فاصله تهران تا زنجان با اتوبوس ، قطار چقدر است

زنجان یکی از شهر های تاریخی که در نزدیکی پایتخت قرار دارد و برای تازه کردن آب و هوا مقصد خوبی است که برای سفر به این شهر جذاب و زیبا که با توجه به این که فاصله تهران تا زنجان فاصله ای 4 ساعته است که مسیر کوتاه و بدون دردسری محسوب می شود چرا که می توانید هم از آزاد راه و هم جاده ترانزیت به این شهر سفر کنید . در این مطلب قصد داریم تا بگیم فاصله تهران تا زنجان چند کیلومتره ؟

فاصله تهران تا زنجان چقدر است ؟

فاصله این دو شهر 350 کیلومتر  است که با وسایل نقلیه مختلف مدت زمان جا به جایی بین دو شهر را متفاوت می کند

فاصله زنجان تا تهران با اتوبوس:

فاصله تهران تا زنجان با استفاده از اتوبوس های بین شهری اسکانیا ، بنز یا اتوبوس مان بدون توقف 4 ساعته شما را به مقصد می رسانند که البته توقف بین مسیر خواهند داشت و این نکته را مد نظر بگیرید

فاصله زنجان تا تهران با قطار:

برای رفتن از زنجان به تهران و بلعکس از قطار نیز می توانید استفاده کنید که قطار فاصله بین دو شهر را 5 ساعته طی می کند که کمی بیش تر از اتوبوس می باشد اما بلیط ارزان تری نسبت به اتوبوس دارد ولی فاصله تهران تا زنجان را دیرتر می پیماید.

فاصله زنجان تا تهران با ماشین شخصی:

با توجه به کوتاه بودن مسیر تهران تا زنجان و فاصله زنجان تا تهران ، می توانید از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنید و فاصله تهران تا زنجان حدود  ۳۵۰ کیلومتر می باشد در حدود 4 ساعت  می توانید این مسیر را طی کنید .

پیشنهاد می کنیم از گنبد سلطانیه نیز دیدن کنید که حدود 35 کیلومتری شهر زنجان است و لقب بزرگترین گنبد آجری جهان را نیز یدک می کشد . البته شهر سلطانیه  15 کیلومتر از اتوبان زنجان تهران فاصله دارد .

فاصله زنجان تا تهران
فاصله زنجان تا تهران

تاریخچه شهر زنجان

برای معرفی شهر زنجان باید گفت که در معدن نمکی در زنجان شش مومیایی پیدا شد که متعلق به دوران هخامنشیان و ساسانیان هستندکه نشان از قدمت این شهر دارد . بر اساس نوشته های حمد الله مستوفی  این شهر را اردشیر بابکان بنیانگذار سلسله ساسانیان پایه گذاری کرد. از آنجا که زنجان در مسیر تجاری ری به آذربایجان قرار داشت، از موقعیت استراتژی ویژه ای بهره مند شد و همین امر سبب رونق آن در سال های دور بود.

پس از حمله هلاکوخان به قلاع اسماعیلیه و سپس بغداد و انقراض خلافت عباسیان در بغداد، ایران مرکز حکومت ایلخانان مغول گردید. پادشاهان ایلخانی مقر خود را در شهر سلطانیه و مراغه و تبریز قرار داده بودند. معروف ترین پادشاهان این سلسله یکی غازان خان و دیگری الجایتو (اولجایتو) مشهور به سلطان محمد خدا بند بود. حکومت ایلخانان از سال ۶۵۴ تا ۷۵۰ هجری قمری دوام یافت. قابل ذکر است که شهر تاریخی سلطانیه به سال ۷۰۴ هجری قمری توسط الجایتو بنا شده و آثار مهم آن شهر تاریخی هنوز پا بر جا می باشد.

به زنجان سفر داشته اید ؟ به نظر شما پیمودن فاصله تهران تا زنجان با کدام وسیله نقلیه بهتر است ؟ در بخش نظرات برای کاربران ما نظرات خود را بنویسید.

  • پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با جاذبه های شهر زنجان مقالات دیگر ایباس را مطالعه کنید.

زنجان گردی و معرفی بهترین جاهای زنجان

سوغات زنجان چیست ؟ از چاقوی زنجان تا شیرینی های خوشمزه

گنبد سلطانیه نگین فیروزه ای رنگ زنجان

بهترین هتل های زنجان را با ایباس بشناسید

2 دیدگاه
  1. وحید می گوید

    درود بر شما والا این 350 کیلومتر برای شما این زمان میبره واسه ما که کمتر از 3 ساعت میشه خواستم بگم اطلاعات اصلاح بشه

    1. مسلم می گوید

      داداش ما با سرعت مطمئنه میریم، مث شما پامون رو نمیکنیم توی موتور

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد