فاصله تهران تا مشهد مقدس با اتوبوس ، قطار و هواپیما

اگر می خواهید بدانید که فاصله تهران تا مشهد چقدر است و از چه راه هایی می توانید به مشهد سفر کنید ، پس با دقتا انتهای این پست را بخوانید .

مسافرت به مشهد همیشه یکی از گزینه های سفر برای همه ما است که وجود بارگاه امام رضا زمینه اصلی جذب مسافر به این شهر بوده است. اگر شهر مشهد یکی از مقاصد اصلی سفر در پیش روی شماست، برای ساختن یک خاطره خوب در این فاصله تهران تا مشهد با مجله Ebus شوید.

برای سفربه مشهد بهتراست ، قبل ازسفر تمام اطلاعات وسایل نقلیه ، مسافت بین دوشهر و فاصله زمانی آن‌ها دسترسی داشته باشید تا با برنامه ریزی بهتری سفرکنید. می‌توانید از طریق اتوبوس یا ماشین شخصی خود ،هواپیما و قطار اقدام به سفرکنید که با توجه به مسافت ، درمدت زمان متفاوتی به مقصد می‌رسید. در ادامه ما همه گزینه های سفر از تهران به مشهد را بررسی میکنیم و شما بنا به شرایطتان گزینه مناسب را انتخاب کنید .

بستگی به نوع قطاری دارد که با آن سفر می‌کنید .قطار عادی حدود 10 ساعت و قطار سریع السیر 6 الی 8 ساعت طول می‌کشد.

سفر با هواپیما حدود یک و نیم الی دو ساعت طول می‌کشد.

سفر به مشهد از طریق اتوبوس

برای سفر از تهران به مشهد ، مسیرهای زیادی وجود دارد که از بین آن‌ها دو مسیر سمنان و جاده شمال پرتردد هستند . اتوبوس های تهران – مشهد در اکثر مواقع از مسیر سمنان عبور می‌کنند چرا که این مسیر نسبت به سایر راه‌ها از نظر زمانی و مسافت کوتاه‌ترین مسیر است.

فاصله تهران تا مشهد 896 کیلومتر است ،  پس از خروج از تهران ، سفر شما از آزاد راه تهران _مشهد شروع می‌شود، این آزاد راه که تهران را به شهر مقدس مشهد وصل می‌کند به آزاد راه امام رضا معروف است. اولین شهر پیش‌رو شما گرمسار است و پس از گذشت 2 ساعت از سمنان عبور می‌کنید، شهرهای بعدی، دامغان ، شاهرود و سبزوار هستند . فاصله بین شاهرود تا سبزوار 256 کیلومتر می‌باشد ، این مسیر در مدت زمان  2 ساعت و 40 دقیقه طی می‌شود.

بعد از گذشت از سبزوار به دوراهی نیشابور و چناران می‌رسید ، اغلب اتوبوس ها از مسیر نیشابور عبور می‌کنند ، چرا که حدود 1 ساعت در زمان صرفه جویی می‌شود از نیشابور تا مشهد دیگر راهی باقی نمانده و پس از 2 ساعت به شهر مقدس مشهد رسیده‌اید.

قطعاً این سفر 9 ساعته با کارهایی از قبیل گوش کردن به موسیقی مورد علاقه تان، همراه داشتن بالش مسافرتی از خستگی راه کم کند. ضمناً کودکان را هم نباید فراموش کرد، همراه داشتن داستان صوتی، بالشت کوچک ویژه کودکان دلبندتان  و  اسباب‌بازی مورد علاقه آن‌ها، تنقلات فاسد نشدنی مانند میوه‌های خشک، خشکبار، بیسکویت و مصرف مقدار مناسبی از آب سفر را برایشان راحت‌تر کند. فراموش نکنید که خاطرات کودکی آن‌ها از سفر می‌تواند در علاقه‌مند شدنشان به سفر در بزرگسالی تأثیر زیادی داشته باشد.

برای خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد می توانید به سایت ایباس مراجعه کنید

فاصله تهران تا مشهد با قطار

در مسیر تهران به مشهد ، به دلیل آن‌که مسیر پر ترددی است، قطارهای متنوعی وجود دارد،  شما می‌توانید از طریق قطار پنج ستاره ، کوپه‌ای ، اتوبوسی ، سریع السیر و عادی به مشهد سفر کنید.

فاصله تهران به مشهد با قطار، 926 کیلومتر است که این فاصله را قطارهای سریع السیر در مدت 8 ساعت و قطارهای عادی حدود 10 ساعت طی می‌کنند.

ایستگاه هایی که قطار تهران به مشهد در آن‌ها توقف می‌کند :

  • سمنان
  • شاهرود
  • نقاب
  • نیشابور

قطارهای پنج ستاره‌ای فدک ، برای اولین بار در کشور توانستند شاخص های 5 ستاره بودن را بین تمام قطارهای کشور کسب کنند و به همین دلیل طرفداران زیادی دارند.

برای خرید بلیط قطار فدک ، تهران_مشهد می‌توانید،

به سایت www.flightio.com مراجعه کرده و بلیط دلخواه خود را به توجه به زمان سفر  و در ساعت معین خریداری کنید.

فاصله تهران تا مشهد با هواپیما

برای کسانی که می‌خواهند در مدت زمان کمتری به مشهد سفر کنند ،هواپیما بهترین گزینه است ، فاصله تهران تا مشهد با هواپیما 1و نیم الی 2 ساعت می باشد . تمامی پروازهای تهران _مشهد ، از فرودگاه بین المللی مهرآباد ، به فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد ، به صورت مستقیم انجام می‌شوند.

از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد تا مرکز شهر ،‌ با تاکسی 22 دقیقه فاصله دارد.

آدرس فرودگاه تهران :

استان تهران، شهر تهران، میدان آزادی، خیابان معراج، فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران

تلفن : 61021 021

آدرس فرودگاه مشهد :

مشهد ، بلوار فرودگاه – فرودگاه شهید هاشمی نژاد – شماره‌های تماس فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد :

تلفن تماس فرودگاه : 05133400001

تلفن تماس اطلاعات پرواز فرودگاه مشهد : 05133400020

تلفن گویای اطلاعات پرواز : 199

ایباس سعی دارد همسفری مناسب ،برای سفرهای طولانی شما باشد ، ما تلاش می‌کنیم با استفاده از بهترین اتوبوس‌های موجود و ایجاد امکانات رفاهی مناسب درطول سفر ، ازدغدغه های ضمن سفر شما کاسته و درطول مسیر، سفری با کیفیت را به شما هدیه دهیم.

امیدواریم در این فاصله تهران تا مشهد بهترین خاطره ها برای شما رقم بخورد ، اگر شما قصد سفر به مشهد مقدس را داشته باشید کدام گزینه سفر را انتخاب می کنید ؟ در قسمت نظرات برای ما بنویسید. با خرید بلیط اتوبوس ارزان ایباس می توانید یک سفر مطمئن و بهینه را داشته باشید.

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد