سفر به درک ! جایی که کویر به دریا می رسد

 قرار است دستتان را بگیریم به درک برویم!  درست شنیده اید این بار ایباس راوی داستان محل تلاقی دریا و کویر است، روستای زیبای درک واقع در سیستان و بلوچستان که در یک سمت دریای خلیج فارس و در سمت دیگر دریایی از خورشید قرار گرفته، زمانی که نور بر روی تپه های ماسه ای کویرمی تابد، دریایی از ماسه های طلایی درست می شود، زیبایی این کویر هر بیننده ای را محو خود می کند، قدم زدن با پای پیاده روی ماسه های داغ کویر با چشم انداز دریا قاب زیبایی که فقط در درک می توانید ببینید.

روستای درک کجاست ؟

همانطور که روی نقشه می بینید درک در جنوب کشورمان، جایی در انتهای استان سیستان بلوچستان است و فاصله آن تا چابهار 180 کیلومتر و زمانی که ، از بندرعباس به سمت شرق برویم پس از 526 کیلومتر به روستای درک می رسیم.

سفر از تهران به مقصد درک

فاصله تهران تا روستای درک 1770 کیلومتر است ، اگر بخواهید از طریق زمینی و با ماشین شخصی سفر کنید باید 24 ساعت در مسیر باشید که مدت زمان زیادی است، برای صرفه جویی در زمان می توانید از طریق هواپیما به فرودگاه کنارک  که تنها 135 کیلومتر با درک فاصله دارد بروید و سپس این مسافت را با ماشین طی کنید،

راه دیگر،  سفر با قطار است می توانید بلیط قطار یکی از شهرهای زاهدان، بندرعباس  یا کرمان را گرفته و ادامه مسیر را با  ماشین سواری به روستای درک طی کنید.

دیدنی های روستای درک چابهار

اگر به درک بروید ! می فهید که جاهای خیلی جذاب و دیدنی دارد ک در ادامه به معرفی این جاذبه های گردشگری میپردازیم .

ساحل زیبا درک

ساحل درک دقیقا همان جایی است که دریای عمان و اقیانوس هند به هم می رسند، شما می توانید سه نوع ساحل شنی ، ماسه‌ای و مرجانی را  کنارهم ببنید و از دیدن قالب غروب و طلوع خورشید بر فراز دریا لذت ببرید. جایی که بیابان به دریا می رسد زیبایی خاصی دارد که نمی توان وصف کرد .

Untitled 1.jpgmag1 سفر به درک ! جایی که کویر به دریا می رسد
روستای درک

فیتو پلانگتون های دریای عمان ، ساحلی که می درخشد

فیتوپلانکتون‌ها ،دسته ای از آغازیان در زمان های خاصی از سال در سواحل دریای خلیج فارس و عمان دیده می شوند، آن ها پدیده ای به نام شب تاب های دریایی هستند که همانند شبرنگ روی موج ها دیده شده و مانند الماس می درخشند.

Untitled 1.jpgئشنتئخم سفر به درک ! جایی که کویر به دریا می رسد
فیتوپلانگتون های دریای عمان

درختان انجیر معابد

درخت انجیر معابد با نام دیگر “لور” در اکثر شهرهای سیستان بلوچستان دیده می شوند ، عمر تعدادی از آن ها به 500 سال می رسد، روستای درک تعدادی از این درختان دارد که سوژه عکاسی خوبی برای مسافران خوش ذوق درک است، اگر شما هم ذوق و اشیاق عکاسی از مناظر زیبای درک را دارید هنگام سفر دوربین عکاسی یادتان نرود.

bngbj111 سفر به درک ! جایی که کویر به دریا می رسد
درختان انجیر معابد

رمل نوردی

بخش زیادی از روستای درک ، کویر بوده  و رمل نوردی بر روی ماسه های طلایی از تفریحات محبوب مسافران است، تا به حال تجربه کویر نوردی داشته اید؟

Untitled 1 1.jpgmag 1 سفر به درک ! جایی که کویر به دریا می رسد

اقامت در روستای درک

اقامتگاه های بوم گردی بسیاری در این روستا هست که می توانید قبل از سفر رزرو کنید اما بسیاری از کسانی که به درک سفر می کنند ترجیح می دهند کنار سواحل کمپ بزنند و شب را کنار دریا سپری کنند، اقامتگاه بوم گردی “عزیزی” یکی از آن هاست که همراه صبحانه محلی شیرچایی، نون روغنی، عدسی از شما پذیرایی می کند.

آدرس: سیستان بلوچستان، چابهار، روستای د د َرکـک از توابع زرآباد

تلفن اقامتگاه: 09906606540

Untitled 1.jpghtjhotkhpt سفر به درک ! جایی که کویر به دریا می رسد
اقامت در روستای د َرکـ

بهترین زمان سفر به درک

سیستان و بلوچستان یکی از گرم ترین استان های ایران است، مردم بومی به دمای بالای هوا در روز های بهار و تابستان عادت کرده اند ، اما تحمل این گرما برای بسیاری از مسافران طاقت فرساست، بهتر است در نیمه دوم سال که هوا خنک تر است به این منطقه سفر کنید.

ععنعغعنغععن سفر به درک ! جایی که کویر به دریا می رسد

بیابان نامیب آفریقا را در روستای درک ایران ببینید ! ( مکان مشابه در جهان)

قدیمی ترین بیابان روی زمین، نامیب طبیعتی دقیقا مشابه درک دارد، این بیابان از قسمت شرقی به کشور نامیبیا منتهی می شود؛ تپه های ماسه ای نامیب تا لبه ی اقیانوس آتلانتیک می رسد، ساحل اِسکِلِت یکی از سواحل معروف این منطقه است، جالب است بدانید در برخی نواحی این منطقه الماس پیدا می شود از همین رو از دسترس مردم خارج شده است، این بیابان یکی از نقاط مهم گردشگری جهان محسوب می شود و هر ساله پذیرای تعداد زیادی توریست از سراسر جهان است، به امید روزی که روستای زیبای درک نیز با معرفی درست به جهانیان مورد توجه گردشگران خارجی قرار گرفته و از ظرفیت گردشگری شهر ها جنوب کشور به درستی استفاده شود.

namib سفر به درک ! جایی که کویر به دریا می رسد
بیابان نامیب آفریقا

تجربه سفر به درک منحصر به فرد است، کمتر جایی در ایران و حتی در دنیا وجود دارد که زیبایی کویر و عظمت دریا را بتوان در کنار هم پیدا کرد، درک قاب منحصر به فرد طبیعت است.

همیشه به سفر، با ایباس !

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد