مشخصات اتوبوس 457 + اطلاعات کامل این اتوبوس

اتوبوس 457 C بنز یکی از اتوبوس های قدیمی ایران می باشد که بین سال های 81 تا 87 وارد ایران شد و توسط شرکت ایران خودرو دیزل مونتاژ و عرضه شد که تقریبا با ورود اتوبوس های مارال عقاب افشان امروزه تعداد خیلی کمتری در ناواگان اتوبوس رانی ایران استفاده می شود امروز همراه ما با بررسی اتوبوس آلمانی C457 باشید .

اتوبوس C 457 یکی از اتوبوس های محبوب دهه هشتاد در سه مدل : SC   و O  و C در کلاس ظرفیتی 40 نفره و با طول 6 متر و امکانات رفاهی متوسط عرضه شد. اتوبوس C 457 بنز دارای مشخصات فنی متوسطی است البته در اوایل دهه هشتاد همین مشخصات اتوبوس رده بالا محسوب می شد .

مشخصات فنی اتوبوس ۴۵۷

تمام مشخصات این اتوبوس ۴۵۷ در ادامه این پست نوشته شده است که می توانید آن را مطالعه کنید .

موتور و انتقال قدرت اتوبوس بنز ۴۵۷

اتوبوس بنز C457 دارای موتور 6 سیلندری خطی با آلایندگی یورو 2 که دارای قدرت 354  اسب بخار با گشتاور 1600 نیوتن متر با گیربکس تک صفحه ای با 1+6 دنده می باشد.

سیستم ترمز اتوبوس ۴۵۷

سیستم ترمز اتوبوس ۴۵۷ دارای ایمنی استاندارد می باشد : ترمز چرخ ها پنوماتیک کاسه ای بوده و جلو و عقب دومداره می باشد، ترمز دستی نیز پنوماتیک بوده و بر روی چرخ های عقب قرار دارد ، ترمز موتور نیز دارای دو بخش خفه کن موتور و ترمز موتور شامل می شود و گیربکس نیز از نوع ریتاردر می باشد.

اتوبوس 457
اتوبوس 457

سیستم تعلیق بنز C457

سیستم تعلیق اتوبوس بنز C457 از نوع بادی بوده و در محور جلو از دو خمره ای به همراه چهار عددکمک فنر تلسکوپی هیدرولیک و در محور عقب از چهار خمره ای به همراه چهار عددکمک فنر تلسکوپی هیدرولیک استفاده شده است.

سیستم برق اتوبوس ۴۵۷

سیستم برق اتوبوس شرکت ایران خودرو دیزل دو عدد باتری ۱۲ ولت ۲۰۰ آمپر ساعت بوده و قدرت دینام ۲۴ ولت ۷۰ الی ۱۴۰ آمپر می باشد.

دیگر تجهیزات و امکانات اتوبوس بنز C457

امکانات اتوبوس C457 می توان به کولر ، سیستم صوتی تصویری ، کپسول آتش نشانی ، هواکش سقفی ، پوشش کف pvc ، آینه های داخلی و خارجی مجهز به گرمکن ، جک ، شلنگ ، درجه باد ، جعبه کمک های اولیه ، جلیقه شبرنگ ، مثلث احتیاط ، آفتاب گیر جلو برقی و پردهای جانبی اشاره کرد.

اتوبوس بنز C457
اتوبوس بنز C457

تفاوت مدل های C و O اتوبوس بنز 457 در چیست ؟

در ابتدای دهه هشتاد این سه مدل در کنار ولوو و اسکانیا ، نفس تازه ای به ناوگان حمل و نقل ایران وارد کردند و ناوگان حمل و نقل قدیمی که شامل اتوبوس ۳۰۲ بنز ، ایکاروس 260 و اتوبوس ولوو B10 رانیران که هم در داخل شهر و هم بین شهری از آن استفاده می شد را منسوخ کرده و مدل هایی مانند اتوبوس C 457  ، اسکانیا مارال و ولوو B7 برای ناوگان عمومی حمل و نقل برون شهری استفاده شد .

مدل O457 برای ناوگان حمل و نقل شهری مورد استفاده قرار گرفت که امروز موتور و بدنه آن تقویت و به روز شده است تا کارآیی و کیفیت آن افزایش یابد و اتوبوس ۴۵۷ جدید نامیده می شود.

احتمالا شما هم برای یک بار هم که شده است سوار این اتوبوس ۴۵۷  شده اید ، امیدواریم که در ناوگان عمومی ایران از اتوبوس های جدید و در خور شان ملت ایران استفاده کنند . و شما بیشتر این اتوبوس ۴۵۷ هارو به رنگ های مختلف به عنوان خط واحد دیده اید.

خرید بلیط اتوبوس ارزان

برای خرید یک بلیط اتوبوس ارزان و مطمئن می توانید ایباس را انتخاب کنید و لذت یک سفر را بچشید. برای خرید بلیط از هر مبدا به هر مقصدی می توانید از طریق وب سایت ایباس اقدام کنید.

به نظر شما اتوبوس ۴۵۷ در ایران تا چه حد موفق عمل کرده است ؟ نظرتان را در بخش کامنت ها برایمان بنویسید.

4 دیدگاه
  1. Ali می گوید

    من 12سال راننده 457 هستم و هر روز برا دوباره نشستن پشت رول لحظه شماری میکنم و هر روز برا طراحی و نحوه عملکرد عالیه موتور وگیربکس و دف هزاران بار دعای سلامتی برا سازندش میکنم امیدوارم کشور ما هم لیاقت دعای مردم را داشته باشد.

  2. علی جلالی می گوید

    Our Instagram caption copy service is easy to use and available for both mobile and desktop devices. Try it now at Hidownloader.com
    instagram caption download

  3. Masoud می گوید

    ۳۵۴ هزار اسب بخار؟؟؟؟
    آمریکا تا حالا اتوبوس که هیچ، قطار هم نساخته که ۳۵۴ هزار اسب بخار قدرت داشته باشه

    1. admin می گوید

      سلام ممنون بابت اطلاع رسانیتون ، اصلاح شد .

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد