در سفر یک روزه به تهران به کجا ها باید برویم ؟

تهران بزرگ ترین کلان شهر و پایتخت کنونی ایران است پس برای یک سفر یک روزه به تهران باید دقت کنید و در کمترین زمان به بهرین مکان ها بروید . تهران با 8 میلیون جمعیت ساکن در تهران ، بیست و چهارمین شهر پر جمعیت جهان محسوب میشود . کانون اقتصادی ایران است و بیشتر شرکت های مهم و تعداد زیادی از دانشگاه های مهم کشور در تهران قرار دارند و همین دلایل عواملی هستند که تهران روزانه میزبان تعداد زیادی مسافر است که پس انجام کارهای خود به شهرشان باز میگردند.

علاوه بر همه این ها تهران جاذبه های تاریخی و گردشگری بسیاری دارد که مقصد بسیاری از گردشگران است. اگر قصد سفر یک روزه به تهران را داشتید ، تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

معرفی تهران

تهران شهری قدیمی است ، باستان شناسان بر این باورند که سکونت در تهران به زمان نوسنگی بر میگردد. با مساحتی حدود 730 کیلومتر دردامنه های جنوبی البرز قرار دارد . آب و هوای تهران نیمه خشک است و دمای هوا به طور میانگین 2 تا 3 درجه سانتیگراد است.

مکان های دیدنی و گردشگری تهران

اگر قصد سفره یک روزه به تهران را داشته باشید بازدید از همه مکان های گردشگری تهران امکان پذیر نخواهد بود .

دربند تهران

دربند تهران به دلیل نزدیکی به قله توچال به یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق تهران تبدیل شده که گردشگران برای خوردن ناهار و شام و یا گذراندن زمان به این منطقه سفر می کنند. از جاذبه هایی که در این منطقه وجود دارد تلکابین توچال است که می توان تا چند ایستگاه توچال با آن رفت و برگشت.

جاذبه‌ها و دیدنی هایی که در این منطقه وجود دارد آن‌قدر زیاد و دل‌چسب ‌است که هر چند وقت یک بار دل تان برای آن تنگ می شود. رستوران ها و همینطور رودخانه و دره ای زیبا که منتهی می شود به یکی از مسیر های توچال انقدر زیباست که می توانید برای جمعه های خود در اینجا برنامه ریزی کنید.

باغ فردوس

پس در این فرصت کوتاه پیشنهاد ما برای شما رفتن به باغ فردوس است.
این باغ در خیابان ولیعصر نرسیده به تجریش قرار دارد و در زمان قاجار ساخته شده است و یکی از زیبا ترین باغ های تهران است. این باغ در سال ۱۳۸۱ به موزه سینمای ایران تبدیل شد.

باغ فردوس تهران_ علیرضا کیخا
باغ فردوس تهران_ علیرضا کیخا

بازار تجریش

پیشنهاد بعدی ما در سفر یک روزه به تهران برای شما بازار تجریش است. بازار تجریش در شمال تهران و در نزدیکی میدان تجریش قرار دارد.
این بازار از مراکز خرید قدیمی شمیران بوده و بافت قدیمی خود را حفظ کرده ولی در عین حال یکی از زیبا ترین و سرزنده ترین مراکز خرید تهران است .

بازار تجریش
بازار تجریش

باغ کتاب تهران

پیشنهاد بعدی برای سفر یک روزه به تهران ما برای شما باغ کتاب می باشد . باغ کتاب تهران در سال 1382 ساخته شده و محل مناسبی برای عاشقان کتاب است . این کتاب فروشی با مساحت 25 هکتار بزرگ ترین کتاب فروشی دنیاست و تمامی کتاب های همه انتشارات کشور را در بر دارد . این باغ امکانات دیگری همچون فود کورت ، راهرو خیالستان ، نگارستان و بخش کودکان را دارد .

باغ کتاب تهران
باغ کتاب تهران

چگونه به تهران سفر کنیم؟

برای سفر به تهران از طریق زمینی ، هوایی و ریلی می توانید اقدام کنید .
سفر با اتوبوس یکی از گزینه های مناسب سفر به تهران است ،چرا که از همه جای کشور به راحتی قابل دسترسی است و شما میتوانید با کمترین هزینه و با کیفیتی معقول سفر خود را آغاز کنید.

برای خرید بلیط اتوبوس می توانید به سامانه رزرو بلیط اتوبوس ایباس مراجعه کنید و بلیط اتوبوس را به بهترین قیمت خریداری کنید .

پایانه‌های اتوبوس تهران

پایانه مسافربری جنوب تهران ، پایانه مسافربری بیهقی ، پایانه مسافربری شرق تهران (تهران پارس) ، پایانه مسافربری غرب تهران (آزادی)

اقامت در تهران

هتل های زیادی با رنج قیمتی متفاوت در تهران وجود دارد ، که این بازه قیمت بین 70 هزار تومان تا 1.5 میلیون تومان است ،

شما میتوانید با انتخاب رنج قیمتی مناسبی برای خودتان هتل مناسب خود را پیدا کنید .

همچنین ویلا و سوییت هایی برای اجاره وجود دارد که قابل اجاره برای هر مدت زمانی که بخواهید هستند.

شماره تلفن‌های ضروری

شماره فرودگاه: شماره فرودگاه مهر آباد ۶۲۰۲۱، شماره فرودگاه بین المللی امام خمینی ۵۱۰۰۱۱۸

بیمارستان ولیعصر (عج): ۵۵۳۰۷۷۴-۰۲۱

بیمارستان میلاد: ٨٢٠٣٩-۰۲۱

سامانه خرید بلیط اتوبوس ایباس

ایباس با داشتن یک تیم قوی جوان توانسته تا زمینه بلیط اتوبوس بین شهری بهترین عملکرد را در زمان کوتاه داشته باشد. اگر به دنبال یک کیفیت عالی در حمل و نقل سفر هایتان هستید پیشنهاد ما به شما خرید بلیط اتوبوس از ایباس است. شما می توانید با خرید بلیط اتوبوس از ایباس بهترین و ارزان ترین بلیط را پیدا کنید.

اگر شما هم سفر یک روزه به تهران داشتید و از جاهایی دیدن کردید که بسیار زیبا و دیدنی بوده است ، در قسمت نظرات برای ما بنویسید .

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد