۱۰ تا از بهترین جاذبه گردشگری تبریز را با ایباس بشناسید

 تبریز ، سومین کلانشهر ایران یکی از قطب‌های مهم گردشگری است ، با جاذبه های گردشگری و غذاهای محلی خوشمزه میزبان خوبی برای مسافرانی است که در هر فصل سال تبریز را مقصد سفر خود انتخاب می کنند.

معرفی بهترین جاذبه گردشگری تبریز

جاهای دیدنی های تبریز کم نیست از مقبره شهریار گرفته تا بازار بزرگ تبریز جاذبه های هستند که باید رفت و نفس کشیدن در آن فضا را تجربه کرد، از بین بهترین جاذبه گردشگری تبریز ، ایباس 10 مکان جذاب گردشگری را انتخاب کرده تا دست در دست شما به این مکان ها سفر کنیم، تا آخر این مقاله همراهی ما باشید. 

1. موزه صدای تبریز

 اگر نمی توانید پرواز کنید، به موسیقی گوش کنید؛ موسیقی تاثیر عمیقی بر روح و جان ما دارد، گوش دادن به موسیقی اصیل روحی تازه به ما می بخشد. 

موزه صدای تبریز مجموعه ای است از انواع سازهای مختلف جهان که طی چهل سال توسط هنرمند خوش ذوق، حسین ساجدی جمع‌آوری شده است، اگر طرفدار سازهای موسیقی هستید این موزه بهشت شماست ،در طبقه اول مجموعه هزار جلدی از کتاب هایی در زمینه شعر قرار گرفته و در قسمت دیگر سازهای قدیمی مرمت می شوند، طبقه دوم هر تالار به نام هنرمندی نام آشنا اسم گذاری شده و سازهای مضرابی ، کوبه‌ای و… در آن به نمایش گذاشته شده است و روی دیوارها مجموعه کامل از عکس نوازندگان ، خوانندگان و موسیقیدانان دیده می‌شود.

 اگر به دیدن سازهای اصیل ایرانی علاقه مند هستید در اولین فرصت از این موزه جذاب تبریز دیدن کنید .  

 آدرس موزه صدای تبریز :

تبریز، خیابان تربیت، موزه صدا 

2. موزه کاریکاتور تبریز

 از موزه صدای تبریز که بگذریم در ضلع شمالی باغ گلستان،بنای تاریخی به نام خانه هنر قرار دارد که  یادگاری است از دوران پهلوی، در این موزه ۱۴ هزار اثر ارزشمند از کاریکاتوریست های فاخر جهان به نمایش گذاشته شده است، اگر طرفدار نقاشی ،آن هم از نوع کاریکاتور هستید بازدید از این موزه را به شما پیشنهاد می کنیم . حتما به تبریز شهر اولین ها سفر کنید .

زمان بازدید: هر روز صبح ۱۰ الی 14 بعد ظهر

آدرس موزه کاریکاتور تبریز :

تبریز، باغ گلستان، خانه هنر

3. بازار بزرگ تبریز

   قدم زدن در طولانی ترین بازار دنیا و دیدن حجره ها ی آن با دیوارهای آجری و در های‌چوبی تجربه خرید را لذت بخش تر می کند ،در بازار که قدم بزنید حجره هایی خواهید دید که  در آن ها  اقلامی شامل کیف، کفش چرم، ادویه، پارچه ها و …به فروش می رسد ، مغازه داران در این بازار از ۱۰ صبح تا ۵ فعالیت دارند،  به بازاری بروید که مارکوپولو جهانگرد هم از آن دیدن کرده است!

در هنگام بازدید از این بازار سوغات تبریز یادتان نرود !!

آدرس بازار بزرگ تبریز :

جنوب میدان چایی و در فاصله بین خیابان‌های شهدا، دارایی، چای‌کنار

mas1 1 ۱۰ تا از بهترین جاذبه گردشگری تبریز را با ایباس بشناسید
بهترین جاذبه گردشگری تبریز – بازار تبریز

4. مقبره الشعرا تبریز

حتما نام شاعر پرآوازه تبریزی ، شهریار به گوشتان خورده ، اغلب ما دکلمه ی معروف ” پیرم و گاهی دلم یاد جوانی می کند” او را شنیده ایم ،محل دفن این شاعر بزرگ مقبره الشعرا تبریز است که علاوه بر او 400 شاعر، ادیب و عارف نامی در دوره های مختلف در این محل دفن شده اند، زمان بازدید از مقبره الشعرا از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۸ امکان‌پذیراست.

اگر شماهم از طرفداران  استاد شهریارهستید ، هنگام سفر به تبریز بازدید از مقبره الشعرا را فراموش نکنید.

آدرس مقبره الشعرا :

محله ششگلان، خیابان ثقه الاسلام، تقاطع عارف، تکیه حیدر

Untitled 1 20 ۱۰ تا از بهترین جاذبه گردشگری تبریز را با ایباس بشناسید
بهترین جاذبه گردشگری تبریز – مقبره الشعرا

اگر قصد سفر به تبریز را دارید می توانید برای خرید بلیط اتوبوس تهران تبریز به سایت ایباس مراجعه کنید .

Ebus فقط یک سایت فروش بلیط اتوبوس نیست !

5. موزه قاجار

در همان خیابان مقبره الشعرا، خانه ای به یادگار مانده از دوران قاجار، عمارتی متعلق به امیر نظام گروسی از مردان سیاسی دروران قاجار، وارد عمارت که شوید حیاط آن با گل کاری های زیبا تزیین شده است،  وسط حیاط حوض آبی وجود دارد و عمارتی پیش رو شماست با ستون هایی منظم کنارهم چیده شده و پنجره هایی  مشبک با شیشه های اورسی ( شیشه های رنگی) که زیبایی این خانه را دو چندان می کنند، این عمارت به قسمت های مختلفی تقسیم شده که در هر قسمت آن وسایل مربوط به قاجار از جمله سکه ، سنگ، اسلحه،بافته، چینی، آبگینه و … نگهداری می شود.

آدرس موزه قاجار :

محله ششگلان، جنب بیمارستان کودکان، پشت مدرسه شیخ عطار

Untitled 1 21 ۱۰ تا از بهترین جاذبه گردشگری تبریز را با ایباس بشناسید
بهترین جاذبه گردشگری تبریز – موزه قاجار

6. آبشار اسکندر

در مسیر جاده تبریز به سمت اهر که حرکت کنید، آبشاری با ارتفاع ۳۰ متر به نام “اسکندر” پیش روی شماست،  این آبشار زیبا با طبیعتی بکر درزمستان، بهشت کوهنوردانی است که می خواهند یخ نوردی را امتحان کنند، به دیدن این آبشار که می روید، زیراندار، چادر، جعبه کمک های اولیه و مقداری خوراکی یادتان نرود،  چرا که در نزدیکی این آبشار هیچ امکانات رفاهی وجود ندارد .

این آبشار برای ورزش دوستان می تواند یکی از بهترین جاذبه گردشگری تبریز باشد .

آدرس آبشار اسکندر :

جاده تبریز به سمت اهر، نزدیک روستای طویقون

7. مقبره دو کمال تبریز

 اسم‌جالب این مقبره به دلیل دفن دو‌مرد نامدار تبریزی در این مکان دفن شده اند، اولی نقاش و نگارگر معروف ، کمال‌الدین مسعود خجندی و دومی عارف و شاعر قرن هشتم ، کمال‌الدین بهزاد، بازدید از این مجموعه برای عموم آزاد است از ساعت ۸ صبح الی ۶ عصر بدون پرداخت هزینه می توانید از این مقبره دیدن کنید .

آدرس مقبره دو کمال تبریز :

تبریز ،خیابان هفت تیر، محله بیلانکوه

666666 ۱۰ تا از بهترین جاذبه گردشگری تبریز را با ایباس بشناسید
بهترین جاذبه گردشگری تبریز – مقبره دو کمال

8. مسجد جامع تبریز

اگر می خواهید به مکانی دنج بروید و در گوشه‌ای از آن خلوت کنید ،مسجد جامع تبریز انتخاب مناسبی است، این مسجد با معماری بسیار زیبای ایرانی_ اسلامی و فضایی دلنشین مکانی است که حتماً یک بار بازدید از آن را تجربه کنید،قدمت این مسجد به دوران سلطنت سلجوقیان برمی گردد و آن را به گونه ای ساختند که از هر سمت به بازار راه داشته باشد و این دسترسی همه جانبه از ویژگی‌های خاص مسجد است.

آدرس مسجد جامع تبریز :

خیابان شهید مطهری ، انتهای بازار بخش جنوبی صحنه مدرسه طالبیه 

mah2 2 ۱۰ تا از بهترین جاذبه گردشگری تبریز را با ایباس بشناسید
بهترین جاذبه گردشگری تبریز – مسجد جامع تبریز

9. جنگل ارسباران

اگر بهترین جاذبه گردشگری تبریز برای طبیعت گردی را می خواهید پیشنهاد ما جنگل ارسباران هست ، اگر دلتان خواست مدتی را در دل طبیعت باشید، جنگل ارسباران با چشم‌انداز دلنشین را انتخاب کنید . قلعه پشتو ،قلعه جوشین و بقعه شیخ شهاب الدین از دیدنی های اطراف این جنگل است.

آدرس جنگل ارسباران :

تبریز ، ۴۶ کیلومتری کلیبر

جنگل ارسباران ۱۰ تا از بهترین جاذبه گردشگری تبریز را با ایباس بشناسید
بهترین جاذبه گردشگری تبریز – جنگل ارسباران

10. تله کابین کوه عون بن علی

رشته‌کوه‌های قرمز از همه جای تبریز مشخص است، مسیر رسیدن به قله این کوه تله کابین ای قرار دارد که با سوار شدن به آن می توانید از این مسیر لذت می برید،  آبشار مصنوعی عینالی ، سینمای شش بعدی  از دیگر امکانات این تله کابین است، اگر به دنبال تجربه هیجان در سفر به تبریز هستید ، تله کابین یکی از این مکان هاست.

 ساعات کاری از ساعت ۹ الی ۱۸ عصر

آدرس تله کابین کوه عون بن علی :

تبریز، بزرگراه پاسداران، کوه عینالی

Untitled 1 22 ۱۰ تا از بهترین جاذبه گردشگری تبریز را با ایباس بشناسید
بهترین جاذبه گردشگری تبریز – تله کابین کوه عون

به نظر شما بهترین جاذبه گردشگری تبریز کجاست ؟ در قسمت نظرات بنویسید .

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد