دریاچه شورابیل یکی از بهترین جاهای دیدنی اردبیل

در این مقاله با یکی از جاذبه های گردشگری اردبیل به نام دریاچه شورابیل آشنا میشویم، شورابیل یکی از بزرگ ترین دریاچه های درون شهری ایران است. پس بریم که کامل دریاچه شورابیل اردبیل رو به شما معرفی بکنیم .

سفر این  تجربه ارزشمند، به ما کمک می کند برای مدتی از دغدغه های روزمره فاصله گرفته و با روحیه ی بهتری به زندگی و کارهای روزمره برگردیم ، انتخاب مقصدی که با علایقمان همسو باشد این تجربه را لذت بخش تر می کند، پس برای انتخاب درست  قبل از سفر جاذبه های مختلف  شهر مقصد را بشناسید و از بین آن ها براساس علایقتان اولویت بندی کنید .

دریاچه شورابیل کجاست ؟

دریاچه شورابیل ، با مساحتی حدود 180 هکتار در جنوب غربی اردبیل قرار گرفته و با داشتن امکانات رفاهی و تفریحی مناسب یکی از بهترین جاهای دیدنی اردبیل است . اگر قدم زدن در کنار آب برای شما لذت بخش است شورابیل ، طولانی ترین جاده تندرستی (پیاده روی) ایران انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

 این دریاچه شورابیل زیبا میزبان گونه های زیادی از پرندگان مهاجر از جمله لک لک سیاه ، اردک چشم طلایی ، مرغابی و قرقاول بوده که همین امر به زیبایی این دریاچه اضافه می کند.

آدرس دریاچه شورابیل :

ایران،شهر اردبیل، 2 کیلومتری جنوب شرقی اردبیل به طرف خلخال

دریاچه ی شورابیل اردبیل
دریاچه ی شورابیل اردبیل

دلیل نام گذاری دریاچه شورابیل چیست ؟

اگر راجع به علت نام گذاری این دریاچه کنجکاو هستید باید بگویم که شوری آب آن دلیل انتخاب این نام بوده اما با گذر زمان و با اضافه شدن آب شیرین رودخانه بالیقلوچای از شوری آب دریاچه کم شده است، در گذشته شوری آب مانع از یخ زدن آب می شد اما در حال حاضر با کم شدن درجه شوری سطح آب یخ می زند و موجب زیبایی آن در فصول سرد می شود.

دریاچه ی شورابیل اردبیل
دریاچه ی شورابیل اردبیل

دریاچه شورابیل چه امکانات تفریحی دارد ؟

اگر اهل پیاده روی هستید جاده دور تا دور دریاچه شورابیل ، با داشتن منظره زیبا محل مناسبی برای پیاده روی است ،اگر دوچرخه به همراه داشته باشید می توانید دوچرخه سواری کنید، عمق دریاچه 11 متر است از این رو امکانات قایق رانی نیز پابرجاست فقط باید بلیط تهیه کنید و از تجربه قایق رانی پدالی در دریاچه لذت ببرید. کشتی دو طبقه تفریحی به نام آنداک و جت اسکی از دیگر امکانات تفریحی دریاچه است.

اما اگر به دنبال هیجان هستید زیپ لاین دریاچه گزینه مناسبی برای شماست حدود 900 متر بر فراز آب حرکت خواهید کرد ، این تجربه لذت بخشی نیست؟ا گر به همه این تفریحات راضی نشدید مجموعه شهربازی دریاچه شورابیل شما را سرگرم خواهد کرد، این شهربازی سرپوشده با وسایل بازی نظیر ماشین برقی، پیست کارتینک و… میزبان تعداد زیادی مسافر است، در اطراف دریاچه شورابیل رستوران ها و کافه های متعددی وجود دارد که می توانید غذاهای خوشمزه اردبیل را امتحان کنید.

بهترین بازدید زمان از دریاچه شورابیل اردبیل

استان اردبیل ، شهری کوهستانی است از این رو زمستان های بسیار سردی دارد و از اواسط زمستان هوا رو به گرمی می رود ، روزهای فروردین و  هوای بهاری زمان مناسب تری برای سفر است. اگر خواهان سفر در عید نوروز هستید می توانید این دریاچه اردبیل رو به عنوان مقصد انتخاب بکنید .

هتل شورابیل

هتل شورابیل یکی از هتل های اطراف دریاچه ، در فاصله پنج کیلومتری آن ساخته شده ؛ علاوه بر آن هتل دریا ، مهدی ، کوثر ، شیخ صفی اقاتگاه های دیگر اطراف دریاچه محل مناسبی برای اقامت شماست.

جاذبه های اطراف دریاچه شورابیل

در اطراف دریاچه شورا بیل می توانید از جاهای دیدنی اردبیل دیدن کنید که در ادامه این مکان ها را به شما معرفی خواهیم کرد .

آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی

گشت و گذار در دریاچه که تمام شد جاذبه های زیادی اطراف دریاچه هست که می توانید از آن ها نیز دیدن کنید، آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی یکی از شاهکار های معماری ایرانی ست، در این آرامگاه شیخ صفی ، شاه اسماعیل و تعداد دیگری از نامداران دوره صفوی دفن شده اند.

 کاشی‌کاری ،معرق ،مقرنس، منبت‌کاری، نقره‌کاری و نقاشی این آرامگاه جز بناهای شاخص کشور قرار داده است.

آدرس: اردبیل، خیابان شیخ صفی، میدان عالی قاپو، آرامگاه شیخ صفی

دریاچه ی شورابیل اردبیل
دریاچه ی شورابیل اردبیل

هفت چشمه

هفت چشمه یکی از آثار ملی ایران، در میدان 15 خرداد اردبیل واقع شده که در فاصله 5 کیلومتری دریاچه شورابیل قرار دارد , این پل با پایه های سنگی و رودی که از زیر آن می گذرد یکی از جاذبه های طبیعی اردبیل است.

دریاچه ی شورابیل اردبیل
دریاچه ی شورابیل اردبیل

سخن آخر

به اردبیل سفر کنید و از جاذبه های زیبای تاریخی و طبیعی این شهر کهن لذت ببرید و  غذاهای لذیذ و سوغات اردبیل را امتحان کنید که یک بار هم که شده به امتحانش می ارزد.

اگر شما هم تجربه ی بازدید از دریاچه شورابیل اردبیل را دارید، در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد