7 تا از بهترین مناطق گردشگری چالوس که باید ببینید

در این مقاله بهترین جاهای دیدنی و مناطق گردشگری چالوس را به شما معرفی خواهیم کرد که حتما برای یک بار هم که شده است باید به این مناطق بروید و نهایت لذت را از بودن در آنجا ببرید .

معرفی شهر چالوس

چالوس از شهرهای استان مازندارن و که در جلگه میانی کرانه دریای خزر جای گرفته‌است. با نام قدیمی شالوس یا سالوس،که به دلیل سرسبزی و زیبایی‌هایش به “عقیق همیشه سبز ایران” مشهور است. اکثریت جمعیت شهر چالوس را بومیان کلارستاق که طبری‌تبار هستند تشکیل می‌دهند در بخش شرقی شهر چالوس در ناحیه ” کُجور ” و بخش غربی چالوس در منطقه ” کلارستاق ” قرار دارد.

بخاطر چشم اندازها و مناظر بی‌نظیری که دارد هر ساله گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور به این شهر می‌آیند. در این مقاله شما را با بخشی از جاذبه های شهر چالوس آشنا می‌کنیم.

مناطق گردشگری چالوس

در ادامه شما را با مناطق گردشگری چالوس آشنا خواهیم کرد و امیدواریم با سفر به این جاهای دیدندی چالوس نهایت لذت را ببرید .

1- جاده چالوس

یکی از محورهای مهم در برای رسیدن به شمال ایران، که از شهر کرج شروع و به شهر چالوس ختم می‌شود. بسیاری از افراد این جاده را یکی از زیباترین جاده‌های جهان می‌دانند. در ایام مختلفی از سال ترافیک سنگین این جاده تیتر تمامی اخبار روزهای تعطیل در کشور است.

ملک الشعرای بهار :

بنگر یکی به منظر چالوس کز جمال
صد ره به زیب و زینت مازندران فزود
زان جایگه به بابل و شاهی گذاره کن
پس با ترن به ساری و گرگان گرای زود

رستوران ها، اقامتگاه ها، اماکن گردشگری و تفریحی متعددی در طول این مسیر برای مسافران وجود دارد. فروش انواع آشها، حصیر، جاجیم، گلیم در حاشیه این جاده به یکی از جاذبه های گردشگری تبدیل شده است. یکی از جاذبه های خوشمزه که در این مسیر می بینید ، بستنی فروشی معروفی به نام ” دهاتی ” است. که در سال 1380 آغاز به کار کرد و از پاتوق های محبوب گردشگران در این جاده توریستی است و در کیلومتر 45 جاده چالوس واقع شده است.

قطعا با دیدن ماشین های زیادی که در محدوده این فروشگاه توقف کرده اند شما هم وسوسه می شوید تا برای یک بار هم که شده طعع آن را بچشید. فروشگاه دهاتی تنها به فروش بستنی خلاصه نمی شود. در واقع فروشگاهی است بزرگ و البته بسیار مرتب و تمیز که تمامی محصولات لبنی، آب میوه و حتی سوغاتی های شمال را عرضه می کند.2- مرداب کندوچال

در پارک جنگلی فین و در فاصله 1 کیلومتری از آبشار فین قرار دارد. اگر روزی به جنگل فین رفتید حتماً از این مرداب دیدن کنید که یکی از جاذبه های گردشگری چالوس به حساب می آید .

مناطق گردشگری چالوس
مناطق گردشگری چالوس

3- پارک جنگلی فین

از جاهای دیدنی جاده چالوس و مکانی سرسبز برای تفریح و سرگرمی،که در 6 کیلومتری شهر چالوس به آن میرسید. کلبههای اجاره ای برای اسکان مسافران، رستوران های متنوع، جایگاه بازی بچه ها، مغازه های در دسترس اطراف آن می تواند دلیلی برای اقامت چند روزه در این مکان باشد و یکی از مناطق گردشگری چالوس می باشد.

4- پل زغال

در مسیر جاده چالوس، 18 کیلومتری جاده کندوان، بر روی رودخانه چالوس این پل را می¬بینید. یکی از پل های تاریخی منطقه شمال می باشد که سازه-های آن از آجر است.

5- کاخ چایخوران

بنایی تاریخی معروف در شهر چالوس و ثبت شده در آثار ملی ایران است. استفاده از آن برای استراحت و توقف کوتاه در حد چای خوردن در قدیم، دلیل نامگذاری آن است.

6- مرداب هسل

در 10 کیلومتری چالوس و در منطقه ای جنگلی، مردابی شگفت انگیز که در فصل‌های مختلف سال به رنگ‌های سبز، صورتی و قرمز دیده می‌شود واقع شده است.

7- دریاچه سد دریوک

در ۶٠ کیلومتری جاده چالوس قبل از رسیدن به پیچ زیبای هزار چم روستای ولی آباد واقع شده است که مسیر دسترسی به دریاچه سد دریوک از دره ولی آباد است.

اگر قصد خرید بلیط تهران به رشت را دارید می توانید از سایت ایباس بلیط اتوبوس را خریداری بکنید .

مناطق گردشگری چالوس که می توانید در تعطیلات به آنها بروید و عشق و حال کنید خدمتتان معرفی شد، امیدواریم با سفر به این منطقه ها لذت ببرید. شاد و پیروز باشید. 

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد