راهنمای سفر به ظفرقند در استان اصفهان

اگر به دنبال سفر به مکان باستانی هستید پیشنهاد ما برای شما روستای قدیمی ظفرقند است.شهرظفرقند در 85 کیلومتری اصفهان قرار دارد. در گذشته قرار گرفتن این روستا در مسیر جاده ابریشم و اتراق تعداد زیادی از کاروان های منطقه شرق و جنوب شرقی ایران و کشور های هند، چین و پاکستان باعث اهمیت زیاد این روستا در گذشته شده است.
مردم میهمان نواز ظفرقند چشم به راه مسافران عزیزی هستند که در هر زمان از سال به این روستا سفر میکنند.

معرفی ظفرقند

این روستا در 24 کیلومتری شهرستان اردستان و 75 کیلومتر مانده به شهرستان نایین قرار دارد. 95 خانوار در این روستا زندگی میکنند که جمعیتی معادل 230 نفر دارد. ظفرقند روستا در منطقه کویری قرار گرفته اما جاذبه های گردشگری زیبایی در بهار و تابستان برای گردشگران و مسافرین دارد.

کاروانسرای ظفرقند

در این قسمت از راهنمای سفر به ظفرقند به معرفی کاروانسرای ظفر قند میرسیم . این کاروانسرا در زمان صفویان ساخته شده است .در ورودی کاروانسرا دو سکوی کم حجم قرار دارد و محیط داخلی آن با دو سوی هشتی، دو حجره و دو طاق نما تقسیم شده است . یک ستاره در زیر گنبد هشتی به چشم می خورد .برای رسیدن به پشت بام دو راه پله وجود دارد ودر هر چهار گوشه کاروانسرا یک آبریزگاه قرار گرفته است.
در سال های اخیر برای حفظ این بنا ارزشمند میراث فرهنگی اقدام به مرمت آن کرده است.

کاروانسرای ظفرقند
کاروانسرای ظفرقند

از چه طریقی به ظفرقند سفر کنیم؟

برای سفر به ظفرقند ابتدا باید به اصفهان بروید و بعد از طی مسافتی حدود 1 و نیم ساعت به ظفرقند برسید. شما می توانید از طریق هوایی ، زمینی و ریلی به اصفهان سفرکنید.

همان طور که در این راهنمای سفر به ظفرقند اشاره شد یکی از بهترین راه های سفر با اتوبوس های ایباس است که علاوه بر راحتی و کیفیت مطلوب میتوانید با کمترین هزینه سفر کنید و از زیبایی های مسیر لذت ببرید. برای خرید بلیط اتوبوس می توانید به سایت ایباس مراجعه کنید .
فاصله تهران تا اصفهان 448 کیلومتر است که حدود 5 ساعت زمان میبرد.

ظفرقند
ظفرقند

شماره تلفن های ضروری در ظفرقند

کد تلفن شهر : 031
بیمارستان سینا : 32205025 _ 031
ترمینال جی : 35241009 _ 031

در این راهنمای سفر به ظفرقند تلاش کردیم شما را برای سفر به ظفرقند راهنمایی بکنیم ، اگر شما به این مکان سفر کرده اید ، تجربیات خود را با کاربران ما به اشتراک بگذارید. برای اینکه بتوانید به این مقصد دسترسی پیدا کنید یکی از راه های شما سفر با اتوبوس است. با خرید بلیط اتوبوس تهران به اصفهان این سفر برای شما میسر خواهد شد. شاد و پیروز باشید. 

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد