چگونه تور لیدر شویم ؟ ( راهنمای تور )

شاید سوال شما هم این باشد که چگونه تور لیدر شویم ؟ اگر شما دنبال جواب این سوال هستید پس با دقت تا انتهای این پست را بخوانید تا به جواب خود برسید .

تور لیدر یعنی راهنمای ماجراجویی بسیاری از انسان‌ها . قدم به قدم ، بودن در کنار کسانی که تصمیم گرفته اند با سفر کردن خاطرات به یاد ماندنی را برای خود بسازند. یک تور لیدر علاوه بر این که خود از سفر لذت می‌برد با ایجاد فضای مناسب و امکانات لازم این بستر را برای دیگران نیز مهیا می‌کند. تورلیدر ، همسفر ما برای ساختن سفری با کیفیت تر است.

در اول کار باید شروع به یادگیری مهارت های لازم و اخذ مجوزهای آن بکنید.

با در اختیار گذاشتن بهترین خدمات حمل و نقل بین شهری ، آژانس های مسافرتی و تورلیدرهای عزیز را در راستا برگزاری سفری لذت بخش و بی‌نقص یاری کند. و هم چنین ایباس میتواند سرویس دربستی اتوبوس برای تورهای گردشگری در اختیار شما قرار دهد .

مدیر تور کسی است که مسئولیت تمام جوانب سفر را برعهده دارد

راهنمای تور ،اطلاعات مناسبی در خصوص مکان های تاریخی ، رویداد ها و مناطق بکر در اختیار شما قرار می‌دهد.

چگونه تور لیدر شویم ؟

این سوال بسیاری از علاقه مندان به این شغل است. در ابتدا این شغل را به درستی بشناسید و به این سوالات زیر جواب دهید :

  • از خود بپرسید که آیا این شغل مناسب شما هست؟
  • چقدر با توانایی های شما همخوانی دارد ؟
  • و در آخر چقدر از بودن در این فضا لذت می‌برید؟

بعد از اطمینان راجع به تصمیم خود ، شروع به یادگیری مهارت های لازم و اخذ مجوزهای آن بکنید. یک تورلیدر لازم است اطلاعاتی راجع به تمدن و فرهنگ ملل مختلف ، مناطق تاریخی و جاذبه گردشگری هر شهر ، جغرافیا و اطلاعات عمومی داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی های لازم این شغل توانایی برقراری ارتباط موثر، با همه رده‌های سنی مردم است در واقع یک تور لیدر موفق ، با اخلاق خوب ،آگاهی از نیاز های مسافر و پاسخ درست به آن ها ، ایجاد ارتباط صمیمی و موثر ، مسافر را ترغیب می کند تا سفر بعدی را نیز با شما تجربه کند.

یک تورلیدر حرفه ای، نسبت به همه همسفران خود احساس مسئولیت داشته و در مواقع لازم به درستی و با قاطعیت تصمیم گیری می‌کند. برای بسیاری از تورلیدر هایی که میزبان گردشگران خارجی هستند آشنایی با زبان انگلیسی ضروری است ، در چند سال اخیر تعداد گردشگران فرانسوی زبان که ویزا گرفته اند و به ایران سفر می‌کنند بیشتر شده و به همین جهت یادگیری زبان فرانسوی برای برقراری ارتباط موثر با این گردشگران را به شما پیشنهاد می کنیم.

تور لیدر
تور لیدر

از کجا مجوز تورلیدری را بگیریم ؟

موسسات بسیاری دوره‌های آموزش تورلیدری برگزار می‌کنند، شرکت‌کنندگان پس از گذراندن دوره و قبولی در امتحان موسسه ، در آزمونی که توسط سازمان میراث فرهنگی برگزارمی‌شود شرکت می‌کنند و بعد از قبولی در آزمون کتبی و شفاهی زبان ، کارت تورلیدری را دریافت می‌کنند .

گذراندن دوره های دیگری از جمله “طبيعت گردي” ، “فرهنگي” و “راهنمايان كوهستان” به شما کمک می کند که با اطلاعات بیش تر و بینش درست تری وارد این حرفه تورلیدری شوید. بعد ازگذراندن این دوره ها باید مدتی به عنوان “کمک لیدر” در کنار لیدرهای اصلی فعالیت کنید تا تجربه لازم را به دست آورید .

دوست دارید مدیر تور باشید یا راهنمای تور ؟
این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ می دهیم. برای پاسخ به این سوال اجازه دهید ابتدا با ویژگی های هر شغل و مسئولیت آن ها در حین سفر آشنا شویم.

مدیر تور چه کسی است ؟

مدیر تور کسی است که مسئولیت تمام هزینه‌های سفر را برعهده دارد ، تاییده های لازم را می‌گیرد و مسئول تدارکات جاده‌ ای‌ است ، برای داشتن سفری جذاب برنامه ریزی می‌کند و تا پایان سفر همراه مسافران است.

راهنمای تور چه کسی است ؟

راهنمای تور اطلاعات مناسبی در خصوص مکان های تاریخی ، رویداد ها و مناطق بکر طبیعی دارد و این اطلاعات را با بیانی شیوا و لحنی دلنشین در اختیار همسفران خود قرار می دهد . در ایران تفاوتی محسوسی میان این دو شغل نیست و معمولا تورلیدر اکثر این مسئولیت ها را انجام میدهد.

رادیو تراولکست  حاصل تلاش تیم فناوری و گردشگری سیروکو است. شعار آن ‌ها این است که : ” سفر را بشنویم ، تجربه سفر را به اشتراک بگذاریم و لذت ببریم”
در قسسمت هشتم پادکست، مجید حیدری که چند سالی‌ است در زمینه راهنمای گردشگری فعالیت دارد از تجربه های خود در زمینه تورلیدری می‌گوید و این که چگونه تور لیدر شویم؟ و اصولا چه کسانی برای این شغل مناسب هستند؟

شنیدن قسمت هشتم تراولکست

اگر اهل خواندن کتاب هستید ، کتاب ” تورلیدری به سبک حرفه‌ای ها “ یکی از بهترین و کاربردی ترین کتاب ها در این زمینه است .

این کتاب درباره ویژگی های یک تورلیدر خوب و کسی که می‌خواهد در سطح جهانی فعالیت داشته باشد صحبت می‌کند و با ده برگ برنده تورلیدر های کلاس جهانی آشنا می‌شوید.
اگرشما تورلیدری را به عنوان شغل انتخاب کرده اید و می‌خواهید یکی از بهترین های این حرفه باشید.

ایباس چه کمکی می تواند به تورلیدر ها بکند ؟

ایباس همسفری مناسب برای سفرهای جاده‌ای شماست و سعی دارد با در اختیار گذاشتن بهترین خدمات حمل و نقل بین شهری ، آژانس های مسافرتی و تورلیدرهای عزیز را در راستا برگزاری سفری لذت بخش و بی‌نقص یاری کند.

از دیگر امکانات ایباس برای تورهای گردشگری سرویس دربستی اتوبوس ایباس است ، آژانس‌های مسافرتی با مراجعه به سایت ایباس و تماس با پشتیبانی ، می‌توانند، هر تعداد اتوبوس را به مدت زمان مشخص به عنوان سرویس دربستی درخواست کنند .

اگر شما هم نکاتی را میخواهید به کسانی که سوالشان این است که چگونه تور لیدر شویم دارید ، این نکات را در قسمت نظرات بنویسید .

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد