معرفی چیتگر تهران بصورت کامل

 دریاچه چیتگر تهران ، بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران با داشتن مناظر زیبا و مجموعه تفریحی هیجان انگیز یکی از  جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار تهران است، به ساحل سنگی دریاچه که می رسید و هوای تمیز و خنک اطراف دریاچه که به صورت تان می خورد تجربه ی حضور در دریاچه چیتگر را لذت بخش می کند.

 فقط کافی است در یک روز تعطیل وسایلتان را جمع کنید به غرب تهران بروید و با نشستن در آلاچیق های اطراف دریاچه و استفاده از امکانات تفریحی دریاچه چیتگر تهران یک خاطره خوب از روز تعطیل را برای خودتان بسازید.

معرفی دریاچه چیتگر تهران

 در سال ۱۳۴۷ ایده ساخت دریاچه مطرح شد و در سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۹ مورد بررسی قرار گرفت تا ساخت این دریاچه مرهمی باشد برای هوای آلوده تهران و سرانجام در سال ۱۳۹۲ چیتگر افتتاح شد.

 مساحت کل دریاچه 120 هزار هکتار است و در اطراف آن مجموعه تفریحی به بزرگی ۱۲۰ هکتار با امکانات رفاهی همچون : پیست دوچرخه سواری، پیاده روی، آبنمای موزیکال، آلاچیق و غرفه های خوراکی قرار دارد .

شب گردی و پیاده‌روی شبانه در کنار دریاچه ای که سرتاسر آن چراغانی شده است، تفریح شبانه بسیاری از پایتخت‌نشینان و مسافران تهران است، اگر شما هم اگر شما هم از هوای آلوده تهران خسته شده اید سری به این دریاچه بزنید و دمی هوای تازه و تمیز تنفس کنید .

چیتگر تهران کجاست ؟

 در شمال غرب تهران، به منطقه ۲۲ که بروید در انتهای اتوبان همت غرب دریاچه قرار گرفته است، چیتگر از جنوب به بزرگراه حکیم ، از سمت شرق به بزرگراه آزادگان و از شمال به بزرگراه همت منتهی می‌شود؛ به غرب دریاچه  که نگاه کنید ساختمان‌های مسکونی به چشمتان خواهد خورد که هر روز به تعداد آن ها اضافه می شود.

 دسترسی به دریاچه چیتگر از طریق مترو

خط صادقیه _گلشهر شما را به ایستگاه چیتگر می رساند ،در ایستگاه چیتگر با سوار شدن به اتوبوس شهرک شهید باقری چند دقیقه بعد  در دریاچه چیتگر هستید.

دسترسی به دریاچه چیتگر از طریق اتوبوس

در نزدیکی ایستگاه مترو چیتگر پایانه اتوبوسی قرار دارد که می توانید از اتوبوس‌های آن استفاده کنید و علاوه بر آن در پایانه اتوبوسی صادقیه می توانید سوار اتوبوس های شهرک دریاچه شوید که تنها ۳۰ دقیقه با ایستگاه جوزانی فاصله دارد .

ایستگاه تاکسی دریاچه چیتگر تهران

از طریق ماشین از سه سمت می‌توانید به دریاچه چیتگر بروید که بسته به محل حرکتان دارد.

مسیر از اول :

از اتوبان شهید خرازی وارد خروجی دریاچه می‌شوید

 مسیر دوم :

از طریق بزرگراه شهید حکیم به سمت آزادراه آزادگان بروید و بعد از خیابان هوانیروز به بام لند چیتگر می‌رسید .

مسیر سوم :

از چهل و پنج متری شهرداری به سمت خیابان شهید میرکمالی که حرکت کنید دریاچه را خواهید دید.

 آدرس دریاچه چیتگر تهران :

تهران ،انتهای اتوبان همت غرب ،دریاچه چیتگر

 تلفن گویای دریاچه چیتگر: ۰۲۱۲۴۵۵۷

ساعات کاری دریاچه: ۶ صبح الی ۱۲ شب

تفریحات دریاچه چیتگر تهران و امکانات آن

از تاریخ ساخت دریاچه و منظره زیبا ی آن و هوای تمیزی که به خاطر وجود دریاچه چیتگر در منطقه 22 هست بگذریم، امکانات و تفریحات جذابی در کنار دریاچه وجود دارد و  آنقدر زیاد است که یک روز کامل زمان می‌برد تا همه ی آن ها را امتحان کنید ،اما اگر فرصت تان کم است از بین آن ها  می توانید تعدادی را که بیشتر دوست دارید را  انتخاب کنید.

قایق سواری در چیتگر تهران

 برای تجربه ی قایق سواری ، باید به اسکله ی غربی در سمت بلوار میلاد یا اسکله ی شرقی در سمت بام لند چیتگر بروید.

قایق سواری در چیتگر
قایق سواری در چیتگر تهران

ماهیگیری در کنار دریاچه چیتگر

علاقه مند به ماهیگیری هستید؟ دریاچه چیتگر انتخاب مناسبی برای شماست، در کلوپ ماهیگیری چیتگر می توانید عضو شوید و اشتراک یه ماه بگیرید اما برای کسانی که می خواهند فقط برای یک بار تجربه کنند این امکان نیز مهیاست.

کلوپ ماهیگیری چیتگر
کلوپ ماهیگیری چیتگر

دوچرخه سواری در چیتگر

از ورودی غربی یا شرقی دریاچه که وارد شوید دوچرخه های دنده ایی و برقی می بینید که برای اجاره هستند،برای اجاره این دوچرخه ها ارائه یکی از کارت ملی ، گواهی راننده یا کارت پایان خدمت  کافی است.

دوچرخه سواری در چیتگر
دوچرخه سواری در چیتگر

سرزمین بازی و جایزه چیتگر تهران

می خواهید یک روز به یادماندنی برای کودکانتان بسازید ؟ آن ها را به سرزمین بازی و جایزه چیتگر ببرید،این شهربازی سرپوشیده در سمت غربی دریاچه قرار دارد.

شهر بازی چیتگر
شهر بازی چیتگر

اسکیت هوایی

بعد از کودکان ، حالا نوبت خود شماست که هیجان را تجربه کنید؛ اسکیت هوایی یکی از وسایل بازی و تفریحی چیتگر تهران است و به شکل یو شکل و با دو کابین 8 نفره ساخته شده است. فقط هواستان باشد که محدودیت سنی پایین 7 سال و محدودیت قدی زیر 120 سانتی متر و بالای 2 متر را دارد.

اسکیت هوایی چیتگر
اسکیت هوایی چیتگر

سینمای ۶ بعدی

تماشای فیلم های سینمایی در سینما مورد علاقه اکثر ماست، حال اگر حس بویایی ،  صندلی های متحرک و شبیه سازی متحرک به آن اضافه شود لذت این تجربه را دو چندان می کند .

سینما 6 بعدی چیتگر
سینما 6 بعدی چیتگر

سیرک تهران در چیتگر

اگر به تماشای سیرکی جذاب با هنرمندانی بین المللی از سراسر دنیا علاقه مند هستید، به سیرک تهران واقع در دریاچه چیتگر بروید با بیش از 10 هنرمند خارجی سیرکی جذاب را تماشا خواهید کرد.

سیرک تهران_دریاچه چیتگر
سیرک تهران_دریاچه چیتگر

زیپ لاین چیتگر

رول کلایدر چیتگر ، اولین  زیپلاین ریلی ایران با ارتفاع 14 متر شمارا در مسیری پر پیج به طول 120 متر حرکت می دهد،  تجربه ی حس پرواز به وسیله این زیپ لاین به یادماندنی خواهد بود.

پارک وحشت سرزمین بازی ، کارتینگ دریاچه ، پیست پرش در آسمان و ساحل شنی از دیگر امکانات تفریحی این مجموعه است.

زیپ لاین چیتگر
زیپ لاین چیتگر

بام لند چیتگر

بام لند ، مجموعه تجاری تفریحی در نزدیکی چیتگر که شامل رستوران ، کافه و مراکز خرید و تفریحی بسیاری است،

بام لند
بام لند

شهربازی کیدز گارون

در ضلع شمالی دریاچه چیتگر، شهربازی سرپوشیده “کیدز گاردن” یکی از مدرن ترین شهربازی های تهران قرار دارد.

دستگاه های بازی شهربازی: پل معلق ایرهاکی، فوتبال دستی کودکان، دستگاه ماجراجویی ، سرسره، ترامپولین، اتاق موانع، ماشین و ….

آدرس شهر بازی سرپوشیده کیدز گاردن در مجموعه بام لند تهران : تهران – انتهای اتوبان همت غرب – ضلع شرقی دریاچه شهدای خلیج فارس(چیتگر) – مجتمع تجاری بام لند – ورودی

تلفن شهر بازی سرپوشیده کیدز گاردن در مجموعه بام لند تهران : 02140443154

تشک پرش آزاد

سقوط ازاد روی تشک بادی یعنی ثانیه هایی بین زمین و آسمان بودن، تجربه ی احساس پرواز حتی برای یک بار!

تشک پرش آزاد
تشک پرش آزاد

اسکای فلایر بام لند در چیتگر تهران

بزرگ ترین تاپ زنجیری تهران را  در بام لند می توانید سوار شوید که شمارا تا ارتفاع 25 متری بالا می برد. اسکای فلایر تهران با ظرفیت 24 نفری شمارا تا بالای دریاچه می برد و برای دقایقی همه ی چیتگر زیر پای شماست.

اسکای فلایر بام لند
اسکای فلایر بام لند

شهر بادی

چیزی راجع به دارت بازی ، فوتبال حبابی و فوتبال صابونی به گوشتان خورده است؟ این ها بازی های گروهی جالبی هستند که در  “شهربادی” برگزار می شوند، در فوتبال حبابی لباسی به شکل حباب به تن می کنید و مشغول بازی فوتبال می شوید،  در بازی  فوتبال صابونی دو تیم 6 الی 8 نفره در زمینی اغشته به کف و صابون با هم مسابقه می دهند و دارت بازی ورزشی ادغام شده از دارت و فوتبال است .

تلفن مجموعه شهر بادی: ۰۹۱۹۷۰۶۷۳۱۱

شهر بادی چیتگر
شهر بادی چیتگر

اگر شما هم تجربه تفریح در چیتگر تهران را دارید با کاربران ایباس به اشتراک بگذارید و در قسمت نظرات از تجربه خود بنویسید .

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد