پل طبیعت تهران نماد پایتخت ایران

پل طبیعت تهران یکی از جاهای دیدنی تهران می باشد که هر روزه میزبان خیلی از مردم عزیز ایران زمین می باشد و شما می توانید در این مکان هم از جاذبه های مهندسی و هم از چشم انداز زیبای آن لذت ببرید .

پل طبیعت تهران که اکنون یکی از نماد‌های زیبای پایتخت است، توسط شرکت دیبا طراحی و طی 4 سال ساخته شد است. پل طبیعت با طراحی شگفت انگیز و چشم اندازی خیره کننده، جز نقاط گردشگری تهران است که سالانه تعداد زیادی مسافر از آن دیدن می‌کنند و محل رفع خستگی بسیاری از پایتخت نشین‌ها است .

از شما دعوت می‌کنیم تایم لپس جذابی از پل طبیعت تهران ببینید که به شما از حال و هوای یک روز تعطیل روی پل طبیعت می‌گوید.

چشم انداز زیبا ، فضای دلپذیر ، کافه ها و رستوران‌های متعدد ،پیاده روی در ارتقاع همه و همه ویژگی‌هایی هستند که این پل را متمایز می‌کنند، حیف است که به تهران سفر کنید و به بزرگ ترین پل غیرخودرویی خاورمیانه سرنزنید. اگر می‌خواهید راجع به پل طبیعت تهران بیشتر بدانید ؟ تا آخر مقاله همراه مجله Ebus باشید.

پل طبیعت تهران
پل طبیعت تهران

آدرس و راه های دسترسی به پل طبیعت

شهر تهران ، بزرگراه مدرس بین بوستان طالقانی و پارک آب و آتش شما می توانید پل زیبای طبیعت را ببینید .

اول باید خودتان را به بزرگراه حقانی برسونید و در مسیر غرب به شرق این بزرگراه حرکت کنید و بعد آن که از چهار راه جهان کودک رد شدید به سمت خیابان علامه شهیدی حرکت کنید .  این خیابان علامه شهیدی در ضلع غربی پارک آب و آتش واقع شده است .

حالا شما به پل زیبای طبیعت رسیده اید . در ضمن علاوه بر ماشین شخصی می توانید با اتوبوس هم به این پل زیبا بروید .

سوار بر خط یک مترو شوید و در ایستگاه مترو حقانی پیاده شوید و  وارد بوستان شده و سپس به ورودی پل بروید .

از ساعت 6:00 صبح تا 00:30 این پل باز می باشد .

ساعت بازدید پل طبیعت تهران ؟

شاید برای شما هم سوال باشد که پل طبیعت از ساعت چند تا چند باز می باشد ؟ در جواب باید گفت که ساعت بازید پل طبیعت تهران از ساعت 6 صبح تا 12:30 شب می باشد .

کانسپت پل طبیعت تهران

کانسپت در لغت به معنای ایده بزرگ پشت یک طرح است. در طراحی پل طبیعت که به گفته لیلا عراقی از سی و سه پل اصفهان و پل خواجو الهام  گرفته شده،  سعی شده است که با نزدیک بودن به طراحی و شکل درخت طراحی شود تا کاملا سازگار با طبیعت و محیط زیست باشد.

جوایز پل طبیعت تهران

این پل به دلیل طراحی زیبا و منحصر به فردی که دارد در طول این سال‌ها موفق به کسب جوایز متعددی شد که از مهمترین آن‌ها جایزه معماری “آقا‌خان” است.

رویداد‌های مهم در پل طبیعت

پل طبیعت تهران با هدف آگاهی‌رسانی به شهروندان در روز‌های مهم سال تغییر رنگ می‌دهد، به این منظور در 30 می که روز جهانی بیماران ام اس است ؛ به مدت 4 شب ، تمامی چراغ‌های آن به رنگ نارنجی در آمدند. و در 23 آبان ، روز جهانی بیماری دیابت، که از آن به عنوان بیماری خاموش یاد‌می‌شود به رنگ آبی در آمد.

پل طبیعت تهران که اولین پل غیر خودرویی ایران است ، دو پارک آب و آتش و پارک طالقانی را به هم وصل می‌کند. در قسمت شرق پل ، پارک طالقانی ، باغ موزه مقدس ، باغ کتاب و کتاب خانه ملی قرار دارد و در قسمت غرب آن ، پارک آب و آتش ، گنبد مینا ، آمفی تئاتر ، پل ابریشم و بازار گل قرار گرفته اند.

اگر قصد خرید بلیط اتوبوس را دارید می توانید به سایت ایباس مراجعه کنید .

پل طبیعت در سه طبقه ساخته شده که در طبقه اول آن کافه‌ها ، رستوران‌ها و در طبقه دوم نیمکت‌هایی برای استراحت بعد از پیاده‌روی قرار داده شده است، در طبقه سوم که کم ترین مساحت را نسبت به همه طبقه‌ها دارد ،تهران زیر پایی شماست و می‌توانید از دیدن آن لذت ببرید.

شما کدام قسمت از پل طبیعت را دوست دارید ؟ در قسمت نظرات برای مخاطبان ایباس بنویسید .

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد