راهنمای سفر تهران به شیراز

شیراز شهری زیبا و خو رنگ و لعاب که مقصد محبوب بسیاری از مردم ایران است و هرساله سعی می‌کنند چند روزی را در شعر عشق سپری کنند. این شهر پرآوازه در جنوب غربی ایران قرار دارد و مرکز استان فارس هست که به دلیل جاذبه‌های منحصربه‌فرد هرسال گردشگران زیادی را به خود می‌بیند. در این راهنمای سفر تهران به شیراز سعی می کنیم بهترین جاهای شیراز را به شما معرفی بکنیم.

راهنمای سفر تهران به شیراز

برای سفر از تهران به شیراز گزینه‌های متعددی پیش‌روی دارید که در ادامه تک‌تک آن‌ها را بررسی می‌کنیم تا با مطالعه این مطلب روش سفرتان را برگزیده و سفر راحتی به این شهر زیبا داشته باشید پس همراه ما در راهنمای سفر تهران به شیراز باشید.

فاصله تهران تا شیراز ۹۰۰ کیلومتر می‌باشد که چیزی حدود ده ساعت بدون توقف در راه خواهید بود و اگر قصد توقف در شهر خاصی مد نظرتان نباشد باید این مسیرها را طی بکنید :

از تهران به سمت قم – دلیجان – میمه – اصفهان – شهرضا – آباده – صفاشهر – سعادت شهر – مرودشت – زرقان و در نهایت شیراز خواهد بود.

راه‌های سفر به شیراز

سفر به شیراز با تور

مسافرت با تور سفری بدون دغدغه و بدون نگرانی ولی گران! گزینه‌های تور از تهران به شیراز بسیار زیاد است تور هوایی، تور زمینی با اتوبوس، تور زمینی با قطار و تورهای چارتر که باتوجه‌به بودجه‌تان می‌توانید انتخاب کنید. یکی از مزیت‌های برنامه‌های منظم برای استفاده حداکثری از زمان سفر است به‌طوری که شما از اکثر مکان‌ها تاریخی و آرامگاه‌های مشهور بازدید خواهید کرد.

شیراز راهنمای سفر تهران به شیراز

سفر به شیراز با هواپیما

بعد از تور هوایی گران‌ترین گزینه سفر می‌باشد (البته با محاسبه هزینه هتل) و روزانه پروازهای بین شیراز و تهران صورت می‌پذیرد که مسیر تهران تا شیراز یک‌ساعته طی می‌کند. کافی است بلیط رو از سایت‌های فروش بلیط تهیه و هتل رو رزرو و چمدان هاتون رو ببندید با احتساب رسیدن به فرودگاه، چک کردن کارت و پرواز و…. در عرض سه ساعت به شهر زیبای شیراز خواهید رسید.

سفر به شیراز با قطار

برای سفر با قطار بلیط رو تهیه کنید که روزانه در دو الی چهار نوبت حرکت قطار از تهران به شیراز رو داریم و زمان رسیدن به شیراز نیز چیزی حدود ۱۵ الی ۱۷ ساعت هست ، و نکته ای که در این راهنمای سفر به آن تایید داریم این است که اگر مایل به تست غذاهای قطار نیستید حتماً با خودتان حداقل دو وعده غذایی و مقداری تنقلات سالم بردارید.

 سفر به شیراز با اتوبوس

برای مسافرت از تهران به سمت شیراز بلیط خود را تهیه و خود را به پایانه معرفی شده برسانید تا سفرتان آغاز شود البته اگر بلیت نیز تهیه نکنید می‌توانید با مراجعه به پایانه بیهقی و یا پایانه جنوب که هر نیم ساعت یکبار یک اتوبوس حرکت می‌کند سوار اتوبوس شوید.

برای خرید بلیط اتوبوس می توانید به سایت ایباس مراجعه کنید و بلیط اتوبوس خود را خریداری کنید .

قبل از سفر به شیراز با اتوبوس به این نکات توجه ویژه کنید:

  • قبل از سفر حتماً غذای سالم و مقوی میل کنید تا دچار ضعف نشوید
  • دو وعده غذایی کنسروی و یا سالم همراه خود داشته باشید چون به مدت ۱۰ ساعت در راه خواهید بود و رستوران‌های بین‌راهی نیز کیفیت کافی را ندارند.
  • حداکثر بار همراه مسافر ۲۰ است پس از برداشتن لوازم غیرضروری همراه خود پرهیز کنید.
  • لوازم استراحت (چشم‌بند – گوش‌گیر – بالش گردنی) را فراموش نکنید.
شیراز1 راهنمای سفر تهران به شیراز

سفر به شیراز با خودروی شخصی

اگر زمان زیادی برای سفر در نظر گرفته‌اید سفر با خودروی شخصی یک گزینه بسیار عالی است و می‌توانید از تهران تا شیراز را در مدت چند روز رانندگی کنید و از در شهرهای بین تهران و شیراز توقف چندساعته داشته باشید، از طرفی شهر شیراز با مکان‌های تفریحی، تاریخی، گردشگری زیاد است که با برنامه می‌توانید از تک‌تک آنها بازدید کنید.

و در آخر به ترتیب تور هوایی، سفر هوایی (خرید بلیط و رزرو هتل) ، تور زمینی (قطار یا اتوبوس) ، سفر با قطار و سفر با اتوبوس از گران‌ترین روش تا اقتصادی‌ترین روش سفر به شیرازاست.

و سفر با ماشین شخصی نیز به عوامل متعددی وابسته است و نمی‌توان هزینه دقیقی برای آن محاسبه کرد .

شهر شیراز جاهای دیدنی فراوانی دارد که در پست های دیگر به این نکته اشاره کرده ایم .

جاذبه های گردشگری شیراز

بازدید از جاذبه هایی که در شهر شیراز است می تواند چندین روز شما را به طور شگفت انگیزی پر کند و حتی تا 10 روز شما را سرگرم نگه دارد. در ادامه به معرفی برخی از جاذبه های این شهر جذاب می پردازیم:

بازار وکیل شیراز

یکی از بهترین جاذبه هایی که می توانید در شیراز بازدید کنید همین بازار قدیمی و سنتی با هزاران جذابیت های نوستالژیک هست. شما می توانید در اینجا صدها مغازه‌ و دکه ببینید و در واقع بازار اصلی شیراز همین بازار وکیل هست. این بازار که به‌صورت هزارتو طراحی شده است و شما می توانید بازارچه های بزرگ و کوچکی در آن پیدا کنید! اینجا مکانی برای خرید فرش، ادویه، طلا و جواهر و لوازم خانه و … است. حجره‌ها و مغازه‌ها، چای‌خانه‌ها، دالان‌ها، کاروانسراها و حمام‌های سنتی چشم‌نواز باعث می‌شوند که تماشای مفصل بازار بیش از یک بعدازظهر طول بکشد.

آرامگاه شاه‌ِ چراغ شیراز

اینجا آرامگاه دو تن از برادران امام هشتم شیعیان و ازجمله جاهای دیدنی شیراز است که با معماری ایرانی اسلامی عجین شده است. با اینکه این دو تن در قرن نهم کشته شده‌اند، اما مقبره‌ی آنها از دوران قاجار تا به امروز توسعه‌ی فراوانی یافته است و با شکوه تر شده است. در مرکز محوطه‌‌ی آرامگاه، حوضی فواره‌دار قرار دارد و مقبره‌ی شاه چراغ با کاشی‌های آبی و آینه‌کاری‌های خیره‌کننده نمایی کاملا ایرانی را به رخ می‌کشد که همین امر آن را به یکی از زیباترین عبادتگاه‌های شیراز تبدیل کرده است.

جاذبه شگفت انگیز مسجد نصیرالملک

حالا که تا شاه چراغ رفته ایم حیف است اینجا را نبینیم! در نزدیکی شاه چراغ طوری که می توان با پای پیاده این مسافت را طی کرد یکی از مشهورترین ساختمان‌های شیراز یعنی مسجد نصیرالملک که به «مسجد صورتی» نیز معروف است، قرار دارد. این مسجد که یکی از جاهای دیدنی شیراز محسوب می‌شود متعلق به دوره‌ی قاجار است و به‌خاطر فضای درونی لذت‌بخشِ رنگارنگش معروف است. این مسجد از شهرت جهانی برخوردار است!

آرامگاه حافظ و سعدی

حافظ را می‌توان پرطرفدارترین شاعر پارسی‌زبان دانست که نه تنها در ایران بلکه در تمام نقاط جهان دارای محبوبیت و مشهوریت خاصی هست. ایرانیان از هر طبقه و فرهنگی، دست‌کم چند بیتی از اشعار حافظ را به خاطر دارند. مقبره‌ی حافظ در باغی آراسته در شمال غربی شیراز قرار دارد. حافظ در قرن هشتم از دنیا رفت و مقبره‌ی او در قرن ۱۲ توسط کریم‌خان زند به این مکان منتقل شد.

سعدی نیز از شعرا قرن هفتم، از شاعران مهم پارسی و از محبوب‌ترین پیشینیان شیرازی‌های امروزیست که پند های او در جهان طرفداران زیادی را دارد.

سامانه خرید بلیط اتوبوس ایباس:

یکی از بهترین سامانه هایی که می توانید برای خرید بلیط اتوبوس پیدا کنید سامانه ماست! ایباس با داشتن تیم مجرب و جوانی که دارد توانسته اند ارزان ترین و با کیفیت ترین بلیط های اتوبوس ها را به بازار عرضه کند.

امیداورایم از خواندن این راهنمای سفر تهران به شیراز لذت برده باشید و اگر شما نیز تجربه ای از سفر به شیراز ، تجربه و نظرات خودتان را برای ما در قسمت نظرات بنویسید .

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد