چطور می‌توانیم ویزای شینگن بگیریم ؟

ویزای شینگن چیست ؟ و چطور میتونیم ویزای شینگن بگیریم ؟ این سوال خیلی از هموطنان عزیز می باشد و اگر شما هم در مورد ویزای شینگن کنجکاو هستید پیشنهاد میکنم تا انتهای این پست را که تیم ایباس آماده کرده است را به دقت بخوانید .

اگر قصد سفربه کشورهای خارجی دارید به دلایل مختلفی مانند تفریحی،تجاری ،تعدادی وسایل ضروری هستندکه در طول سفر به آن‌ها احتیاج پیدا می‌کنیدکه قبل از سفرحتما باید آن‌ها را تهیه کنید، مهمترین آن ویزا کشور مقصد است. البته به چندتا کشور هم میتونید سفر بدون ویزا هم داشته باشید .
اگر کشور مقصد شما جز کشورهای اتحادیه اروپاست بهتراست اقدام به اخذ “ویزا شینگن “کنید؛ چرا که با گرفتن این ویزا علاوه برکشور مقصد، به 25 کشور دیگر نیز به راحتی می‌توانید سفر کنید.

چند نوع ویزا وجود دارد و ویزای شینگن جز کدام گروه است؟

در کل دو نوع ویزا کوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد که ویزا شینگن، جز کوتاه مدت آن محسوب می‌شود ،چرا که با استفاده از آن تنها به مدت 90 روز می‌توانید در 26 کشورجز اتحادیه اروپا اقامت داشته باشید واگر قصد ماندن در یکی از این کشورها به مدت بیش از 90 روزرا دارید باید ویزا ملی آنجا را تهیه کنید ؛ اما معمولا کسانی که برای گردشگری و حتی مسائل تجاری سفر می‌کنند مدت 90 روز برای ‌آن‌ها کافی است.

انواع ویزا شینگن
انواع ویزا شینگن

ویزای شینگن چیست + کشورهای شنگن

5 کشور  هلند ، آلمان ، لوکزامبرگ ، فرانسه و بلژیک در شهر کوچک شینگن ، قراردادی را با هم تنظیم کردند که بعدها به “ویزا شینگن” معروف شد تا به واسطه آن شهروندان این کشورها به راحتی و بدون محدودیت سفر کنند. به تدریج کشورهای دیگر عضواتحادیه اروپا به این عهدنامه پیوستند.

با ویزا شینگن به کدام کشور‌ها می‌توانیم سفر کنیم؟

علاوه بر 5 کشور گفته شده در شکل زیر نام همه کشورهای عضو ویزا شینگن را می‌بینید که عضو این قرار داد هستند و با داشتن ویزای شینگن می توانید به همه این کشورها سفر کنید .

مراحل اخذ ویزای شینگن + مدارک ویزای شنگن

  در مرحله اول باید مدارک و اطلاعات شامل دو قطعه عکس، گذرنامه ، مشخصات بلیط سفر ، بیمه سفر و مدارکی که نشان می‌دهد از نظر مالی مشکلی برای  پرداخت هزینه ‌های سفر ندارید (تمکین مالی) را  به یکی از سفارتخانه یا کنسولگری‌های کشورعضو اتحادیه اروپا تحویل دهید؛ اگربرای بار درخواست می‌دهید بهتر است 6 ماه قبل از سفر اقدام کنید ؛ ولی اگر برای چندمین بار باشد، 15 روز قبل از سفر کافی است.

بعد از ارسال مدارک و تایید آن وقت مصاحبه‌ای برای شما تعیین می‌کنند که حدود 10 الی 15 دقیقه است؛ بهتراست از قبل ، جواب سوال هایی مانند  دلیل شما برای این سفر چیست؟ چند روز قرار است اقامت داشته باشید؟ محل زندگی شما و یکسری جزئیات راجع به سفر را با خود مرور کنید.

ویزا شینگن
ویزا شینگن

صدور ویزای شنگین چه مدت زمان میبرد ؟

بین 15 تا 45 روز طول می‌کشد که به جواب شما پاسخ دهند ، اگر مدارک و نتیجه مصاحبه شما مورد تایید باشد ، ویزا به شکل برچسبی روی گذرنامه شما قرار ثبت می‌شود که اطلاعاتی شامل کشور‌هایی که اجازه ورود دارید ، مدت زمان اعتبار ویزا ، نوع ویزا و تعداد دفعات ورود روی آن نوشته شده است.

شما با گرفتن این ویزا می‌توانید به مدت 3 ماه در کشور مقصد اقامت داشته باشید و برای تمدید مجدد آن باید یک دوره 6 ماهه بگذرد تا بتوانید دوباره اقدام کنید ، اما اگر قصد دارید بیشتر از 3 ماه در آن کشور بمانید باید دلایل و مدارک قابل قبولی را ارائه کنید تا با درخواست شما موافقت شود.

اگر با درخواست ویزا شینگن موافقت نشد چکاری باید انجام دهیم؟

درخواست ویزا شما رد شده است؟ اصلا نگران نباشید این اتفاق برای بیشتر کسانی که برای اولین بار درخواست می‌دهند می‌افتد، یکی از عمده ترین دلایل رد ویزا عدم اثبات پشتوانه مالی‌است ، بیشتر دولت ها سعی دارند به شهروندانی ویزا بدهند که مطمئن باشند به راحتی از پس تمام مخارج سفر بر ‌می‌آیند.

بهتر است مدارکی مانند پول نقد ،چک مسافرتی،کارت اعتباری یا مدارک دیگری که ثابت کند شما از نظر مالی مشکلی ندارید را ارائه دهید. دلایل دیگری از جمله ارائه مدارک ناکافی ، پاسپورتی که مدت زمان اعتبار آن گذشته باشد یا تا قبل از پایان سفرشما اعتبارآن به اتمام می‌رسد ،موجب می‌شود که در خواست شما را رد کنند، تاریخ اعتبار پاسپورت باید تا 3 ماه بعد از اتمام سفر شما باشد.

داشتن سو پیشینه و عدم ارائه مدارک مربوط به محل سکونت از دیگر دلایل رد درخواست ویزا است.

آیا ممکن است ویزای شینگن تقلبی صادر شود ؟

اگر از مراکز قانونی صدور ویزا شامل سفارتخانه ها و گنسولگری ها اقدام به اخذ ویزا کنید این احتمال وجود ندارد که ویزا تقلبی به شما بدهند اما برای اطمینان از اصل و قانونی بودن آن، می‌توانید با استفاده  از آی دی(ID)  که به شما داده می‌شود در سایت سفارتخانه کشور مقصد اعتبار آن را بررسی کنید.

ویزا شینگن
ویزا شینگن

سخن آخر

گرفتن ویزای شینگن شاید گاهی مراحل سخت و طولانی داشته باشد اما به دلیل کابرد و اعتبار آن در بسیاری از کشورها، گزینه بسیارمناسبی است برای کسانی که به دلایل مختلف به کشورهای اروپایی سفرمی‌کنند و بسیاری از کشورها برای ایجاد سهولت در روند اخذ ویزا، اقدام به اینترنتی کردن این مراحل کرده‌اند تا با شرایط راحت‌تری بتوانید ویزای شینگن دریافت کنید. و از همه مهم تر مواظب مسمومیت در سفر هم باشید .

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد