راهنمای سفر به رشت ، شهر خلاق غذا

در این راهنمای سفر به رشت با سوغات و جاهای دیدنی رشت بیش تر آشنا خواهیم شد. رشت مرکز استان گیلان است و بزرگ ترین و پر جمعیت ترین شهر شمالی ایران محسوب می شود. شهر خلاق عنوانی است که یونسکو در سال 2015 به خاطر غذاهای متفاوت و خوش آب رنگی که در رشت هست ، به این شهر نسبت داد و موجب قرار گرفتن اسم این شهر درلیست شهرهای خلاق جهان شد. جاذبه های گردشگری و طبیعی که در رشت هست این شهر را به سومین شهر گردشگر پذیر ایران تبدیل کرده است.

آب و هوای رشت

شهر رشت به دلیل قرار گرفتن در سواحل جنوبی دریای خزر بیشترین بارندگی را در بین مراکز استان ها دارد . به همین جهت این شهر را « شهر باران» نامیده اند . بیشترین میزان بارنندگی در فصل پاییز و کمترین میزان بارندگی برای تابستان است. میانگین دمای هوا نیز در این منطقه 8.15 درجه سانتی‌گراد تخمین زده شده است.

جاهای دیدنی های رشت

در این قسمت از راهنمای سفر به رشت میرسیم به جاهای دیدنی و جذاب شهر رشت :

 پارك جنگلي سراوان

پارک جنگلی سراوان یکی از قدیمی ترین پارک های جنگلی در گیلان است مساحت این پارک حدود ۱۴۸۷ هکتار است که حدود 210 هکتار آن محافظت شده میباشد . مرداب بسیار زیبایی در این پارک وجود دارد که از خزه هایی سبز رنگ حاصل از رطوبت زیاد تشکیل شده اند .

پوشش سبز روی مرداب و پوشش گیاهی زیبا اطراف آن مرداب سراوان را به یکی از پرطرفدارترین مناطق رشد تبدیل کرده است.

 پارك جنگلي سراوان،رودبار
پارك جنگلي سراوان،رودبار

باغ محتشم

قدمت باغ محتشم رشت به سلطنت ناصرالدین شاه قاجار میرسد . این باغ در خیابان حافظ رشت واقع شده است ،

رودخانه گوهررود از جنوب باغ عبور می‌کند  و باعث زیبایی دوو چندان باغ شده است.

باغ محتشم شامل امکانات رفاهی همچون زمین ورزشی ، وسایل ورزش همگانی ، میزهای تنیس و دیواره سنگ‌نوردی است .

باغ محتشم
باغ محتشم

موزه رشت

این موزه خانه میرزا حسین خان کسمائی بوده که در دوره مشروطیت عضو نهضت جنگل بود و در زمینه های روزنامه نگاری و شعر فعالیت داشته است .

در سال 1349 توسط وزارت فرهنگ و هنر خریداری شد و پس از آن در مدت 6 ماه  تبدیل به موزه شده است

موزه رشت از دو بخش مردم‌شناسی و باستان‌شناسی تشکیل شده است که بخش مردم شناسی نماینگر زندگی مردم گیلان در ادوار گذشته و بخش باستان شناسی اشیاء و وسایلی است که در نقاط مختلف ایران کشف شده است.

موزه رشت
موزه رشت

سوغات رشت

زیتون پرورده و ماهی دودی ازسوغاتی های معروف رشت است ماهی سفید و ترش انار از سوغاتی های محبوب رشت هستند که برای خرید این سوغاتی ها می توانید به بازار معروف رشت بروید.

سوغات رشت
سوغات رشت

رشت پر از جاذبه های زیبا و دیدنی است، می توان بار ها به رشت سفر کرد و تجربه ای متفاوت کسب کرد.

قدم زدن در میدان شهرداری رشت، بوی خوش رشته خوشکار و طعم لذیذ غذاهای محلی گیلان خاطره ای به یاد ماندنی برای مسافران رشت به ارمغان می آورد.

برای سفر به رشت می توانید به سایت ایباس، مراجعه کرده و از سه طریق بلیط اتوبوس تهران رشت را رزرو کنید.

1.آنلاین، مراجعه به سایت ایباس

2.آفلاین ، مراجعه به ترمینال شعبه ایباس

آدرس ترمینال رشت: رشت، خیابان امام ،جنب میدان گیل، ترمینال مسافربری میدان گیل

3.تماس تلفنی با پشتیبانی به شماره تلفن : 02171057305

تاریخ شهر رشت در گیلان زیبای ما

تاریخ این شهر به دوره قبل از اسلام و دوره ساسانیان مربوط می‌شود و می توان گفت مهم ترین سابقه این شهر مرتبط با این دوره زمانی است. در کتابی به نام «جغرافیای حدود العالم» که نگارش آن مربوط به سال ۳۷۲ هجری قمری است، چنین آمده که «رشت از آبادی‌های کهن ایران است» و صفت “ناحیت بزرگ” به رشت گفته شده است زیرا شهر رشت یکی از بزرگ ترین منطقه هایی بوده که در قدیم وجود داشته است.

در قدیم رشت قصبه‌ای بین دو رودخانه سیاهرود و گوهررود وجود داشته است. نام قدیمی رشت “دارالمرز” یا “دارالامان” بود و پیش‌تر به آن “بیه” نیز گفته می‌شد. شاید برایتان سوال پیش بیاید که این لغت به چه معناست؟ در لغت نامه معنای بیه، رود و یا مصب بین دو رودخانه است و علت نامگذاری شهر رشت نیز قرار داشتن آن بین دو رودخانه بوده است.

. به اعتقاد دهخدا، رشت در سال ۹۰۰ هجری ساخته شده است و کلمه رشت به حساب ابجد ۹۰۰ هجری است. به همین دلیل از ماده تاریخ شهر برای نامش استفاده کرده‌اند. از زمان شاه عباس صفوی، شهر رشت که یک قصبه بود، آبادانی یافت و در دوره قاجار نیز به دلیل توسعه اقتصادی ایران و روسیه گسترش و توسعه یافت.

سامانه خرید بلیط اتوبوس ایباس

سامانه خرید بلیط اتوبوس از ایباس برای دسترسی به بلیط های ارزان تر و همینطور دریافت کیفیت های بالا در اتوبوس های VIP و … برای شما آماده ی خدمت رسانی ست. تیم ایباس با وجود افراد جوان و پر انرژی در پشتیبانی خیالی آسوده به شما در طول سفرتان می دهد.

راهنمای سفر به رشت به شما کمک می کند تا با استفاده از نکاتی که گفته شد در طول سفر یک برنامه ریزی خوب و همینطور کنترل درست در هزینه هایتان داشته باشید. همیشه به سفر با ایباس!

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد