معرفی جاذبه های گردشگری شمال که حتما باید ببینید

یکی از مقاصد گردشگری ایران سه استان شمالی کشور می باشد که در فصل پاییز و بهار زیبایی های این سه استان بیش تر نیز می شود از جنگل های رنگارنگ در فصل پاییز گرفته تا طبیعت بکر و باران بهاری آرامش بخش از دلایل جاذبه های گردشگری شمال و سفر به این استان ها می توان نام برد .

اگر قصد سفر به شمال کشور را دارید با ما در این مطلب همراه باشید تا از جاذبه های گردشگری شمال برایتان بیشتر بگوییم.

1- شهر نمک آب رود

شهر نمک آب رود یکی از شهرهای زیبای استان مازندران و یکی از جاذبه های گردشگری شمال می باشد که بین ارتفاعات جنگلی و ساحل زیبای ریای خزر واقع شده و در فاصله 12 کیلومتری شهر چالوس واقع شده است.

جاذبه های گردشگری شمال - شهر نمک آب رود
جاذبه های گردشگری شمال – شهر نمک آب رود

تفرجگاه ساحلی نمک آبرود

قسمت ساحلی نمک آبرود جزو معدود ساحل های شمال است که امکانات تفریحی مانند اسب سواری و موتورسواری و قایق سواری می باشد که ساعت ها شما را سرگرم می کند و جزو جاهای دیدنی شمال می باشد.

تله کابین و پل معلق نمک آبرود

از دیگر جاذبه های گردشگری شمال می توان به تله کابین نمک آب رود واقع در بخش جنوبی شهر اشاره کرد که از ساحل حدودا 20 دقیقه فاصله دارد و یکی از زیباترین مسیر جنگلی را مشاهده خواهید کرد.

البته قبل از سوار شدن به تله کابین می توانید از سورتمه سواری نمک آبرود که نهایت هیجان است لذت ببرید خط ریل سرتمه 1250 متر بوده و از دل جنگل میگذرد که نهایت سرعت آن 25 کیلومتر بر ساعت بوده و ارتفاع آن از سطح مبدا 90 متر می باشد.

برای این که با یک تیر دو نشان بزنید وارد خط دوم تله کابین نمک آب رود بشوید و بعد از رسیدن به مقصد پل معلق نمک آب رود که واقع در دل جنگل بوده و میان دو کوه دیو حمام و مدوبن بوده و منظره زیبای برای عکاسی است.

از مکان های گردشگری نمک آب رود می توان به زیپ لاین ، پینت بال ، مجتمع پروازی ، پیست کارتینگ و…. اشاره کرد.

2- مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز رامسر

مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز رامسر واقع در 5 کیلومتری غرب رامسر و بزرگترین مجموعه فراساحلی دریای خزر لقب گرفته که بین کوه ایمیلی و ساحل دریای خزر قرار داره که زیبایی دریا از بالای کوه چندین برابر میشه به همین علت دومین جاذبه های گردشگری شمال از نظر مجله گردشگری ایباس این مجتمع تفریحی هست.

جاذبه های گردشگری شمال - شهر سبز رامسر
جاذبه های گردشگری شمال – شهر سبز رامسر

تله کابین رامسر

اولین گزینه در این مجتمع رفاهی  تله کابین رامسر هستش که دو کیلومتر طول داره و که مسیر اون از ساحل به سمت کوه و از داخل جنگل کوهستانی می گذره و یک ویوو جذاب و تماشایی که بسیار مناسب عکسی هستش رو در اختیارتون می گذاره و میتونه یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شمال برای شما باشه.

کلوپ آبی  شهر سبز رامسر

کلوپ آبی شهر سبز شامل جت اسکی ، شاتل و پارسیلینگ با چتر، اسکی روی آب و… که لحظات شاد و خاطره انگیزی رو براتون به جا می گذاره

زیپ لاین ، پیست کارتینگ و باگی ، شهربازی و پینت بال ، سینما سه بعدی ، پارک جنگلی هزار پله  از جمله امکانات تفریحی و گردشگری  این مجموعه هستش که ساعت ها شما رو سرگرم می یکنه و تبدیل به یک خاطره به یاد ماندنی  از شهر زیبای رامسر براتون می شه.

3- منطقه آزاد انزلی

منطقه آزاد انزلی یکی از مناطق آزاد هفتگانه ایران که در 41 کیلمتری شهر رشت بوده و دارای مجتمع تجاری ، تفریحی زیادی هست. این منطقه در سال 1384 و در راستای اهداف اقتصادی کشوردر شهرستان انزلی تاسیس شد و با مساحت 3200 کیلومتر خشکی و در طول 20 کیلومتر از ساحل در یای خزر را شامل می شود که از جاذبه های گردشگری بندر انزلی می توان به جاهای زیر اشاره کرد :

  • تالاب انزلی
  • مجتمع تجاری کاسپین و ستاره شمال
  • آکواریوم انزلی
  • دهکده ساحلی و اتوبوس دریایی انزلی
  • کشتی تفریحی میرزا کوچک خان 
جاذبه های گردشگری شمال - منطقه آزاد انزلی

4- روستای توریستی ماسوله

روستای قدیمی و توریستی ماسوله زیباترین و معروف ترین روستای پلکانی ایران که برای بسیاری از توریست های خارجی نیز جذابیت دارد . چهارمین پیشنهاد مجله ایباس برای جاذبه های گردشگری شمال است که در 32 کیلومتری شهرستان فومن قرار دارد . طبیعت و جنگل مه‌آلود ، بقعه عون بن علی ،  آبشار ماسوله رودخان از جاذبه های گردشگری این روستای زیباست .

ماسوله معرفی جاذبه های گردشگری شمال که حتما باید ببینید

5- ترکمن صحرا، گورستان و زیارتگاه خالد نبی

دلیل مقدس بودن این منطقه این است که مردم ترکمن معتقدند پیامبری به نام خالد بن سنان که بعد از عیسی مسیح به پیامبری رسید برای ترویج یکتاپرستی به این منطقه آمده است و به راز و نیاز پرداخته و بعد از فوتش او را در بلندترین کوه منطقه به خاک سپردند. از گذشته‌های دور تا الان، ترکمن‌ها به زیارتگاه خالد نبی احترام زیادی می‌گذارند. در ایام مذهبی افراد زیادی با اتوبوس‌ها برای زیارت به اینجا می‌روند.

ترکمن صحرا نزدیک به خالد نبی است و در محدوده‌ای عجیب قرار دارد که جنگل و دریا، کوه و بیابان را یکجا دارد. بیهوده نیست که ایران کوچک نامیده می‌شود. یکی دیگر از جاذبه های فوق العاده ی این منطقه هزار دره و قبرستان خالد نبی یکی از دیدنی‌های مهم این محدوده از ایران است که در کنار مردمان ترکمن صحرا، اسب و موسیقی دلربای عشایری گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

6- آبشار کبودوال

یکی از جاذبه های جنوب شهر علی آباد کتول آبشار کبودوال است که در میان جنگل‌های انبوه هیرکانی واقع شده که گفته می‌شود تنها آبشار تمام خزه‌ای ایران است. این آبشار یک مسیر فوق العاده زیبای جنگلی را بگذرید که از شهر در جاده‌ای به نام کبودوال باید طی کنید. بعد از رسیدن به انتهای جاده آسفالت و بعد از عوارضی بقیه مسیر را باید پیاده بروید.

مسیر پیاده روی این آبشار حدود 30 دقیقه طول می کشد که محال است به دلیل زیبایی بکر آن خسته شوید. یکی دیگر از جاذبه های نزدیک به همین محل دریاچه کوچکی به نام زرین گل که در نتیجه ساخت سد خاکی ایجاد شده محل توقف و پیک‌نیک مناسب برای عکس گرفتن و غذا خوردن است. بعد از دریاچه، قدم زدن در کنار رودخانه، گذشتن از پل‌های سنگی و پارک جنگلی کبودوال جذابیت‌هایی اصلی مسیر هستند.

7- فیلبند

بهتر است به اینجا بگوییم دریای ابر! فیلبند از نظر تقسیمات کشوری جزو شهرستان بابل است اما جاده‌ای که از بابل به فیلبند می‌رسد مناسب نیست و پیشنهاد می کنیم از جاده هراز در حدود ۲۰ کیلومتر مانده به آمل وارد جاده فرعی به نام جاده فیلبند شوید و بعد در جاده پر پیچ و خم از میان چند روستا رد شوید تا در انتها به فیلبند برسید.

سامانه خرید بلیط اتوبوس ایباس:

برای خرید بلیط اتوبوس بین شهری پیشنهاد می کنیم از طریق سامانه ایباس خرید تان را انجام دهید تا بتوانید پایین ترین قیمت را دریافت کنید. پشتیبانی ایباس در طول سفر شما باعث می شود تا یک خیال آسوده داشته باشید و از حمل و نقل آسان و راحت لذت ببرید.

اگر برای رفتن به شما نیاز به خرید بلیط اتوبوس دارید و می خواهید بلیط اتوبوس تهران رشت یا از مبدا دیگری به شهر های شمالی با اتوبوس مسافرت بکنید می توانید بلیط اتوبوس خود را از سامانه ایباس خریداری بکنید .

اگر شما هم از جاذبه های گردشگری شمال دیدن کردید و لذت بردید مکان اون رو در قسمت نظرات برای کاربران مجله Ebus بنویسید تا کسانی هم که قصد مسافرت به شمال را دارند به آن مکان بروند و خوش بگذرانند.

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد