علائم امیکرون چیست؟

علائم امیکرون چیست؟ یکی از مواردی که دغدغه ی بسیاری از افراد در این برهه از تاریخ است می تواند برای شما نیز مهم باشد. در اوایل سال 2020 اولین نشانه های ویروس کرونا در جهان شناسایی شد.
و از کشور چین به تمام نقاط جهان انتشار یافت و پس ازمدتی دچار جهش های متعدد شد.
تمام ویروس ها به مرور زمان جهش پیدا میکنند و کرونا ویروس نیز از این قاعده مستثنی نیست ، به ویروس های جهش یافته «سویه» یا «واریانت» گفته میشود و سازمان جهانی ، سویه جدید کرونا را امیکرون نامیده است.

امیکرون چقدر نگران‌کننده است؟

جهش در ناحیه ای از ویروس کرونا اتفاق افتاده است که به کمک آن به سلول بدن انسان متصل شده ، وارد آن می‌شود و باعث عفونت می‌گردد.
حداقل سه جهش در اومیکرون وجود دارد که موجب میشود دستگاه ایمنی بدن بسیار کمتر از کرونا ویروس و دلتا ، امیکرون را تشخیص دهد.
و همین امر باعث ورود آسان تر امیکرون به سلول‌های بدن انسان شده و سرعت انتقال آن را افزایش داده است ، با این حال جواب یه سوال که امیکرون چقدر میتواند خطرناک تر از کرونا باشد ؟ هنوز قطعی نیست چرا که مواردی نیز یافت شده است که جهش در ویروس ها باعث ضعیف تر شدن آن در دراز مدت شده اند.

امیکرون تا کنون چقدر گسترده شده است؟
موارد ابتلا به امیکرون در کشورهای بسیاری از جمله آفریقای جنوبی، بوتسوانا، هلند، پرتغال، بریتانیا یتالیا، بلژیک، جمهوری چک، فرانسه، سوئد، اسپانیا، آمریکا و آلمان تایید شده است و هر روز به کشور های درگیر اضافه میشود.

میکرون و تزریق دوز سوم واکسن کرونا

هنوز بهترین راه حل در مقابل کرونا و ویروس های جهش یافته از آن ، افزایش واکسیناسیون و تزریق دوز تقویتی است. چرا که به گفته محققان آنتی بادی‌های خنثی کننده ویروس اصلی کرونا در برابر اومیکرون نیز تا حدی محافظت میکنند.
اما برای پاسخ قطعی به این سوال که تزریق دوز سوم تا چه اندازه میتواند موثر باشد ؟ هنوز جواب قطعی وجود ندارد اما هنوز بهترین راه پیشگیری و حتی درمان است.

با جهش ساختار کرونا ویروس و تبدیل آن به امیکرون
نیاز به تولید واکسن‌ با تکنولوژی متفاوت در کنار واکسن‌های قبلی بیشتر از گذشته احساس می‌شود که به گفته محققان دوز سوم واکسن برای حفاظت بهتر نیاز به وجود پروتئین نوترکیب کرونا دارد و باعث افزایش ایمنی بدن میشود.
به امید روزی که این اپیدمی پایان گیرد.

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد