جاذبه گردشگری طرقبه با آدرس دقیق جاهای دیدنی

در این پست جاذبه گردشگری طرقبه را به طور کامل برای شما معرفی میکنیم .

اگربه دنبال منطقه ای بکر با مناظر زیبا برای سفر هستید، پیشنهاد ما برای شما طرقبه است. بسیاری از مردم که به شهر مقدس مشهد سفر میکنند ، پس از زیارت حرم مطهر امام هشتم (ع) به دیدن مناطق گردشگری مشهد میروند که یک ازمحبوب ترین انتخاب هایشان طرقبه است .
قبل از سفر به طرقبه بهتر است بیشتر با این منطقه قدیمی گردشگری آشنا شوید. پس تا اخر این مقاله ما را همراهی کنید.

معرفی طرقبه

طرقبه شهری در 18 کیلومتری مشهد است ، شهری ییلاقی است و طبیعت بکر دارد . شهر طرقبه یکی از شهرهای قدیمی طرقبه شاندیز است و در میان دره های رشته کوه بینالود قرارگرفته است. طرقبه دارای آب و هوای کوهستانی است و حدود 20 هزار نفر در این شهر زندگی میکنند و در هر 5 سال حدود 25 درصد رشد جمعیت دارد.

جاذبه گردشگری طرقبه

در طرقبه جا های دیدنی زیادی وجود دارد که شما می توانید از دیدن آن ها نهایت لذت را ببرید ، در ادامه با جاذبه گردشگری طرقبه بیش تر آشنا خواهید شد . این منطقه تقریبا در شمال مشهد قرار دارد و یک منطقه ی کوهستانی به حساب می آید.

جاذبه گردشگری طرقبه 2
جاذبه گردشگری طرقبه 2

دره چالیدره در طرقبه

هم چون دره ارغوان و دره چالی دره . رودخانه ای به نام جاغرق از میانه چالی دره عبور میکند که باعث تبدیل آن به منطقه گردشگری شده است ، دره چالیدره امکانات تفریحی زیادی برای مسافرینی که به آنجا سفر میکنند در نظر گرفته شده .  قایق های موتوری و پدالی که بر روی دریاچه وجود دارد ، ترن کوهستانی و زیپ لاین امکاناتی است که می توانید از آن استفاده کنید.
شما می توانید در دریاچه به غواصی بپردازید و در رستوران هایی که در اطراف آن هستند غذای مورد نظرتان را سفارش دهید.

پارک پونه در طرقبه مشهد

از دیگر جاذبه گردشگری طرقبه ، پارک پونه است که محل مناسبی برای استراحت بسیاری از گردشگرانی است که به طرقبه سفر میکنند.

بازار بین المللی بعثت طرقبه

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری برای دیدن صنایع دستی و خرید سوغات شما میتوانید به بازار بین المللی بعثت بروید. زعفران ، زرشک ، نقره جات ،مجسمه های کچی و مینا کاری سوغاتی هایی هستند که در این بازار موجود است.

ادرس بازار طرقبه : طرقبه، خیابان صاحب‌الزمان، بازار بین‌المللی بعثت و ساعات کار، 9 صبح الی 22 شب است .

راه های دسترسی به طرقبه مشهد

بعد از معرفی جاذبه گردشگری طرقبه حالا میرسیم به راه های دسترسی به طرقبه . پس از تهیه بلیط اتوبوس مشهد و سفر به این شهر شما میتوانید با استفاده از ماشین های سواری که در مشهد برای رفتن به طرقبه وجود دارد به این شهر بروید. فاصله زمانی مشهد به طرقبه حدود نیم ساعت است .
در صورت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، شما میتوانید با مترو و اتوبوس های بین شهری نیز به این شهر بروید.

فاصله تهران تا طرقبه چقدر است؟

فاصله تهران تا مشهد 900 کیلومتر است که حدود 11 ساعت طول میکشد. راه های دیگری همچون سفر ریلی و هوایی نیز امکان پذیر است.اگر قصد سفر زمینی به مشهد و طرقبه را داشتید میتوانید از طریق سایت ایباس بلیط مورد نظر خود را خریداری کنید.

تیم ایباس سعی دارد با ارایه بهترین کیفیت ها برای سفر اتوبوسی شما را در این مسیر همراهی کند.

سامانه خرید بلیط اتوبوس ایباس

اگر می خواهید به شهر مقدس مشهد سفر کنید و در طول سفر از راحتی اتوبوس لذت ببرید و همینطور یک بلیط ارزان بخرید پیشنهاد می کنیم از ایباس خرید کنید تا ارزان ترین بلیط ها را دریافت کنید.

جاذبه گردشگری طرقبه زمانی به درد شما می خورد که بخواهید در شهر مشهد در کنار زیارت، تفریحات سیاحتی نیز داشته باشید. پیشنهاد می کنیم برای خوش گذراندن در این شهر سری به این منطقه بزنید.

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد