ماسال کجاست و چه جاذبه گردشگری ماسال دارد ؟

ماسال شهری کوهستانی در ۵۰ کیلومتری شهر رشت ، 60 کیلومتری تالش و دومین شهرستان مرتفع استان گیلان پس از شهر رودبار است. جاذبه گردشگری ماسال بسیار زیاد است و ماسال به شهر آبشار نیز معروف است. آبشارهایی از قبیل آبشار ویوز ، آبشار خون ، آبشار تولی نساء و آبشار رامینه و همین‌طور غارهایی هم چون غار باستانی خندیله پشت ، غار چسلی ، غار کلچال را می‌توان در این شهرستان نام برد.

عاشقان کوهنوردی آیا می خواهید بدانید پیاده روی در مسیر جنگلی و فرو رفته تا شانه در مه،  چه شور و حالی دارد ؟
کوله پشتی هایتان را بردارید و طعم جاده نیمه آسفالت ماسال به خلخال و عبور از دل جنگل و کوه، این مسیر فوق‌العاده‌ را با تمام جان بچشید.

جاذبه گردشگری ماسال بی شمار است و آن را به قطعه ای از بهشت تبدیل کرده است.

غار آویشو

غاری با طول 740 و عمق 150 متر.، مکانی شگفت انگیز در دل جنگل های شاندرمن. مطمئن باشید تمام تصویرهای مخوفی که از غارها در ذهنتان داشتید با دیدن این غار زیبا از دهنتان پاک می شود.

قلعه کول

در روستای قلعه کول روی تپه‌ای طبیعی با ارتفاع ۳۰ متر یکی از آثار ملی ایران به نام قلعه کول وجود دارد. مسیر این قلعه از طریق جاده آسفالته ماسال به کیشه خانی است. و یکی از جاهای دیدنی ماسال به شمار می رود .

آبشار رامینه

از زیباترین آبشارهای بکر این منطقه می باشد که در فاصله ده دقیقه ای از جاده اصلی رامینه قرار گرفته است. و یکی از بهترین جاذبه گردشگری ماسال به شمار می رود .آبشار تولی نسا

این آبشار نیز یکی از جاذبه گردشگری ماسالمی باشد که مسیر نسبتاً سخت و نیاز به پیاده روی 2 ساعته در مسیر خاکی برای رسیدن به این آبشار وجود دارد. اهالی ساکن ماسال بهترین راهنما برای این آبشار هستند.

منطقه باستانی اسبه ریسه

یک اثر ملی باستانی با قدمت چند هزار ساله. آثار و بقایای زندگی انسان ها که در این منطقه یافت شده است همگی بی نظیر هستند، روستای اسبه ریسه، روستایی پرطرفدار در میان گردشگران حرفه ای‌ست و یکی از جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی ماسال  می باشد .

دیوار سنگی اسبه ریسه

یک پیشنهاد ناب و جذاب برای ورزشکاران این دیواره یکی از صخره‌های بلند سنگ‌نوردی در کشور است. ضمناً در نزدیکی آن رودخانه‌ای خروشان قرار دارد که برای تجربه کایاک‌سواری گزینه بسیار مناسبی است. و یکی از جاهای دیدنی و جذاب برای ورزشکاران می باشد .

فقط نکات مهم سفر یادتان نرود .

پارک جنگلی ریزه مندان یکی از جاذبه گردشگری ماسال

یکی از جنگل‌های سر سبز ماسال با مساحت 200 هزار متر مربع است. این پارک زیبا در میدان تالشان شهر ماسال قرار دارد و تمامی امکانات برای اسکان مسافران در آن فراهم ‌است.

اولسبلنگاه از جاهای دیدنی ماسال

حقیقتاً این منطقه زیبا کارت پستالی از بهشت است. روستایی خوش منظره با کلبه های چوبی و مراتع وسیع. بیشتر ساکنین این ییلاق از اهالی ماسال‌اند که برای گذراندن فصل گرما به آنجا می روند. در این منطقه ییلاقی با طبیعت پیوند می خورید.

ییلاق سوئه چاله

یکی از زیبا ترین ییلاقات ماسال و مکانی بسیار جذاب برای گردش می باشد. بهتراست برنامه سفرتان را طوری تنظیم کرده که صبح زود به این ییلاق حرکت کرده و یک شب در اقامتگاه نزدیک آنجا اقامت کنید. هنگام سفر به این منطقه پاور بانک فراموش نشود. چون روشنایی این ییلاق با موتور برق تأمین می شود.

بقعه آقا سید رضا دلیجان

در روستای دلیجان بخش شاندرمن ماسال قرار داد و از اماکن زیارتی ماسال است.

بام سبز ماسال

یکی دیگر از جاذبه گردشگری بام سبز ماسال  می باشد که در فاصله یک کیلومتری از شهر ماسال قرار دارد. در این مکان آرامش بخش بنشینید و نظاره گر منظره غروب، کوه‌های مه گرفته و چشم انداز فوق العاده این منطقه کوهستانی باشید.

ییلاق خشکه دریا

گردشگران بسیاری اینجا را به عنوان مقصدی برای کمپینگ و تجربه یک روز اقامت در جنگل انتخاب می‌کنند. با تجهیزات کامل به این منطقه بیایید.

منطقه ییلاقی دشت آلنزه

از دیگر جاهای دیدنی ماسال و جاذبه گردشگری ماسال می توان به منطقه ییلاقی دشت آلنزه اشاره کرد. دشت بسیار پهناور، سرسبز، بکری و پر از درختان جنگلی است. خانه های چوبی بسیار قشنگی با امکان اجاره در آن وجود دارد. در جاده شاندرمن است که در مسیر رسیدن به آن از روستاهای زیبایی مانند سنفیه , چای خاله , سبل خوار , برزف، بیتم و … عبور می کنید.

ییلاق شالما

در مسیر اصلی جاده اولسبلنگاه است. لذت خوردن نان و ماست محلی در طبیعت زیبای این روستا با رودخانه ­ها و چشمه­ های پرآب این منطقه را از دست ندهید.

تیم ایباس سفر به ماسال را در اولین فرصت پیشنهاد می کند تا هم حال و هوایی عوض کرده و هم از فضای کرونایی شهر و منطقه تان دور شده باشید و هم از جاذبه گردشگری ماسال و جاهای دیدنی ماسل بازدید کرده باشید .

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد