راهنمای سفر به کیش و جاهای دیدنی که نباید از دست بدید

سفر به کیش، یک مسافرت شیک و تجملی با هزینه بسیار کمتر نسبت به مسافرت‌های خارجی که با توان مالی مختلف می‌توان به این جزیره زیبای مرجانی سفر کرد در این راهنمای سفر به کیش به شما کمک می کنیم که سفری خاطر انگیز داشته باشید.

علاوه بر تورهای زمینی و هوایی کیش ، که در شبکه‌های اجتماعی تبلیغات آن را هر روز می‌بینیم می‌توانید از تورهای لحظه آخری نیز برای سفر به این جزیره زیبا استفاده کنید ، برای آشنایی بیش تر با کیش و خواندن یک راهنمای سفر به کیش ادامه این پست رو از دست ندید .

تاریخچه جزیره کیش

در کتب قدیمی و تاریخی در مورد جزیره کیش اینگونه نوشتند: از زمان هخامنشیان این جزیره جزوی از ایران بوده که با گسترش اسلام به دست خلفای اموی افتاد. بعد از حکومت آل بویه این جزیره پس گرفته شد و در دوره سلجوقیان به مرکز تجاری تبدیل شد بزرگان زیادی به این جزیره سفرکرده‌اند و سعدی نیز در آثار خود در دو جا از سفر به این جزیره سخن گفته است.

در سال 912 هـ.ش جزیره کیش دست پرتغالی‌ها افتاد که امام قلی خان سپهسالار شاه‌عباس جزیره کیش و بحرین را فتح کرد و تا زمان محمدرضا پهلوی کیش مرکز صید ماهی و تجارت مروارید بود که با ورود مروارید کشور ژاپن به بازار ایران، این جزیره از رونق افتاد. تا اینکه در سال ۱۳۴۹ باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی این منطقه، به مرکز توریستی بین‌المللی تبدیل شد.

بعد از انقلاب در سال ۱۳۶۸ به‌عنوان نخستین منطقه آزاد تجاری ثبت شد و بعد از آن فعالیت‌های اقتصادی رونق گرفت و بعد از فراز و فرودهای فراوان بعد از دهه هفتاد ثبات اقتصادی رسید.

بهترین و اقتصادی‌ترین سفر به کیش

در ادامه انواع روش های سفر به کیش را برای شما ذکر کرده ایم که می توانید بنا به نیاز خودتان یکی از این هارو انتخاب بکنید :

تور :

اگر برای اولین بار است که می‌خواهید به این جزیره زیبای مرجانی سفر کنید بهتر است با تور به سفر برید چرا که قیمت تور در بازه زمانی برابر با قیمت رزرو هتل و بلیط هواپیما تقریباً برابر است . از طرفی تور هماهنگی‌های لازمه را دارد و شما دغدغه‌ای بابت ناهماهنگی بین هتل و هواپیما نخواهید داشت از طرفی اغلب تور ها مسافران را به جنگ‌های شادی و گشت‌وگذار در کیش خواهند برد

هواپیما :

اما اگر نمی‌خواهید با تور به کیش سفر کنید می‌توانید بلیط کیش را تهیه کرده و هتل را نیز رزرو کنید که امروزه می‌توانید از سایت‌های مختلف قیمت گرفته و رزرو هتل را غیر حضوری انجام دهید .

 اتوبوس : 

برای سفر به کیش با اتوبوس یا می توانید از تهران سوار اتوبوس بندر عباس شوید و از آنجا به بندر چارک رفته و ادامه مسیر را با کشتی ادامه دهید و یا از شیراز با اتوبوس به کیش بروید که در این حالت از یکی از بنادر ( چارک ، آفتاب ) اتوبوس رو به جزیره کیش لندینگ کرافت می کنند .

برای خرید بلیط اتوبوس می توانید به سایت ایباس برید و بلیط اتوبوس را به بهترین قیمت ممکن خریداری نمایید .

ماشین شخصی :

اگر قصد سفر با ماشین شخصی را دارید بایستی مقصد خود را بندر چارک در نظر بگیرید البته بندر لنگه و بندر آفتاب نیز امکان سفر دریایی به کیش را دارید اما برای اینکه بدون معطلی سوار کشتی شوید بهتر است بندر چارک را انتخاب نمایید ، اگر از استان‌ها نزدیک تهران و شمال غربی کشور هستید به این نکته توجه کنید که هزینه سفر با خودروی شخصی با بلیط هواپیما برابر است . اما اگر قصد گشت گذار تا بندر چارک را دارید و از وضعیت جاده‌ها با خبرید با ماشین شخصی به کیش بروید .

بهترین زمان سفر به کیش

وضعیت جوی کیش همواره گرم و معتدل است و نباید انتظار آب‌وهوای چهارفصل از این جزیره داشت از طرفی دمای این جزیره ۲۰ تا ۳۵ درجه و بارش‌های آن هم عمدتاً رگباری دارد و بهترین زمان برای رفتن به کیش از اواسط آذر تا اواسط اردیبهشت است چرا که هوای معتدلی دارد و در دیگر ماه‌های سال هوای نسبتاً گرمی را تجربه خواهید کرد.

خودروی شخصی:

اگر خودروی شخصی را با خود ببرید نگرانی بابت گشت‌وگذار در کیش نخواهید داشت و پاسی از شب، بدون نگرانی از نبود تاکسی یا اتوبوس لب ساحل می‌توانید بمانید و در برنامه‌های شادی لذت ببرید و یا داخل جزیره به گشت‌وگذار بپردازید.

اجاره ماشین:

اما اگر با هواپیما به این جزیره سفر کرده‌اید می‌توانید از شرکت‌های اجاره ماشین در همدل ماشینی اجاره و سفر کنید البته می‌توانید با یک سرچ در گوگل با این شرکت‌های آنلاین آشنا شوید و قیمت‌هایشان را مقایسه کنید.

تاکسی:

اگر نخواهید ماشین اجاره کنید خصوص تاکسی نیز در این جزیره وجود دارد که در دورنگ زرد و سفید وجود دارد تا با هزینه کمتری به گشت‌وگذار داخل جزیره به گشت‌وگذار بپردازید تاکسی‌های زرد همان تاکسی خطی و تاکسی‌های سفید آژانس (تاکسی تلفنی) هستند.

مینی‌بوس :

در جزیره کیش دو خط  مینی بوس داخل شهری وجود دارد که خط یک دارای ۱۳ ایستگاه و خط دوم دارای ۴۲ ایستگاه مسافران را جابه‌جا می‌کند.

جاهای دیدنی کیش

در ادامه راهنمای سفر به کیش می توانید جاهای دیدنی کیش را بیشتر بشناسید .

درخت سبز کیش :

درخت انجیر معبد یا درخت لور با قدمتی ۵۰۰ الی ۶۰۰ ساله که واقع در پارکی به همین نام واقع شده که در دوره ایلخانی وارد این جزیره شد و شاخه‌های درخت سبز کیش، گره‌هایی با نخ یا پارچه زده شده است که در اول آن را به نوعی مقدس می‌نمایاند.

آدرس: بلوار المپیک، خیابان درخت سبز، پارک درخت سبز

درخت سبز کیش - راهنمای سفر به کیش
درخت سبز کیش – راهنمای سفر به کیش

آب انبار سنتی کیش :

آب انبار سنتی کیش یکی از مکان‌های گردشگری کیش محسوب می‌شود که در سال ۱۳۷۲ جهت جمع‌آوری آب ساخته شد که دارای دو گنبد و پنج بادگیر بوده که یادآور بادگیرهای یزد است، البته در حال حاضر در آبی وجود ندارد و فقط محل بازدید گردشگران است. این هم یکی از جاهای دیدنی کیش که در راهنمای سفر به کیش به آن اشاره شده است .

آدرس: شمال کیش، خیابان درخت سبز

آب انبار سنتی کیش - راهنمای سفر به کیش
آب انبار سنتی کیش – راهنمای سفر به کیش

شهر باستانی حریره :

در بخش شمالی کیش باستان شناسان یک شهر باستانی وجود دارد که در لیست آثار ملی ایران ثبت شده که قدمتی 1000 ساله دارد  که شامل خانه اعیانی ، بخش ساحلی ، حمام و… می باشد که از ساعت 10 صبح تا 10 شب زمان بازدید از این شهر باستانی است .

آدرس : شمال جزیره کیش ، خیایان کرانه ، شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره - راهنمای سفر به کیش
شهر باستانی حریره – راهنمای سفر به کیش

کشتی یونانی :

این کشتی یونانی امروزه تبدیل به نماد جزیره کیش تبدیل شده که دم غروب مسافران بسیاری به این منطقه می آیند چرا که دم غرب سوژه ی خوبی برای عکاسی است  . کشتی یونانی در سال ۱۳۴۵ در نزدیکی روستای باغو به گل نشست و تمام بار کشتی و خدمه را تخلیه و آن را آتش زدند.

کشتی یونانی
کشتی یونانی

جاذبه های طبیعی کیش:

اگر اهل طبیعتگردی هستید از طبیعتگردی در جزیره کیش غافل نشوید! بهترین جاذبه هایی که می توانید در کیش از آنها بازدید کنید در ادامه مطلب برایتان آورده شده اند:

جزیره هندورابی کیش

برای اینکه بتوانید به این جزیره دسترسی پیدا کنید دردسر زیادی نخواهید داشت زیرا این جزیره در نزدیکی کیش قرار دارد و یک جزیره کوچک و در عین حال بسیار زیبا و هیجان انگیز وجود دارد که دیدن آن حتما شما را شگفت زده خواهد کرد؛ اگر طبیعتگرد هستید زیبایی های این جزیره شما را شگفت زده خواهد کرد! جزیره هندورابی یکی از جذاب‌ترین جزیره‌های خلیج فارس است که فاصله کمی با کیش دارد.

بوستان آهو ها در کیش

شما می توانید در این بوستان زیبا و دوست داشتنی حیات وحش کیش را ببینید که قطعا شما را به وجد خواهد اورد. پس زیبایی آهو‌ها را یک محیط حفاظت شده مثل پارک آهوان از دست ندهید.

دیگر جاذبه های طبیعی و سواحل معروف کیش را می توان در ساحل سیمرغ کیش ساحل درختان نارگیل کیش مشاهده کرد. برای دیدن زیباترین پارک ساحلی کیش، بدون شک باید به ساحل مرجان بیایید. ساحلی که در شرق جزیره قرار گرفته و می‌توانید آب‌های نیلگون خلیج فارس را تماشا کنید. شفافیت آب در اینجا به اندازه‌ای است که تمامی ماهی‌ها و موجودات زنده زیر آب به سادگی قابل دیدن است.

بوستان آبشار کیش

یکی از دیگر جاذبه های طبیعی که در کیش می توانید ببینید این بوستان است. پارک آبشار در جزیره کیش یکی از پارک‌های سرسبزی ست که مشابه موارد آن در منطقه مدیترانه پیدا می شود. از انواع درختان بومی و بوته‌های پر از گل برای طراحی این پارک زیبا استفاده کرده‌اند که ظاهر بسیار زیبایی را به آن داده است.

همانطور که از نام این پارک نمایان است، بارز‌ترین ویژگی پارک آبشار وجود آبشار‌ها و فواره‌های متعددی است که باعث تلطیف هوای پارک می‌شوند. پارک دارای پستی و بلندی‌های بسیار است همچنین تعداد زیادی پله در آن وجود دارند بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پارک دیگری را برای تفریح افراد سالمند انتخاب کنید و اگر می خواهید خود را کمی به چالش بکشید به این پارک بیایید. یکی دیگر از جاذبه‌های پارک، نورپردازی درختان، برکه‌ها و آبشار‌ها می‌باشد. نورپردازی جذاب باعث می‌شود زیبایی پارک در شب‌های آرام جزیره، دو چندان شود.

سامانه خرید بلیط اتوبوس ایباس:

از مهم ترین ویژگی هایی که می توانید با خرید بلیط از ایباس برای سفر های خود داشته باشید این است که می توانید در هر ساعت از روز به هر استانی که می خواهید بلیط تهیه کنید و از خرید ارزان ترین بلیط ها لذت ببرید!

امیدواریم از خواندن این راهنمای سفر به کیش لذت برده باشید . اگر شما هم به کیش به مسافرت کرده اید و خاطره خوبی دارید می توانید جاهایی که رفتید و خوشتان آمده است را در قسمت نظرات برای کاربران ما بنویسید . علاوه بر این می توانید از دیگر جاذبه های گردشگری ایران عزیز همه که در مجله ایباس نوشته شده است دیدن فرمایید .

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد