معتبرترین پاسپورت های دنیا در 2022

آیا سفر به کشورهای دیگر، بدون پاسپورت امکان پذیراست؟ خیر! داشتن پاسپورت معتبر که به واسطه آن امکان سفر به کشورهای دیگر را داشته باشید، شرط اول شروع سفر شماست و باید برای گرفتن آن اقدام کنید؛ البته در بعضی کشورها شما می‌توانید با گرفتن پاسپورت در فرودگاه (پاسپورت فرودگاهی) نیز سفر خود را شروع کنید.

پاسپورت را از نظر آزادی و امکان سفر به کشورهای دیگر رنک بندی می کنند، هر ساله دو سایت “هنلی” و “ایندکس” بر اساس شاخص های مختلف، لیست کشورهایی که معتبر ترین پاسپورت های جهان را دارند ارائه می دهند.

معتبرترین پاسپورت های دنیا برای کدام کشور هاست؟ در بین کشورهای خاورمیانه معتبرترین پاسپورت را کدام کشور دارد؟  از نظر این طبقه بندی، ایران در چه جایگاهی قرار گرفته است؟ و با استفاده از پاسپورت ایران به کدام کشورها می توان سفر کرد؟ همه این ها، سوالاتی هستند که در این مقاله به آن‌ها پاسخ داده می‌شود؛ تا آخر این مقاله همراه ایباس باشید.

معتبرترین پاسپورت های دنیا
معتبرترین پاسپورت های دنیا

معتبرترین پاسپورت های دنیا برای کدام کشور هاست؟

این لیست بر اساس چه شاخص هایی طبقه بندی می شود؟ سایت هنلی برای طبقه بندی کشورها بر اساس معتبرترین پاسپورت، از داده های انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) استفاده می‌کند.

حال سوال پایین پیش میآید که از بین معتبرترین پاسپورت های دنیا کدام یک بهترین و قوی ترین پاسپورت جهان است ؟ برای رسیدن به این جواب ، پاراگراف بعدی را که در مجله ای باس آماده کرده ایم را بخوانید .

معتبرترین پاسپورت جهان برای کدام کشور است ؟

براساس طبقه بندی سایت پاسپورت هنلی، کشور ژاپن برای چندمین بار در رتبه اول معتبرترین پاسپورت های جهان قرار دارد، شما با استفاده از این  پاسپورت می‌توانید به 192 کشور بدون ویزا سفر کنید، سنگاپور در رتبه دوم، آلمان و کره جنوبی در جایگاه سوم و فنلاند، اسپانیا، ایتالیا و لوکزامبورگ کشورهایی هستند که در جایگاه چهارم این لیست قرار دارند و آمریکا نیز با اجازه ورود به 185 کشور در رتبه هفتم این لیست است.

قویترین پاسپورت های دنیا
قویترین پاسپورت های دنیا

پاسپورت ایران در کدام جایگاه قرار گرفته است؟

با استفاده از پاسپورت ایران به کدام کشورها می توانیم سفر کنیم؟ این دغدغه ای است که اغلب ما ایرانی ها آن را داریم و کسانی که به دلایل مختلف، بیشتر به کشورهای دیگر سفر می کنند این موضوع اهمیت بیشتری برای آن ها دارد؛ طبق رنکبندی سال 2021 پاسپورت ایران با امکان سفر به41کشور از طریق پاسپورت،در جایگاه 101 این لیست قرار دارد، متاسفانه در سال های اخیر به دلیل فشارهای بین المللی و تحریم ها جایگاه ایران نزول پیدا کرده و هموطنان ما برای سفر به بسیاری از کشورها باید اقدام به اخذ ویزا کنند. سوریه با حق سفر به 29 کشور و افغانستان با امکان سفر به 26 کشور در انتهای این لیست قرار دارند.

معتبر ترین ویزا خاورمیانه مربوط به کدام کشور است؟

کشورهای خاورمیانه، متاسفانه هیچ گاه جز 10 رتبه اول لیست نیستند؛ در میان کشورهایی که در خاورمیانه قرار دارند، امارت عربی بهترین رتبه را به خود اختصاص داده است، این کشور با امکان دسترسی به 175 کشور در جایگاه 15 لیست قرار گرفته، امارات در سال 2019 در جایگاه بیست ام قرار داشت که به دلیل اعمال سیاست های مختلف به جایگاه پانزده ام ارتقا پیدا کرد.

چطور می توانیم اقدام به گرفتن معتبرترین پاسپورت جهان را بکنیم؟

شاید برای شما هم جالب باشد که چطور می‌توانیم معتبر ترین پاسپورت جهان را دریافت کنیم؟ اگر موفق به گرفتن پاسپورت “ژاپن” شوید دیگر لازم نیست بابت سفر به کشورهای دیگر نگرانی داشته باشید، شما می توانید به هر کشوری که می‌خواهید به راحتی سفر کنید چرا که این کشور توانسته از جدید ترین روش های دنیا برای اعتبار پاسپورت خود استفاده کند.

برای دریافت پاسپورت ژاپن لازم است که حداقل 6 سال در این کشور زندگی کرده باشید و از تابعیت سایر کشورها خاج شوید. بسیاری از افراد به دلیل امکانات مناسب رفاهی و اقتصادی ژاپن، تصمیم به مهاجرت از طریق راه های مختلف به این کشور می‌گیرند، شما با روش های مختلفی شامل کاری، تحصیلی، ازدواج، توریستی و سرمایه گذاری می توانید اقدام کنید که راحت ترین و به صرفه ترین آن تحصیلی است.

پاسپورت معتبر
معتبرترین پاسپوردت جهان

پاسپورت کشور ترکیه

اعتبار پاسپورت ترکیه چقدراست؟ چطورمی توانیم پاسپورت این کشوررا دریافت کنیم؟ با این پاسپورت به کدام کشورها بدون ویزا می توان سفرکرد؟به دلیل نزدیکی ترکیه به ایران و داشتن فرهنگ نسبتا نزدیک سفر، مهاجرت و اقدام به گرفتن پاسپورت ترکیه در چند سال اخیر بسیار افزایش پیدا کرده است.باید بگوییم در چند سال اخیر به دلیل سیاست هایی که کشور ترکیه در پیش گرفته مانند خرید ملک و خانه و دریافت پاسپورت و به دنبال آن حقوق شهروندی دریافت پاسپورت بسیار آسان تر از قبل است اما این سوال پیش می آید که این پاسپورت چه مزایای نسبت به پاسپورت ایران دارد؟ وآیا اقدام به اخذ این پاسپورت به صرفه است؟

پاسخ به این سوالات بستگی به هدف شما از گرفتن این پاسپورت دارد؛ بر اساس آخرین آمار سایت هنلی، پاسپورت ترکیه در جایگاه 57 جهان قرار گرفته که نسبت به پاسپورت ایران جایگاه بهتری است، می توانید به 77 کشور سفر کنید و از خدمات تحصیل رایگان و طرح های باز پرداخت دانشگاهی و مزایای حق بازنشستگی به عنوان شهروند ترکیه بهره مند شوید. در مجموع ترکیه 4 نوع پاسپورت دارد که شما باید اقدام به پاسپورت “معمولی” آن کنید که مخصوص شهروندان عادی و اتباع خارجی است. برای سفرهایی که مقصدتان اروپاست، پاسپورت ترکیه وضعیت بهتری دارد اما برای دریافت ویزا شینگن تفاوت زیادی بین پاسپورت ترکیه و کشورمان نیست.

به امید روزی که همه مردم جهان فارغ از اسم و نوع پاسپورت بتوانند به راحتی به تمام نقاط دنیا سفر کرده و جهانی عاری از هرگونه محدودیت شهروندی داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد