نحوه سفر به قشم با ماشین شخصی

قشم بزرگ ترین جزیره ی ایران و نزدیک ترین جزیره به بندرعباس ، با داشتن جاذبه های شگفت انگیزش به ” عجایب هفتگان ” شهرت دارد ، سفر به قشم تجربه به یادماندنی است که نباید از دست بدهید، در این راهنمای سفر به قشم با ماشین شخصی پیشنهاد می کنیم که برای دیدن زیبایی های بی شمار این جزیره در تعطیلات عید نوروز به جزیره قشم سفر کنید .

جزیره قشم کجاست ؟

در سفر به قشم از چه مکان هایی دیدن کنیم ؟ و چگونه با ماشین شخصی به قشم برویم ؟ همه این ها موضوعاتی هستند که در این مقاله راجع بشان صحبت می کنیم، پس همراه ایباس باشید.

جزیره قشم کجاست ؟
جزیره قشم کجاست ؟

اگر قصد سفر با اتوبوس را داشتید می توانید برای خرید بلیط اتوبوس به سایت ایباس مراجعه کنید .

موقعیت جغرافیایی قشم

قشم پهناورترین جزیره خلیج فارس، در جنوب کشورمان در استان زیبای هرمزگان قرار گرفته و از سمت شمال به بندرعباس و از بخش شرقی و جنوبی به جزیره های لارک و جزیره می رسد.

رطوبت بسیار زیاد، هوای گرم و خشک این جزیره را قابل تحمل کرده و بیشترین دمایی که قشم به خود دیده 46 درجه است، دمای هوا در زمستان به 16 درجه می رسد، پس اگر قصد سفر به قشم را دارید پاییز و زمستان زمان مناسب تری است.

جزیره-قشم
جزیره-قشم

سفر به قشم با ماشین شخصی

برای سفر به قشم از مبدا تهران اتوبوس ، قطار و هواپیما گزینه های پیش روی شما ست، اما بسیاری از مسافران ترجیح می دهند با ماشین شخصی به قشم سفر کنند تا پس از رسیدن به جزیره با داشتن ماشین شخصی به راحتی درشهر به گشت و گذار بپردازند.

قشم
قشم

اگر این تصمیم را دارید باید تحمل 15 ساعت در جاده بودن را داشته باشید تا به اولین مقصد یعنی بندر عباس برسید،برای طی این مسافت دو مسیر پیش روی شماست،

مسیر اول: یزد، سیرجان، بندرعباس ؛ 15 ساعت و 5 دقیقه  

مسیر دوم : اصفهان ، شیراز ، بندرعباس : 16 ساعت و 24 دقیقه

 از تهران که خارج می شوید تا کاشان یک مسیر وجود دارد ، پس از گذر از کاشان به دوراهی می رسید که باید انتخاب کنید که به سمت اصفهان می روید یا یزد ، اگر انتخاب شما مسیر اصفهان باشد ، پس از آن که از اصفهان عبور کردید به شهرضا می رسید باز مسیر به دو قسمت تقسیم می شود .

مسیر اول از “آباده” می گذرد و مسیر دوم از “یاسوج” اما انتهای هر دو مسیر به “جهرم” می رسد پس خیلی تفاوتی ندارد که کدام مسیر را انتخاب می کنید. به جهرم که رسیدید 350 کیلومتر ، حدود 5 ساعت تا بندرعباس فاصله دارید، به بندرعباس که رسیدید باید به درگاه ورودی خودرو شخصی ، “بندرپل” بروید به وسیله لندینگ کرافت ( وسیله حمل دریایی است) می توانید ماشین خود را وارد جزیره کنید، پس از 30 دقیقه شما در جزیره ی زیبای قشم هستید.

بعد از سفر به قشم با ماشین شخصی حالا نوبت میرسه به دیدن و لذت بردن از جاذبه های جزیره قشم که در ادامه می توانید این جاهای دیدنی مازندران” را ببینید .

عجایب هفتگانه قشم

این جزیره دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که در این راهنمای سفر به قشم بهترین جاهای دیدنی را معرفی می کنیم .

دره ستارگان

  “دره ستارگان” یکی از عجایب هفتگانه قشم، توسط تند بادها و آب های سطحی طی سالیان طولانی شکل گرفته و بومیان عقیده دارند که، بر اثر افتادن ستارگان بر زمین خاک این منطقه بالا آمده و به شکل ستون‌های بلند و کوتاه خشک شده است به همین دلیل این منطقه را “ستاره افتاده” می نامند .

آدرس دره ستارگان : جزیره قشم، روستای برکه خلف

دره ستارگان
دره ستارگان

جنگل‌های حرا

جنگل روی آب دیده اید؟ ” جنگل‌های حرا ” یکی از مشهورترین جاهای دیدنی قشم، درختان شورزی دارد که در تنگه خوران قرار گرفته اند، این درختان زیستگاه امنی برای پرندگان مهاجر گرمسیری هستند، جالب است بدانید که درختان جنگل حرا با خاصیت تصفیه کننده ای که در پوست خود دارند آب شور دریا را جذب و نمک آن را دفع می کنند به قشم که سفر کردید به تنگه خوران بروید دیدن این درختان منحصر به فرد در کنار دریا منظره جالبی است که فقط در قشم وجود دارد.

اگر به قشم با ماشین شخصی سفر کردید حتما از جنگل های حرا دیدن کنید .

آدرس جنگل حرا :تنگه خوران ، مابین بخشی از استان هرمزگان و جزیره قشم

جنگل حرا قشم
جنگل حرا قشم

تنگه چاه کوه

تنگه “چاه کوه” پدیده‌اى شگفت‌انگیز، نتیجه ی فرسایش سنگ‌هاى رسوبى زمین است.

در سفر به قشم با ماشین شخصی به این دره که بروید یک کوه سنگی عظیم می بینید که به صورت ضربدر برش خورده و در دل کوه، حفره های متعددی وجود دارد که به هنگام بارندگی، آب را در خود ذخیره می کنند، تنگه چاهکوه مجسمه ای است که توسط زمین خلق شده، حیف است به قشم سفر کنید و از این جاذبه ی زیبا دیدن نکنید.

آدرس تنگه چاه کوه :جزیره قشم، روستای چاهوی شرقی

تنگه چاه کوه
تنگه چاه کوه

غار نمکدان

غار نمکدان ” یکی از عجایب هفتگانه دیگر قشم ، با داشتن قندیل‌های کریستال نمک و دیواره‌های بلورین آذین و طول  ۶,۴۰۰ متر، طولانی ترین غار نمکی جهان است، ویژگی جالب این غار حالت درمانی آن برای  کسانی است که بیماری آسم یا ناراحتی‌های تنفسی دارند که برای کمک به درمان آن ها بسیار می تواند مفید باشد. “دلفین‌های جزیره هنگام”، “لاک‌پشت‌های پوزه عقابی” و “جزایر ناز” از دیگر عجایب هفتگانه قشم هستند.

آدرس غار نمکدان: جزیره قشم، 10 کیلومتری روستای کانی

غار نمکدان
غار نمکدان

ایباس نسل نو صنعت حمل و نقل کشور، همیشه به سفر!

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد