راهنمای سفر یک روزه به کاشان

کاشان! شهری زیبا و با قدمت هفت هزارساله که معروف به پایتخت فرش جهان می‌باشد و هر ساله با اجرای رسوم سنتی بازدیدکنندگان زیادی را به این شهر می‌کشاند، برای سفر یک‌ روزه نیازمند برنامه‌ریزی هستیم تا بتوانیم بیش ترین استفاده را از زمان کرده باشیم، پس با ما همراه باشید تا یک راهنمای سفر یک روزه به کاشان داشته باشیم.

کوتاه درباره کاشان

شهر کاشان در شمال استان اصفهان و در شمال کوهستان کرکس نطنز و شرق کویر مرکزی ایران و با پوشش گیاهی فقیر و بیابانی واقع شده است.  قدمت شهر کاشان به دوران پارینه‌سنگی برمی‌گردد که می‌توان در آثار و بناهای قدیمی مانند شهر سیلک آن را فهمید. کاشان در 200 کیلومتری اصفهان و 240 کیلومتری تهران و با هوای گرم و خشک و میانگین دمای 26 درجه یکی از شهرهای با هوای معتدل است.

راه‌های سفر یک‌روزه به کاشان

برای سفر به کاشان راه های مختلفی پیش روی شماست که به همه این ها در راهنمای سفر یک روزه به کاشان خواهیم پرداخت .

اتوبوس

اگر از تهران قصد سفر دارید بلیط اتوبوس را تهیه کنید و بعد از حرکت اتوبوس حدود 3 ساعتی در راه خواهید بود پس مقداری خوراکی همراه خود بردارید. اگر بلیط تهیه نکردید می‌توانید به ترمینال جنوب مراجعه کنید چون اتوبوس‌های کاشان از ترمینال جنوب و هر نیم ساعت یکبار حرکت می‌کنند .

ولی بهترین راه برای خرید بلیط اتوبوس خرید از سایت ایباس می باشد که بهترین امکانات را در کنار بهترین قیمت به شما ارائه می کند .

قطار

قطار دومین گزینه ما برای سفر به کاشان است که بعد از تهیه بلیط و سوار شدن به قطار به میزان 3 ساعت در راه خواهید بود.

بهتر است در مسیر کمی استراحت کنید تا بدون خستگی و با انرژی بیشتری سفر را ادامه دهید.

خودروی شخصی

برای سفر به کاشان با خودروی شخص از تهران به سمت شهر گلاب رفته و سپس در اتوبان تهران قم به مسیر خود ادامه دهید و بعد از رسیدن به قم، وارد اتوبان قم کاشان شده و با خیالی راحت تا کاشان رانندگی کنید، سعی کنید برنامه سفرتان را طوری بچینید تا به ترافیک سنگین برنخورید.

بهترین زمان سفر یک روزه به کاشان

در ادامه با بهترین زمان مسافرت به کاشان آشنا خواهید شد.

فصل گلاب‌گیری کاشان

فصل گلاب‌گیری و چیدن گل‌های محمدی هرساله بیش از یک میلیون گردشگر را از جای‌جای ایران و جهان به کاشان می‌کشاند که شروع فصل گلاب‌گیری از اواسط اردیبهشت‌ماه تا اواسط خرداد می‌باشد (تقریباً به مدت ۳۰ روز) و بسیاری از گردشگران به‌صورت کوتاه‌مدت (نهایتاً سه روز) به کاشان سفر می‌کنند.

گلاب گیری کاشان
گلاب گیری کاشان

مراسم قالیشویان

مراسم سنتی مذهبی قالیشویان هرساله در دومین جمعه ماه مهر در شهر مشهد اردهال برگزار می‌شود که در فاصله 50 کیلومتر کاشان قرار دارد. این مراسم برای زنده نگه داشتن یاد امامزاده سلطان علی بن محمدباقر (ع)، فرزند بلافصل پنجمین امام شیعیان حضرت محمدباقر (ع)، در آستان مقدس این امامزاده بزرگوار در مشهد اردهال برگزار می‌شود که در سال ۲۰۱۲ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

جاهای دیدنی کاشان

در سفر یک‌روزه به کاشان اگرچند ساعتی از برنامه سفرتان خالی بود می‌توانید از بناهای تاریخی شهر کاشان دیدن کنید، البته نگران دوری مسیر نباشید ما در این مقاله گزینه‌هایی را برایتان ذکر کرده‌ایم که داخل شهر کاشان بوده و زمان زیادی از شما نگیرد.

باغ فین کاشان

مشهورترین جاذبه‌های گردشگری شهر کاشان است که جزو آثار ملی بوده و میان ۹ باغ ایرانی است که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است . این باغ به وسعت 23 هزار مترمربع دارای عمارت های متعددی همچون حمام فین ، اتاق شاه نشین ، کوشک صفوی ،چایخانه ، شترگلوی فتحعلی شاهی ،  حیات خلوت کریم خانی و موزه ملی کاشان است .

آدرس : شهرستان کاشان ، قصبه فین کوچک از روستای فین ، خیابان امیرکبیر باغ فین

زمان بازدید : همه روزه بجز (عاشورا و تاسوعای حسینی ، 28 صفر رحلت پیامبر(ص)، 21 رمضان شهادت حضرت       علی (ع) ، 14 خرداد رحلت امام خمینی (ره)، 25 شوال شهادت امام جعفر صادق (ع)

ساعت بازدید: شش ماهه اول سال از 9 صبح تا 7 عصر و شش ماهه دوم سال از 9 صبح تا 5 بعدازظهر

باغ فین کاشان
باغ فین کاشان

خانه ها تاریخی کاشان

خانه های تاریخی بسیاری در کاشان وجود دارد که همه آنها داخل شهر کاشان و با صرف چند ساعت می توانید از آنها بازدید کنید:

خانه تاریخی طباطبایی:

این خانه قدیمی در دوره قاجار سال (1250) به وسعت 4700 هزار مترمربع و توسط سید جعفر طباطبایی ساخته شده که دارای 40 اتاق ، چهار حیاط ، چهار سرداب (زیرزمین)، سه بادگیر است

این ساختمان دارای بخش ها مختلفی شامل شاه نشین،‌حیاط اندرونی، بهارخواب، حیاط خدمه، یخدان، پیرنشین داره که ساخت آن ده سال به طول انجامیده است.

آدرس عمارت : کاشان ، خیابان علوی ، کوی سلطان امیر احمد

زمان بازدید: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 17

خانه تاریخی طباطبایی
خانه تاریخی طباطبایی

خانه تاریخی بروجردی ها

این خانه قدیمی توسط بازرگانی به نام سید حسین نطنزی ساخته شده است وی عاشق دختر سید جعفر طباطبایی نطنزی (صاحب خانه طباطبایی) می‌شود و طباطبایی نیز برای رضایت دادن نسبت به ازدواجشان شرطی می‌گذارد که باید خانه‌ای مانند خانه من بسازی تا دخترم را به همسریت در بیاورم. سید حسن نیز قبول می‌کند و بعد از هفت سال که ساخت حیاط اندرونی به پایان می‌رسد، در خانه ساکن شده و بعد از ۱۱ سال تالار اصلی نیز تکمیل می‌شود. خانه بروجردی اکنون محل اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان می باشد.

آدرس عمارت : کاشان ، خیابان علوی ، کوی سلطان امیر احمد

زمان بازدید : همه روزه از ساعت 9 صبح تا 17

خانه تاریخی بروجردی ها
خانه تاریخی بروجردی ها

کویر کاشان جاذبه طبیعی نزدیک استان:

اگر تا به کاشان سفر کرده اید ممکن است بعد از بازدید از جاذبه های گردشگری آن سر ماشین را خم کرده و به شهر خود برگردید در حالتی که اگر کمی ذوق سفر داشته باشید می توانید از یکی از جاذبه های طبیعی این استان بهره مند شوید و لذت ببرید. از لحاظ موقعیتی کویر ابوزیدآباد در کاشان در حدود ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی کاشان قرار گرفته و در ارتفاع ۹۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد. جاذبه‌های دیدنی منطقه کویری ابوزیدآباد این منطقه بیشتر در شمال آن و در امتداد جاده خاکی به طول ۲۵ کیلومتر واقع شده ‌اند، در فاصله‌ی حدود ۸ کیلومتری شهر تپه شن‌های روان را خواهید دید.

اگر خواستید که به تپه های بزرگتر و زیباتر خودتان را برسانید می بایست که مسیر کویر و کنارگذر دریاچه نمک چال عروس را نیز طی کنید که البته پیشنهاد می کنیم اگر با ابزار های مسیریابی آشنا هستید و یا ماشین مناسب دارید به این کار فکر کنید.

شما همینطور می توانید با شب مانی در یکی از اقامتگاه های این کویر سفر تان را هیجان انگیز تر کنید. اگر خواستید شب را در کویر ابوزید آباد در کاشان این کویر زیبا و دلربا بمانید می توانید در کاروانسرا هایی که نزدیک به این جاذبه ها هستند و خدمات مناسبی را برای مسافران ارائه می کنند اقامت داشته باشید.

سامانه خرید بلیط اتوبوس ایباس

سامانه خرید بلیط اتوبوس ایباس با هدف آسایش بیشتر شما جهت خرید بلیط اتوبوس و همینطور خیال راحتتان در سفر راه اندازی شده است. شما می توانید با خرید از ایباس ارزان ترین بلیط ها را با بهترین کیفیت های اتوبوس های حمل و نقل بین شهری داشته باشید. امیدواریم با یکبار خرید از ما مشتری دائمی ما شوید.

اگر به کاشان سفر داشته اید در قسمت نظرات از تجربیات و خاطره های خود حتما بنویسید و در تکمیل کردن این راهنمای سفر یک روزه به کاشان ما را کمک کنید ، تا بهترین مطلب را به کاربرانمان نمایش دهیم .

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد