8 غذای محلی اردبیل که حتما باید امتحان کنید

اگر قصد سفر به اردبیل را دارید ، ما در این مقاله لیستی از خوشمزه ترین غذای محلی اردبیل و تعدادی از بهترین رستوران های معروف اردبیل را برای شما معرفی کرده‌ایم . اگر می خواهید به اردبیل سفر کنید و جاهای دیدنی اردبیل را ببینید حتما از غذاهای معروف اردبیل که در ادامه معرفی میکنیم میل بفرمایید .

غذای محلی اردبیل

تعداد زیادی لیست از غذاهای اردبیل وجود دارد اما ما در این مقاله سعی کرده‌ایم غذاهایی را معرفی کنیم که حتما در سفرتان باید امتحان کنید و ما 8 تا از بهترین غذاهای محلی اردبیل را برای شما گلچین کرده ایم .

1. خورش پیچاق قیمه ؛ خورشت خلال بادام

بنظرتان می‌شود خورشتی با بادام اعلا ،گوشت و پیاز فراوان درست شود و خوشمزه نباشد؟ خورشت پیچاق که به خورشت بادام نیز معروف است یکی از غذاهای پرطرفدار اردبیل بوده که طرفداران زیادی دارد.

اگر به اردبیل سفر کردید این خورشت جذاب و غذای محلی اردبیل را در رستوران” ضیافت” که به سرو خورشت پیچاق خوشمزه معروف است ، می‌توانید میل کنید.
آدرس رستوران : اردبیل، خیابان امام خمینی، جنب سینما انقلاب، پلاک ۱/۷۲۱۹

2. آش میوه با کوفته قلقلی فراوان

آش میوه که در اکثر استان‌های آذربایجان از جمله اردبیل،تبریز، همدان و زنجان پخته می‌شود پر از میوه های خوشمزه زردآلو، آلوی خورشی، آلبالو و آلو قیسی است که با ترکیب نعناع داغ و کوفه قلقلی های خوشمزه ، دل هر مسافری را آب می‌کند.

آش میوه
آش میوه

3. آش دوغ با سیر

آش دوغ اردبیل با دوغ محلی درست می‌شود و در برخی از رستوران های اردبیل سیرخام را له کرده و همراه آش سرو می‌کنند. آش دوغ جزو غذای سنتی اردیبل محسوب می شود .

“سید عالی قاپو” و “ساوالان” دو رستوران در شهر هستند که به سرو آش دوغ خوشمزه مشهور شده اند ، اگر به اردبیل سفر کردید سر زدن به این رستوران‌هارا فراموش نکنید.

آدرس آش دوغ سید عالی قاپو: اردبیل، خیابان طالقانی، رو به روی مسجد ملا مومن
آدرس آش دوغ ساوالان داغمیشه: داغمیشه، جنب بانک صادرات ایران

4. آش گیلدیک ؛ آش گل نسترن

آش گیلدیک که به آش نسترن نیز معروف است یکی از آش‌های پرطرفدار اردبیلی‌ست و به دلیل داشتن حبوبات زیاد بسیار مقوی می‌باشد.
دلیل معروف بودن این آش به نسترن آن است که سه روز قبل، نسترن کوهی را خیس می‌کنند و به همراه گردو ، گوشت چرخ کرده و نخود و پیاز آن را می‌پزند.

5.باسترما پلو ؛ پلو لذیذ اردبیل

به نظرتان ترکیب مرغ زعفرانی با کره محلی و برنج خوش عطرشمالی غذایی هست که بتوانید از آن بگذرید؟ اردبیلی ها غذایی دارند به اسم باسترما پلو ، باسترما که به معنای پوشاندن است اسم مناسبی است برای این غذا و از این نظر شباهت بسیار زیادی به ته‌چین دارد ، گوشت اردک، مرغ یا گوشت گردن یا ماهیچه ی گوسفند را پخته و داخل قابلمه می‌گذارند و سپس برنج را روی آن می‌ریزند ، این غذا هم یکی از بهترین غذای محلی اردبیل می باشد .

رستوران “چایپارا” یکی از رستوران‌های معروف اردبیل است که این غذای خوشمزه را سرو می‌کند.
آدرس: اردبیل ، اتوبان اردبیل به سرعین ، قبل از فروشگاه مبل

باسترما پلو
باسترما پلو

6. تره اسفناج ؛ غذای نونی اردبیل

این غذای پرخاصیت و لذیذ که از ترکیب تخم مرغ و اسفناج درست می‌شود، درست کردنش بسیار آسان است و به دلیل نوع آب‌وهوای اردبیل و پوشش گیاهی خاصی که دارد گاهی با اضافه کردن سبزی های محلی این غذا بسیار خوشمزه تر می‌شود ؛ با نان یا در کنار برنج می‌توانید نوش جان کنید.

7. چیغیرتما مرغ ؛ غذای محبوب اردبیل

در زبان ترکی به تمامی غذاهایی که روی آن تخم مرغ می‌ریزند، اصطلاح چیغیرتما گفته می‌شود، چیغیرتمای مرغ یکی از غذاهای اصیل اردبیل است که از ترکیب گوجه فرنگی، تخم مرغ و مرغ درست می‌شود، پس از آن که مرغ را با پیاز فراوان و گوجه تفت می‌دهند، تخم مرغ را اضافه می‌کنند.

8. کاسه کباب ، غذای معروف اردبیل

کاسه کباب اردبیل که بسیار معروف است ،به همراه گوجه و مخلفات دیگر در کاسه قرار می‌دهند، روی برنج خوش عطر ایرانی،کره محلی آب شده می‌ریزند و همراه کباب ، دوغ محلی برای‌تان سرو می‌کنند.

تیم ایباس به شما پیشنهاد می کند حتما این غذای محلی اردبیل را امتحان کنید .

در رستوران قدیمی قربان که به “حاجی قربان” معروف است ، می‌توانید لذیذ ترین کاسه کباب اردبیل را نوش جان کنید که پس از غذا با یک لیوان چای از شما پذیرایی می‌شود.

آدرس رستوران حاجی قربان : اردبیل ،خیابان سعدی، چهارراه باغمیشه، رسیده به پل سعدی

تجربه سفر ، دیدن مناطق سرسبز و لذت چشیدن غذاهای جدید، خاطرات خوشی را برای ما به ارمغان می‌آورد ، سفر به ما کمک می‌کند با شهر‌ها و آداب و رسوم متفاوت تری از شهر خودمان آشنا شویم . بیشتر ببینیم ، تجربه کنیم ، لذت ببریم و باعث درک درست‌تر و عمیق‌ترما از زندگی می‌شود، سفر به رشد فردی ما و ارتباط سازنده ما انسان های دیگر کمک بسیاری می‌کند.

شما کدام یک از غذای محلی اردبیل را بیشتر می پسندید ؟

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد