برنامه ریزی برای سفر !

میخوای برنامه ریزی برای سفر انجام بدی ؟ قراره به شمال کشور سفر کنین یا جنوب؟ برای رسیدن به مقصد، هواپیما رو ترجیح می دین یا اتوبوس؟ چند روز قرار در شهر مقصد بمونین؟ محل اقامت شما کجاست؟ و قراره به تنهایی سفربرین یا به همراه خانواده؟

همه این ها سوالاتی هستند که قبل از سفر حتما راجع بشون باید فکر کرد و اگه جواب مشخصی نداشته باشید در طول سفر دچار سردرگمی میشن و در واقع نمیتونین نهایت استفاده و لذت رو از سفر کسب کنین.

ما در این مقاله راجع به این موضوع صحبت می کنیم که چرا باید قبل از سفر، برنامه ریزی کرد؟ چه تاثیری بر کیفیت سفر داره؟ چطور می تونیم به شکل درست و اصولی برنامه ریزی کنیم ؟ و برنامه ریزی زود هنگام و تهیه زود هنگام بلیط سفر چه فوایدی می تونه داشته باشه؟ و تعدادی از اپلیکیشن هایی که برای برنامه ریزی سفرکابرد دارند معرفی می کنیم و در اخر کمکتون می کنیم تا با برنامه ریزی، سفر با کیفیت تری تجربه کنید.

Untitled 1.jpg1 برنامه ریزی برای سفر !
تجربه سفر!

تا به حال تجربه سفر به تنهایی داشتین ؟

 برای شروع برنامه ریزی حتما باید تصمیم گرفته باشین که مقصد سفر شما کجاست؟ قرار گشت و گذار داخل یکی از شهرهای ایران تجربه کنید یا قصد سفر به کشور دیگه ای دارید؟ وسیله نقلیه مناسب برای مقصد چیه ؟ و قرار چند روز در سفر باشین؟و در این سفر کسی همراهتون هست یا قرار به تنهایی به تجربه سفر داشته باشین؟ وقتی مردم به تعطیلات فکر می کنند، اغلب به فکر سفر با دوستان و خانواده به مکان هایی از پیش تعیین شده و تجربه ای مشترک هستند .

شما اهل چه نوع سفری هستید؟ برنامه ای برای تنها سفر کردن در تعطیلات پیش رو ندارید؟ همونطور که سفر های گروهی می تونه جالب  باشه، تنها سفر کردن تجربه ای لذت بخش و البته متفاوتیه! برای این تجربه داشتن اعتقاد به توانستن، جسارت انجام دادن کارهای جدید و ریسک خطر کردن از واجبات تجربه سفر به تنهایی است.

اگر ریسک پذیر هستید، پیشنهاد می کنیم که برای یک بار به تنهایی سفر برید، تنهایی یک پدیده عام بشری …رفتن ، گذشتن ، عبور و گذر کردن ، بزرگ ترین درس سفره وقتی ثابت نیستی مسافری!

“در سفر هر کس به مقصد می رسد می ایستد، من سفر را دوست دارم، مقصد من رفتن است” جمله ای زیبا از محمد ابراهیم جعغری در ستایش سفر و درس هایی که برای زندگی به همراه داره!در دنیای امروز و سبک زندگی ماشینی بیشتر مواقع همه ما غرق در امور روزمره زندگی هستیم و فراموش می کنیم که گاهی در ذهن خود زندگی کنیم و اغلب سعی می کنیم در سر و صدا و شلوغی های دنیای مدرن و رسانه های اجتماعی و موسیقی غرق بشیم.

دور شدن از این فضا و فرصت به تنهایی زیستن! برای کشف ناشناخته های درونی خودمون و اطراف می تونه شروعی برای خروجی از نقطه امن زندگی و ایجاد نقطه امن جدیدی برای ما باشه.

Untitled 1 15 برنامه ریزی برای سفر !
وسایل مورد نیاز در برنامه ریزی برای سفر

مراحل برنامه ریزی برای سفر !؟

با انجام دادن این مراحل برنامه ریزی برای سفر میتونید یک سفر عالی رو تجربه بکنید :

بوجه شما برای سفر

بودجه و مقدار پولی که برای مخارج این سفر کنار گذاشتین تاثیر زیادی بر روی انتخاب های شما داره. پیشنهاد ما اینه که از چند ماه قبل شروع به برنامه ریزی برای سفر رو انجام بدید تا این امکان و فرصت  پس انداز داشته باشین. بعد از انتخاب شهر مقصد و تاریخ شروع سفر ، اگر قصد جابه جایی و استفاده از وسیله نقلیه عمومی دارین ،بهتره به صورت آنلاین بلیط خودتون تهیه کنین مخصوصا اگر زمان سفر شما در ایام تعطیله با اینکار خیال خودتون رو راحت می کنین .

محل اقامت در سفر

مرحله بعد تصمیم گیری برای محل اقامته ، اگر به دل طبیعت سفر می کنید یه کیسه خواب و چادر برای شما کافیه اما اگه قراره در شهر اقامت داشته باشین هتل ، هتل آپارتمان ، سوییت و بوم گردی بسته به سلیقه شما گزینه ها ی مناسبی هستند ؛ “مکانچی” سایت نام آشنایی، که در زمینه اقامت مسافران در اقامتگاه های غیر هتلی فعالیت میکنه ، از این طریق شما می تونین هم میزبان باشید و هم میهمان .

یادتون نره که برای اجاره ویلا و سوئیت می تونین به صورت آنلاین تور و بلیط سفرتون تهیه کنین ؛ سایت های زیادی هستن که در این زمینه فعالیت می کنن، اتاقک، جاباما، قاصدک سایت هایی هستن که می تونین از مطالبشون کمک بگیرین.

به سایت “اتاقک” که مراجعه کنین، سفرهاتو، تور کن! این شعار سایت جاباما” یکی از بهترین و معروف ترین سایت هایی که در زمینه اقامت گاه های سفر فعالیت می کنه شما در این سایت، هتل، سوئیت و حتی بوم گردی و هاستل می تونین رزرو کنید.

تحقیق در مورد جاهای دیدنی مقصد

در مرحله بعد، در مورد مکان های دیدنی و جاذبه هایی که در شهر مقصد قرار ببینید تحقیق کنید و لیست این مناطق تهیه کرده و با توجه به علاقه خودتون می تونین اولویت بندی کنین . یادتون نره که حتما برنامه ریزی برای سفر ، زمانی رو به شکم گردی و تجربه غذاها و رستوران های محلی این منطقه اختصاص بدین که یکی از لذت های اصلی هر سفره!

Untitled 1.jpg4 برنامه ریزی برای سفر !
برنامه ریزی برای سفر – جاهای دیدنی مقصد

 هر شهر نقشه راهنمایی داره که قبل از سفر یا در بدو ورود به هر شهری با مراجعه به بادجه های میراث فرهنگی و راهنمای گردشگران یا به صورت نسخه الکترونیک می تونین تهیه کنین تا با مسیرها و آدرس جاذبه های شهر دقیق تر اشنا شده و مشکلی در جابه جایی در سطح شهر نداشته باشین.

علاوه بر اون در صورت داشتن اینترنت، اپلیکشن های زیادی با عنوان “شهرگردی” وجود دارد که با استفاده از این اپلیکشن ها اطلاعات مفیدی راجع به جاذبه های گردشگری، مراکز خرید و رستوران ها به دست میارید ؛ اپلیکیشن “هاریتا”، “پیاده”، “آپیم” و “چارپایه” جز این نرم افزار های کاربردی هستن.

تهیه چک لیست در برنامه ریزی برای سفر

و در آخر بهتره چک لیستی از کارهایی که باید انجام بدین و وسایل مورد نیاز در سفرتون رو بنویسید و با انجام هر کدوم، یه تیک کوچیک کنارش بزارین تا با خیال راحت طبق برنامه سفرتون پیش برین. ما در اینجا یه چک لیتستی از وسایل مورد نیازسفر تهیه کردیم که می تونین بنابر نوع سفر و وسایل شخصی خودتون مواردی رو به این لیست اضافه یا کم کنید.

  • بلیط
  • پاسپورت ، کارت ملی ، شناسنامه
  • گواهی نامه، در صورت سفر با وسیله شخصی یا رانندگی در سفر
  • دفترچه بیمه
  • پول نقد و کارت های بانکی و چک مسافرتی
  • الکل و ژل ضدعفنونی کننده و ماسک
  • تلفن همراه، شارژر هنذفری و در صورت نیاز لپ تاپ و شارژر و اگر اهل عکاسی هستید ،دوربین عکاسی
  • داروها و نسخه های شخصی
  • مسواک، خمیر دندان، عینک آفتابی ، کلاه آفتاب گیر و کرم ضد آفتاب
  • چمدان لباس و کتاب مورد علاقه

و در آخر یادتون نره اگر  قصد سفر با اتوبوس های ایباس داشتید و به هر دلیلی برنامه سفرتون کنسل شد، می تونین در دیرترین زمان بلیط خودتون بی دردسر استرداد کنید.

Untitled 1.jpg4 .jpgbbb برنامه ریزی برای سفر !

معرفی اپلیکیشن های برنامه ریزی برای سفر

در ادامه با اپ هایی آشنا میشید که برنامه ریزی برای سفر رو برای شما راحت تر می کنن .

اپلیکیشن Tript

تریپیت  یکی از بهترین اپلیکیشن هایی که برای برنامه ریزی در سفر استفاده میشه، فقط کافیه که مقصد خودتون انتخاب کنید، تریپت به شما میگه که  چه زمان باید در به ترمینال یا فرودگاه چه باشید؟ و یا بهترین زمان ورود به هتل چه زمانیه؟ با نصب این اپلیکیشن میتونین به شکلی دقیق برای سفر برنامه ریزی کنید.

اپلیکیشن Roadtrippers 

با نصب این اپلیکشن می تونین در طول حرکت درخیابون شهر مقصد اطلاعاتی راجع به جاذبه ها دیدنی، کافه ها و رستوران ها به دست بیارین.

برنامه‌ریزی از جمله کارهای هدفمند و مفیدیه که تو دنیای پیشرفته امروزی، در جهت سرعت بخشیدن و نظم به کارها، در طول بازه‌های زمانی مختلف ، مطابق سبک زندگی هر فردی و در راستای رسیدن به اهداف می‌تونه بهمون کمک‌کنه و تجربه سفر یکی از معقوله‌هاییه که نیازمند برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده‌ است، در مقاله‌ی ” برنامه ریزی برای سفر “  سعی کردیم برای برنامه‌ریزی سفر راهنماییتون کنیم. چند دقیقه‌ای به مطالعه اون بپردازین و همراه ما باشین.  همیشه به سفر!

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد