جاذبه های گردشگری قلعه رودخان فومن یا قلعه هزار پله

قلعه حسام که به قلعه رودخان معروف است هم چنین به اسامی دیگری مانند هزارپله، حسامی، سکسار نام برده می شود ،جز بناهای تاریخی شهر فومن در استان گیلان می باشد که قدمت آن به دوره ساسانیان بر می گردد و جاذبه های گردشگری قلعه رودخان طوری است که باید حتما یک بار به آن سفر کنید ، در ادامه با این جاذبه های گردشگری آشنا می شویم.

قلعه رودخان فومن کجاست ؟

قلعه رودخان در 20 کیلومتری جنوب غربی شهر فومن در استان گیلان است و در کنار رودخانه دژ رودگان قرار دارد و مساحت آن 2.6 هکتار و 65 برج و دیواری به طول 1500 متر است.
برای ورود به این قلعه باید از دروازه اصلی آن وارد شوید ، در دو طرف دروازه ورودی دو سکو وجود دارد . با طی کردن پله های سنگی به بام بالای دروازه می رسید.

جاذبه های گردشگری قلعه رودخان فومن

حالا در ادامه با جاهای دیدنی قلعه رودخان با تمام جزئیات آشنا خواهید شد و می توانید اطلاعاتی کامل در مورد قلعه رود خان فومن به دست بیاوردید .

وروردی قلعه

در ضلع شمالی قلعه درب ورودی آن واقع شده است. در کنار دروازه های اصلی ،  دو برج عظیم قرار دارند این کار برای محافظت از درب اصلی در مقابل دشمنان در زمان ساخت قلعه برنامه ریزی شده و برای استقرار محافظین نیز دو سکو به ارتفاع 1.5 متر ساخته است.

برای ورود به محوطه قلعه از راهرو  باید عبور کنید، این راهرو ها با ارتفاع 3 متر ساخته شده اند. و با عبور از  چند پله سنگی به  پشت بام بالای دروازه میرسید.

قلعه رودخان فومن
قلعه رودخان فومن

برج های قلعه

در دوسوی قلعه برج هایی قرار دارد. این برج ها از دور به شکل استوانه اند، اما از داخل به شکل اتاق های هشت ضلعی طراحی شده اند. در همه برج های قلعه ، سقف و پنجره هایی برای در امان ماندن نگهبانان در برابر باد، باران و سرما دیده می شود.

قسمت شاه نشین قلعه رودخان

حال به مهم ترین قسمت قلعه رودخان ، قسمت غربی آن که محل استقرار حاکمان آن دوره بوده می رسیم. این قسمت شاه نشین نامیده شده است که از نظر معماری متفاوت تر از سایر نقاط قلعه رودخان است.
در دو بخش بالا و پایین آن دو تراس قرار دارد تا حاکمان آن دوره به راحتی بتوانند به تماشای قلعه بپردازند. قسمت شاه نشین قلعه رود خان یکی از مهم ترین بخش های جاذبه های گردشگری قلعه رودخان می باشد که پیشنهاد می کنیم حتما این جا را ببینید.

بهترین زمان سفر به قلعه رودخان

بهترین زمان سفر به قلعه رودخان بهار و تابستان است چرا که وجود مناظر سبز باعث زیبایی دو چندان قلعه رودخان می شود. در فصل پاییز نیز اگر بارندگی شدید نباشد برگ های رنگارنگ درختان جلب توجه میکنند.

راه دسترسی به قلعه رودخان

فاصله بین تهران تا قلعه رودخان 362 کیلومتر  است و  حدودا  4 ساعت و 41 دقیقه مدت زمان سفر شما خواهد بود اگر که با وسیله حمل و نقل زمینی سفر کنید. یکی از راه های سفر زمینی اتوبوس است چرا که شما می توانید در طول مسیر از مناظر زیبا جاده بهره مند شوید.

اگر که قصد سفر با اتوبوس به شهر فومن را داشتید می توانید برای خرید بلیط اتوبوس به سایت ایباس مراجعه کنید و بلیط اتوبوس خود را خریداری کنید.

قلعه رودخان
قلعه رودخان

چه هتل هایی در نزدیکی قلعه رودخان گیلان برای اقامت وجود دارند ؟

هتل مهر :  ۲.۳ کیلومتر
مجتمع اقامتی توریستی عرفان : ۳ کیلومتر
خانه مسافر منصور :  ۴.۸ کیلومتر
هتل معین : ۲۱ کیلومتر
هتل آرام ماسوله : ۲۷ کیلومتر

جاذبه های نزدیک به قلعه رودخان

جاذبه های دیدنی گیلان نزدیک به هم هستند و شما می توانید زمانی که قصد سفر به یک نقطه از گیلان را میگیرید در بین آن از جاذبه های طبیعی و گردشگری دیگر نیز بازدید کنید. در ادامه به شما بهترین و نزدیک ترین جاذبه هایی که به قلعه رودخان هستند را معرفی می کنیم. همراه ما باشید.

جاذبه های گردشگری شهر فومن

برای اینکه بتوانید به قلعه رودخانه برسید باید از فومن بگذرید. ممکن است شما هم فومن را با باغ‌ها، شالیزارها، مجسمه‌ها، درختان چنار و مناظر زیبای طبیعی بشناسید. سرزمینی تاریخی که باستان‌شناسان آن را در گروه قدیمی‌ترین مناطق شمالی کشور معرفی کرده و پیشینه‌ای ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سال را برای این سرزمین زیبا و سرسبز، تخمین زده‌اند.

در فومن شما می توانید به پارک فومن برای خوردن صبحانه و ناهار مراجعه کنید. در این پارک بزرگ وسیله های بازی کودکان و نوجوانان تعبیه شده اند که می تواند برای زمان زیادی شما را سرگرم کنند. همینطور شما می توانید از فروشگاه هایی که نزدیک به این پارک هستند سوغات تهیه کنید. اگر در روز سه شنبه به این شهر سفر کنید می توانید از سه شنبه بازار سنتی این شهر بازدید کنید که حال و هوای مختص خودش را دارد.

فومن هم از جاذبه هایی ست که به قلعه رودخان نزدیک هست. شما می توانید در یک روز هم به قلعه رودخان و هم به ماسوله سفر کنید و از زیبایی های آن ها لذت ببرید. در نزدیکی ماسوله آبشار خربو وجود دارد که یک مسیر طبیعتگردی نیم ساعته دارد و می توانید به آنجا نیز سری بزنید.

سامانه خرید بلیط اتوبوس ایباس

خرید بلیط اتوبوس بین شهری از ایباس می تواند به شما در جهت صرفه جویی هزینه هایتان و همینطور کمک به تسریع روند خرید بلیط هایتان کمک کند. شما می توانید به لطف تیم پشتیبانی قوی که در ایباس داریم یک خیال آسوده در طول سفر داشته باشید.

اگر شما هم به قعله رودخان مسافرت کرده اید می توانید از جاذبه های گردشگری قلعه رودخان فومن برای ما در قسمت نظرات بنویسید.

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد