیه می شود، این شهر منطقه‌ای کوهستانی است که به دلیل داشتن دامپروری در تولید پشم حرفی برای گفتن دارد و مردم نجیب این منطقه با دستانی توانمند آن را تبدیل به جاجیم هایی با طرح های زیبا می کنند،  بهتر است قبل از پایان سفرتان از صنایع دستی جاجیم فیروزکوه تهران دیدن کنید مطمئناً دست خالی برنمی گردید ، این جاجیم را هم می توانید به عنوان سوغات تهران خریداری بکنید .

Untitled 1 25 سوغات تهران چیست ؟ از صنایع دستی تا خوارکی ها
جاجیم فیروز کوه

باتیک

 چاپ طرح های مختلف روی پارچه ، بسیار جذاب است و البته کاربردی چاپ ، باتیک یکی از صنایع دستی پرطرفدار و معروف تهران که بسیاری از جوان ها طرح های محبوب خودشان  را برای چاپ انتخاب می کند.

طراحی بر روی شیشه هنری دو هزار ساله است که اکنون نیز طرفداران زیادی دارد که با گذشت زمان این هنر بر روی پارچه نیز مورد استفاده قرار گرفت.

Untitled 1 26 سوغات تهران چیست ؟ از صنایع دستی تا خوارکی ها
باتیک

برای خرید بلیط اتوبوس می توانید به سامانه رزرو بلیط اتوبوس ایباس مراجعه کنید .

ایباس فقط سایت فروش بلیط اتوبوس نیست !

تابلو فرش های نفیس

اگر شما هم به تابلوهای نفیس فرش و ابریشم که با طرح های منحصر به فرد و زیبا بافته می شوند علاقه مند هستید، این بار به چهارراه ولیعصر تهران ،راسته تابلو فروش و جاجیم فروشی ها سر بزنید و یکی از این تابلوهای نفیس را خریداری کنید، از گذشته‌های دور تابلو بافی و قالی بافی یکی از صنایع دستی مهم و پر طرفدار در شهرهای کرج، دماوند و شمیرانات تهران است. این تابلو فرش ها را هم میتواندی به عنوان سوغات تهران خریداری بکنید .

Untitled 1 27 سوغات تهران چیست ؟ از صنایع دستی تا خوارکی ها
تابلو فرش

سیب گلاب دماوند

 از صنایع دستی تهران که بگذریم، در تهرانگردی می رسیم به شکم گردی و خوراکی های خوشمزه تهران که به عنوان سوغاتی نیز خریداری می شود، یکی از این سوغاتی های معروف تهران،  سیب باغ های دماوند است که به نام سیب گلاب و یا سیب الماسی نیز معروف است،  این سیب جز باکیفیت‌ترین سیب های کشور  است که در سطح کشور تولید می‌شود، شهر دماوند تهران به دلیل داشتن آب و هوای مناسب علاوه بر سیب عسل و گردو با کیفیتی دارد که در سفر به تهران می توانید خریداری کنید.

Untitled 1 28 سوغات تهران چیست ؟ از صنایع دستی تا خوارکی ها
سیب گلاب

گوجه سبز و کشمش شهریار

 به  خوشمزگی گوجه سبز باغ های شهریار را در هیچ جای کشور نمی‌توانید پیدا کنید ، این گوجه سبز ها سوغات بسیار خوبی برای هر مسافری است که به تهران سفر می‌کند ، در سفر به تهران حتماً چند کیلو از این گوجه سبزها را به عنوان سوغات تهران با خود به شهرت ببرید و نوش جان کنید.کشمش شهریار نیز یکی از کشمش های اعلاء کشور است از کشمش ها که بگذریم به دلیل داشتن آب و هوای مناسب محصولات باکیفیت دیگری همچون چغندر و غلات هم در آن تولید می‌شود .

امیدارم تا اینجا به جواب سوالتان که سوغات تهران چیست بود ، رسیده باشید .

آلوچه دربند

 اگر شما هم با دیدن آلوچه و لواشک آب دهانتان بند نمی آید ، دربند یکی از مناطق خوش آب و هوای تهران که مکانی است  برای تفریح و گشت و گذار که  به آلوچه های خوشمزه اش معروف است.

Untitled 1 30 سوغات تهران چیست ؟ از صنایع دستی تا خوارکی ها
آلوچه دربند

همه ی این سوغاتی های خوشمزه را می توانید از بازار بزرگ تجریش تهیه کنید، گشت و گذار در تجریش روح هر مسافری را تازه می کند.

شما کدامیک از این سوغات تهران را خریداری کرده اید ؟

1 دیدگاه
  1. محسن محمودی می گوید

    این سوغاتی ها رو میشه از ترمینال غرب خرید

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد