معرفی اتوبوس مان جدید همراه با مشخصات اتوبوس MAN

اگر علاقه مند به دانستن مشخصات اتوبوس جدید مان هستید تا آخر این پست را به دقت بخوانید . اتوبوس مان جدید مدل Lions Coach R07 که در ایران به مان نیوفیس معروف شده از مدرن‌ترین اتوبوس‌هایی است که در داخل ایران تولید شده ست و متاسفانه بعد از  تحریم‌ها کارخانه یاوران خودرو شرق دیگر اتوبوسی را تولید نکرد و به عبارتی دچار ورشکستگی شد. این اتوبوس را از هر نظر می‌توان پیشرفته‌ترین و مجهزترین اتوبوس ساخته شده در ایران دانست که در ادامه به بررسی بیشتر این اتوبوس خواهیم پرداخت ، با مجله Ebus همراه باشید .

اتوبوس مان
اتوبوس مان

اتوبوس مان ساخت کدام کشور است ؟

MAN یا مان ( Maschinenfabrik Augsburg Nürnberg SE ) شرکت مهندسی و صنایع سنگین آلمانی که شرکت تابعه گروه فولکس‌ واگن آلمانی استو دفتر اصلی این شرکت در شهر مونیخ آلمان قرار دارد. طبق آمار و ارقام در سال 2008 در حالیکه جشن 250 سالگی اش را می گرفت تولیداش را به مبلغ 15 میلیارد یورو به 120 کشور جهان روخت .

شرکت مان یکی از پیشتازان در زمینه مهندسی تجهیزات و تولید خودروهای تجاری است. این شرکت در زمینه ساخت و تولید کامیون، اتوبوس ، موتور دیزل، توربین بخار، توربین گاز و خدمات صنعتی فعالیت می‌کند.

اتوبوس مان
اتوبوس مان

تولیدات شرکت ام ای ان از ابتدا تا الان

در بیش از دو قرن عمر خود فعالیت‌های زیادی درزمینهٔ صنایع سنگین، فولاد، سازه‌های فولادی، خودروسازی، اسلحه‌سازی، ماشین‌سازی، ساخت موتورهای سنگین دیزل و حتی دستگاه چاپ داشته است. بعد از جنگ جهانی دوم که دیگر اجازه ادغام عمودی و ورود به صنایع معدنی و تولید فولاد و آهن به مان داده نشد، این شرکت تمرکز خود را بر روی ساخت کارخانه و مهندسی خودروهای تجاری و دستگاه چاپ قرار داد و امروزه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده انواع خودروهای سنگین از قبیل کامیون، کشنده و اتوبوس و نیز تولیدکننده انواع موتورهای دیزل کوچک و بزرگ به‌منظور استفاده در خودروهای سنگین و کشتی شناخته می‌شود.

اتوبوس مان جدید

سومین نسل اتوبوس مان مدل Lion’s Coach در سال 2017 در دید عموم قرار گرفت و در سال 2020 توسط کارخانه یاوران خودرو شرق فقط به تعداد ۴۰ عدد در پنج رنگ تولید شده و پس از آن کارخانه سازنده به دلیل مشکلات داخلی و تحریم‌ها دیگر اتوبوسی را تولید نکرد و به عبارتی دچار ورشکستگی شد. این اتوبوس را از هر نظر می‌توان پیشرفته‌ترین و مجهزترین اتوبوس ساخته شده در ایران دانست که در ادامه از جدیدترین مکانات این اتوبوس خواهیم گفت :

اتوبوس مان
اتوبوس مان

امکانات جدید اتوبوس مان Lion’s Coach

دوربین 360 درجه

در هر دو طرف اتوبوس مان جدید Lion’s Coach R۰۷ ۴۴۰ دوربینی وجود دارد که تصویربرداری ۳۶۰ درجه در زمان واقعی را از دو نمایشگر فراهم می‌کند که به راحتی توسط راننده قابل مشاهده است و بنابراین نقطه کور را از بین می‌برد .

سیستم کمکی چرخشی

سیستم کمکی چرخش با سیگنال‌های هشدار فعال و سیستم تشخیص عابر پیاده، نمایشگر محدودیت سرعت و سیستم تشخیص خودکار علائم جاده در هنگام ایمنی استانداردهای جدیدی را برای یک اتوبوس تعیین می‌کنند. فن‌آوری جدید کمک فنرPCV سوپاپ راحتی Premium و پیکربندی بهینه شده خودرو، راحتی رانندگی، هندلینگ بهتر و ذخایر ایمنی بالاتر را در این اتوبوس مان جدید فراهم می آورد .

اتوبوس مان
اتوبوس مان

مشخصات اتوبوس جدید مان

در ادامه شما می توانید مشخصات اتوبوس مان جدید را مشاهده بفرمایید :

موتور :

موتور LOH۴۰ D۲۰۶۶ است که شش سیلندر است و ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰۰ نیوتن ‌متر گشتاور تولید می‌کند. استاندارد آلایندگی موتور مان نیوفیس یورو ۵ میباشد .

سیستم ایمنی :

سیستم ترمز بکار رفته روی  اتوبوس مان جدید سیستم EBS که شامل ABS یا ترمز ضد قفل،TCS یا سیستم ترمز ضد لغزش است و تمامی چرخ‌ها دیسکی بوده و دارای نشانگر خوردگی لنت نیز می باشد .

گیربکس :

گیربکس نصب شده روی این اتوبوس مان جدید ZF آلمان مدل تیپ ‌ماتیک بوده که اتوماتیک و بدون کلاچ بوده و ۱۲ دنده به جلو و دو دنده به عقب می باشد از طرفی این گیربکس مجهز به سیستم تعویض دنده اتومات و یا دستی می باشد و مجهز به ریتاردر هیدرولیکی نیز می‌باشد.

سیستم تعلیق :

سیستم تعلیق اتوبوس جدید مان Lion’s Coach R۰۷ ۴۴۰ در محور جلو طبق‌دار مستقل با هوای فشرده و یک بالشتک و یک کمک فنر است. محور عقب دو بالشتک و دو کمک فنر همراه با کنترل ارتفاع الکترونیکی ECAS دارد. همچنین محور جلو و محور عقب دارای قابلیت تنظیم اتوماتیک و دستی هستند .

ظرفیت :

این مدل در کلاس ظرفیتی وی آی پی قرار دارد و دارای ظرفیت 26+1+1 صندلی می باشد .

امکانات رفاهی اتوبوس مان نیو فیس :

این اتوبوس مان جدید دارای کولر با قابلیت تنظیم دمای اتومات و دستی و همچنین مجهز به یونیت مجزا برای راننده و مکان استراحت خواب راننده، بخاری درجا با قابلیت برنامه‌ریزی، قهوه جوش، یخجال داخل داشبورد، آینه‌ها برقی مجهز به گرم‌کن، آفتابگیر برقی، سانروف برقی، سیستم صوتی تصویری مجهز به اتصال با USB،AUX و بلوتوث و همچنین همراه با دو عدد ال سی دی ۱۹ اینچی و قابلیت نصب مانیتور پشت صندلی‌ها می باشد.

تجربه سفر با اتوبوس مان جدید را داشته اید ؟ بنظرتان می تواند جای مدل های درسا و مارال را در ناوگان ایران بگیرد ؟

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد