معرفی فرودگاه اردبیل + مشخصات کامل فرودگاه

شهر اردبیل یکی از شهر های زیبای شمال غربی کشور است که  آبگرم های طبیعی و عسل های های خوشمزه معروف است امروز با شماییم تا فرودگاه شهر اردبیل را به شما  معرفی کنیم ، تاریخچه ، اطلاعات دسترسی و آدرس فرودگاه اردبیل را در این مطلب بیان خواهیم کرد .

تاریخچه کوتاه فرودگاه اردبیل

شاید برای خیلی ها سوال باشد که آیا اردبیل فرودگاه دارد ؟ در این قسمت از مقاله ایباس به معرفی فرودگاه اردبیل خواهیم پرداخت .  در سال 1352 تحقیقات در مورد ساخت فرودگاه بین المللی  اردبیل آغاز و به مدت 6 سال به طول انجامید و نهایتا در سال 1358 (سال پیروزی جهموری اسلامی ایران) فرآیند ساخت فرودگاه بین المللی اردبیل آغاز شد که با آغاز جنگ تحمیلی وقفه ای 9 ساله در ساخت این فرودگاه اتفاق افتاد و یک سال پس از پایان جنگ در سال 1368 روند عمرانی فرودگاه بین المللی اردبیل ادامه یافت و در سال 1370 فرودگاه بین المللی اردبیل افتتاح و شروع به کار کرد .

در همان روزهای ابتدایی فرودگاه بین المللی اردبیل به دستگاه های مناسب ناوربری تجهیز نبود که برای توسعه فرودگاه اردبیل دستگاه های به روز ناوبری و سایر تجهیزات فرودگاهی  و ساخت ترمینال به مساحت 900 مترمربعی بود . بعد از سال 73 مدیریت این فرودگاه وارد فاز مدیریتی جدید شد و در همان زمان بود که شرکت هواپیمایی هما با  هفته ‌ای ۳ پرواز در مسیرهای تهران و اردبیل و یا بالعکس برای این فرودگاه برنامه پروازی چید .

فرودگاه اردبیل

فرودگاه بین المللی اردبیل هر هفته 60 پرواز انجام می شود و 23 امین فرودگاه ایران از لحاظ تعداد پرواز است و طبق آمار 250 هزار نفر را در سال 2021 از طریق این فرودگاه سفر کرده اند .

فرودگاه بین المللی اردبیل دارای دو ترمینال مجزا با ساختمان های این ترمینال هال مرکز سوخت ‌رسانی مستقل و ساختمان مخصوص پاویون مخصوص می باشد . فرودگاه اردبیل دارای دو باند فرود به طول ۳۲۹۸ متر و ۲۵۰۰ به ترتیب با استحام 80 و 65 است که به چراغ‌ های روشنایی در شب مناسب شرایط جوی بد مجهز شده است از طرفی این فرودگاه  مجهز به سیستم لندینگ ILS ، مجهز به آخرین دستگاه‌های ناوبری (VOR,DME,NDB) و سیستم‌های ارتباطی ATIS ، سیستم پیشرفته ی مخابراتی و هوانوردی سوچینگ و در آخر فضای کنترلی CTR است .

اگه به اردبیل سفر کردید جاهای دیدنی اردبیل یادتون نره !!!

فرودگاه اردبیل کجاست ؟

همان طور که در نقشه پایین مشاهده می کنید ، فرودگاه بین المللی اردبیل در 15 کیلومتری شهر اردبیل و در جاده اردبیل آستارا واقع شده است .

شماره تلفن :  31458199- 045

شماره تلفن فرودگاه بین المللی اردبیل

شماره تلفن اطلاعات پرواز فرودگاه اردبیل  :

045-31458899

 

فرودگاه اردبیل یکی از فرودگاه های مدرن کشور است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این فرودگاه فعال است و با دیدن آن می توانید به ویژگی های آن پی ببرید. شاد و پیروز باشید.

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد