اتوبوس تخت شو VIP چیست ؟

شاید شما هم لفظ اتوبوس تخت شو را شنیده باشید ، اگر میخواهید در مورد اتوبوس وی آی پی های تخت شو بیشتر بدانید پس ادامه این پست را از دست ندهید .

اتوبوس تخت شو

اتوبوس تخت شو ، اتوبوس هایی هستند که بین ۲۲ الی ۲۵ صندلی بزرگ و تخت شو دارند که برای فراهم کردن آسایش مسافر تا ۱۴۵ درجه به سمت عقب خم می شوند.

نحوه قرار گرفتن صندلی های اتوبوس تخت شو به نحوی است که در یک ردیف ، دو صندلی در کنار هم و صندلی سوم به صورت تکی در جهت دیگر قرار دارد. با ورود این اتوبوس ها به سیستم حمل و نقل کشور ،محبوبیت سفرهای زمینی نسبت به قطار و هواپیما و یا حتی ترجیح مردم به استفاده از اتوبوس های vip به جای اتومبیل های شخصی افزایش پیدا کرده است.

صندلی اتوبوس VIP
صندلی اتوبوس VIP


اتوبوس وی ای پی تخت شو برای مسافرت‌های با مسیر طولانی ،بسیار مناسب هستند. از امکانات دیگر این اتوبوس ها می توان به مانیتورهای شخصی، زیرپایی در بخش پایین صندلی ها، وای فای ، پریز شارژ گوشی، یخچال ، بالشت زیر گردن، سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب و … اشاره کرد.

در زندگی های پرمشغله امروزی که سفر بهترین فرصت برای دور شدن از دغدغه ها و دوندگی های روزمره است مطمئنا هیچ کس خستگی خود را در فرصت بوجود آمده برای سفر با انتخاب اتوبوس نامناسب مضاعف نمی کند. پیشنهاد می شود برای سفرهای بیشتر از ۴ ساعت از این اتوبوس ها استفاده شود.
البته خیلی ها ممکن است به اتوبوس هایی که مانیتور ندارند و صرفاً فقط تعداد صندلی هایشان کم است vip بگویند در صورتی که راحتی اتوبوس های vip در بالاترین سطح نسبت به سایر اتوبوس ها قرار دارد.

اتوبوس های vip یک مدل اتوبوس نیم تخت شو نیز دارند که تنها تفاوت آن در میزان خم شدن صندلی ها به عقب است.

امکانات اتوبوس تخت شو

جذاب ترین تجهیزات اتوبوس تخت شو vip مانیتورهای جداگانه بر روی صندلی ها می باشد که با فراهم کردن امکان تماشای فیلم های مناسب کودکان و بزرگسالان، گوش دادن به موسیقی های دلخواه، امکان اتصال فلش در برخی از آنها با استقبال خوبی از سوی مسافرین روبرو شده است. مسافران براحتی می توانند با اتصال هدفون به مانیتورها از آن استفاده کنند. مانند اتوبوس تخت شو مارال

اتوبوس های توریستی

ممکن است شما با نام اتوبوس های توریستی برخورد کرده باشید و این سوال برایتان پیش بیاید که با اتوبوس­های vip چه فرقی دارند. این اتوبوس ها همان اتوبوس های vip هستند که از آن هتل ها و مؤسسه های گردشگری برای جابجایی افراد خاص استفاده می کنند.

اتوبوس های معمولی

اتوبوس‌های معمولی معمولا بین ۳۸ تا ۵۰ صندلی دارند و شلوغ تر از اتوبوس های وی آی پی تخت شو هستند برای سفرهای بین شهری و کوتاه مناسب اند. صندلی های این اتوبوس ها با یک اهرم به عقب خم می شوند و انعطاف پذیری کمی دارند. تجهیزات آن شامل ۲ تلویزیون یکی در وسط و دیگری در جلوی اتوبوس، سیستم گرمایشی و سرمایشی و یخچال می باشد.

این اتوبوس ها برای افرادی که سفر کوتاهی دارند و می­خواهند سفرشان کم هزینه باشد می­تواند انتخاب مناسبی باشد. و تفاوت بین اتوبوس معمولی و vip هست که به آن ها اشاره کردیم .

قیمت بلیط اتوبوس های vip و معمولی ابتدا این نکته را یادآور می شویم که قیمت بلیط ها در درجه اول به مقصد مورد نظر و مسافت طی شده مربوط است. در اینجا تمرکز ما بر قیمت بلیط ها با توجه به نوع اتوبوس است.

طبیعتاً اتوبوس های vip نسبت به اتوبوس های معمولی قیمت بلیط بالاتری دارند که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و نوسانات ارزی قیمت بلیط ها تحت تأثیر این موضوع قرار می گیرند.

اگر اخیراً سفر زمینی با اتوبوس داشته اید می بینید که فاصله چندانی از نظر قیمت بلیط ندارند. قیمت بلیط اتوبوس تخت شو و نیمه تخت شو نیز باهم فرق دارند.

عواملی مانند پر تقاضا بودن مسیر، پذیرایی و خدماتیکه در طول سفر به مسافران ارائه می شود را هم می­تواند در تعیین قیمت بلیط مؤثر باشد.

مهم نیست چه نوع اتوبوسی را برای سفر انتخاب می کنید ، اتوبوس معمولی یا اتوبوس تخت شو . ایباس سعی دارد شما را متوجه این موضوع کند که در شرایط پیچیده این روزها که سفر رفتن و گشت و گذار مثل قبل رونقی ندارد، سفر کردن چنان پیامدهای مثبت و ایجاد کننده حس و حال خوب است که حیف است قدرش را ندانیم.

مسافرت بهترین راه فرار از روند معمولی و خسته کننده روزانه افراد است. ایجاد کننده انگیزه هم از لحاظ اجتماعی هم از لحاظ عاطفی است. نیاز انگیزاننده افراد برای حرکت است. برای رفع نیازهای خودمان ضروریست تجربه سفری مناسب را برای خود و همراهانمان رقم بزنیم.

ایباس اینکه تجربه لذت بخش داشته باشید همراه شماست.

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد