راهنمای سفر به گناوه + جاهای دیدنی بندر گناوه

بندر گناوه یکی از شهرهای زیبای استان بوشهر و مرکز شهرستان گناوه می‌باشد که بسیاری از مردم برای خرید به این شهر زیبای ساحلی سفر می‌کنند اما قصد داریم تا راهنمای سفر به گناوه و جاهای دیدنی بندر گناوه را برایتان شرح دهیم پس با ما باشید تا راه‌های سفر به گناوه را با هم مقایسه کنیم.

مختصر درباره بندر گناوه

این بندر در کتب قدیمی نام های مختلفی دارد مانند گنابا، گنفه، گناوه، جنابه و جنابا که همه‌ی آنها درست هستند و این شهر در ساحل خلیج همیشه فارس و بین شهرستان بوشهر و بندر دیلم واقع بوده و فاصله این شهر تا مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر می‌باشد. گناوه آب‌وهوای گرم و مرطوبی دارد و سالانه ۱۵۰ میلی‌متر است.

شهر ساحلی بندر گناوه دارای قدمتی ۱۵۰۰ ساله است و به نوشته مورخان تاریخ شهر را به دوران ایلامی نسبت‌داده‌شده که در دوران ساسانیان به رشد و شکوفایی فراوانی رسیده است.

راهنمای سفر به گناوه

تور

تور زمینی به بندر گناوه تماماً زمینی بوده و در حال حاضر تور هوایی به بندر گناوه وجود ندارد که قیمت‌های تور زمینی مقرون به صرفه هستند البته از شهرهای بزرگ گاهی اوقات می‌توانید با تور های زمینی به بندر گناوه سفر کنید چرا که تورهای بندر گناوه فصلی است.

اتوبوس :

شاید یافتن بلیط به بندر گناوه کمی سخت به نظر برسد اما با کمی گشت گذار در سایت‌های فروش بلیط اینترنتی می‌توانید بلیط اتوبوس به بندر گناوه را بیابید . به پست از کجا بلیط اتوبوس بخریم هم می توانید مراجعه کنید .

به این نکات قبل از سفر با اتوبوس به بندر گناوه توجه کنید :

اگر بلیت اتوبوس به بندر گناوه را نیافتید می‌توانید بلیط مرکز استان نزدیک به بندر گناوه را خریداری کنید و با یک مسافرت یک الی دوساعته به بندر گناوه برسید.

برای خرید بلیط اتوبوس می توانید به سایت ایباس مراجعه کنید و بلیط مورد نظر خودتان را به بهترین قیمت ممکن خریداری کنید .

اگر از شهرهای با مسافت زیاد قصد سفر به گناوه را دارید بهتر است به مقصد شهر بوشهر بلیط تهیه کنید معمولاً اتوبوس‌هایی که بین مراکز استان‌ها مسافر جابه‌جا می‌کنند از کیفیت بالاتری برخوردارند و تعدادشان نیز بیشتر است.

به طور مثال اتوبوس‌های تهران – بوشهر در یک روز پنج برابر تهران – گناوه است.

هوایی

برای سفر هوایی به دلیل اینکه بندر گناوه فرودگاه ندارد بایستی به بوشهر سفر کنید و بعد از سپری کردن یک سفر کوتاه زمینی به بندر گناوه خواهید رسید. درصورتی‌که عجله دارید یا احساس ناخوشایندی از سوارشدن به اتوبوس دارید بهترین گزینه پیشنهاد ما هواپیماست.

قطار

برای سفر ریلی نیز بایستی مانند گزینه بالایی به‌صورت ترکیبی به این شهر سفر کنید با این تفاوت که باید با قطار اول به اهواز برید و ادامه مسیر را به‌صورت زمینی از اهواز به بوشهر و از آنجا به بندر گناوه سفر کنید .

در این راهنمای سفر به گناوه این گزینه را برای سفر به گناوه پیشنهاد نمی‌کنیم.

ماشین شخصی

سفر با ماشین شخصی برای سر با توقف‌های فراوان مناسب است که می‌توانید از شهرهای مختلف دیدن کنید و در آخرسر نیز از شهر بندر گناوه دیدن کرده و می‌توانید خریدهای از بازار این شهر انجام بدهید.

اجناسی که می‌توانید از بندر گناوه خریداری کنید شامل لباس و لوازم‌خانگی می‌شود.

 جاهای دیدنی بندر گناوه

در ادامه این راهنمای سفر به گناوه با جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری گناوه آشنا خواهید شد.

امامزاده سلیمان بن علی

در کنار جاده بندر گناوه به دیلم، آرامگاه امامزاده سلیمان بن علی مشهور به شاهزاده سلیمان در عمارتی مستطیلی شکل قرار گرفته است. اهالی بندر گناوه اعتقاد دارند سلیمان بن علی از فرزندان چهارمین امام شیعیان، یعنی حضرت زین‌العابدین (ع) است. ساخت معماری مرقد این امامزاده به دوران صفویه بازمی‌گردد.

آدرس: استان بوشهر ـ شهرستان گناوه ـ بخش مرکزی ـ شهر گناوه، بلوار امام حسین.

بازار اصلی گناوه

برای تجربه یک خرید دلچسب و شیرین پیشنهاد می‌کنیم به هر منطقه‌ای که سفر کردید، بازار اصلی آن شهر را فراموش نکنید. گشت‌وگذار در بازار اصلی بندر گناوه برای گردشگران بسیار جذاب و دیدنی است. زیرا هر چیزی که ذهنتان به آن برسد، در این بازار یافت می‌شود. دست‌فروش‌های بندر گناوه محصولات متنوعی برای فروش دارند و در بسیاری اوقات گزینه مناسبی برای خرید هستند.علاوه بر بازار اصلی گناوه ، بازار سیف ، بازار ماهی فروشان اشاره کرد.

گناوه 1 راهنمای سفر به گناوه + جاهای دیدنی بندر گناوه

مراکز خرید بندر گناوه

مراکز خرید متعددی در شهر بندر لنگه وجود دارد که باتوجه‌به مرزی بودن این شهر اجناس خارجی و با کیفیتی را می‌توانید از این شهر خرید کنید مراکز خرید بندر لنگه شامل: پاساژ دنا، پاساژ طالقانی، پاساژ کوروش، مجتمع تجاری افتخاری ۲، پاساژ بهروزی، پاساژ آفتاب، پاساژ امام علی، پاساژ ارغوان می‌شود.

جزیره میر مهنا

جزیره‌ی میر مهنا یا جزیره‌ی جنوبی در استان دیدنی بوشهر در جنوب ایران و در 15 کیلومتری بندر گناوه قرار دارد. هم‌چنین در مقابل کرانه‌های جنوبی بندر ریگ واقع شده است. این جزیره از جزایر غیر مسکونی ایران (به دلیل جزر و مد آب، سکونت پذیر نیستند) در خلیج فارس محسوب می‌شود.

گناوه
گناوه

تالاب حله گناوه

این تالاب در منطقه حله قرار گرفته و در واقع محل برخورد دو رودخانه دالکی و شاپور هست. این تالاب از مشهور ترین تالاب های جنوبی ایران هست که زیبایی بسیاری رو در خود جای داده. این تالاب از سرریز جریان دو رودخانه نامبرده و تا حدودی جزر و مد خلیج فارس ایجاد شده و یک اکوسیستم محلی محسوب می‌شود که بهره برداری‌های پژوهشی و تفرجی را به عمل آورده است. از جانورانی که در این تالاب زندگی می کنند میشه به حواصیل، گاچی رو، درنا، بط، پرستو، هفت رنگ، دراج و حمامی اشاره کرد.

بندر ریگ

یکی از بنادر استراتژیک ایران همین بندر هست که از زمان صفویان محل درگیری ایران، پرتغال و انگلیس بوده ست. به همین دلیل نیز این بندر از لحاظ تاریخی و حتی کاربرد در صنعت نیز برای ایران بسیار حائز اهمیت است. بندر ریگ از توابع شهرستان گناوه که از قدیمی ترین بنادر استان بوشهر بوده،‌ شخصیت و قهرمانی بزرگی همچون میرمهنا از مبارزان جنوب در مقابل اشغالگران پرتغالی در آن زندگی کرده داشته که توانست به سلطه و استعمارگری چند قرن پرتغالی ها در خلیج فارس پایان دهد. این بندر دارای جاذبه های طبیعی جذابی بوده و سالانه جذب گردشگر زیادی را به خود داشته است.

سامانه خرید بلیط اتوبوس ایباس

برای خرید بلیط اتوبوس بین شهری می توانید از طریق سامانه ما اقدام کنید تا بتوانید علاوه بر دسترسی آسان و سریع به خرید بلیط از خرید بلیط ارزان اتوبوس لذت ببرید.

راهنمای سفر به گناوه با اطلاعات رفت و آمد به شما ارائه شد. امیدواریم با استفاده از نکات این مطلب سفری آسوده به این بندر زیبا داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد