6 تا از جاهای دیدنی مازندران را با ایباس بشناسید !

مازندران، استانی در کرانه جنوبی دریای خزر ، منطقه ای سرسبز که هر ساله میزبان تعداد زیادی مسافر است، دماوند، کوه پر صلابت ایران در شهر آمل مازندران قرار دارد و تعداد زیادی از مسافران تنها برای دیدن جاذبه های اطراف این کوه است که به مازندران سفر می کنند ، علاوه بر جاهای دیدنی مازندران بسیار زیاد است که بهترین این جاذبه ها را در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد .

معرفی جاهای دیدنی مازندران

اگر مازندران مقصد بعدی شما برای سفر است، با ایباس همراه باشید ، همان طور که می دانید مازندران جاذبه های گردشگری فراوانی دارد ولی قصد داریم در این مقاله جاهای دیدنی مازندران را معرفی کنیم.

1. دریاچه جنگلی چورت

دریاچه چورت، تکه ای از بهشت روی زمین است که  حدود 80 سال پیش که بر اثر رانش زمین و بسته شدن مسیر چشمه و دور تا دور دریاچه را پوشش جنگلی و درختان کهن سال فراگرفته است، داخل دریاچه را که نگاه کنید  ماهی هایی می بینید که توسط مردم محلی به آب انداخته شده اند و طی گذر سالیان به تعداد آن ها اضافه شده است.

اگر جز کسانی هستید که قدم زدن در جنگل های بکر شمال جز علایق شماست، این جنگل و دریاچه بیضی شکل وسط آن محل مناسبی است برای گشت و گذار، چمدانتان را ببندید و راهی مازندران شوید، این دریاچه در بخش چهاردانگه شهرستان ساری، در فاصله‌ ۱۰ کیلومتری روستای چورت قرار دارد و فصل بهار به دلیل سرسبزی و فصل پاییز به دلیل رنگارنگی زیبا برگ درختان فصل مناسب سفر است.

آدرس دریاچه جنگلی چورت :‌ مازندران، شهرستان نکا، بخش هزارجریب – دریاچه چورت

Untitled 1.jpgFFI 6 تا از جاهای دیدنی مازندران را با ایباس بشناسید !
جاهای دیدنی مازندران – دریاچه جنگلی چورت

2. جنگل دالخانی

مازندران از استان ها ی زیبا و پر ترردد کشور است که به واسطه نزدیکی به دریای خزر پوشش گیاهی بسیار سرسبزی دارد که به زیبایی این شهر اضافه کرده است، این استان مقصد خوبی برای تعطیلات نوروزی و بهانه ای برای شروع سال جدید با تجربه سفر است.

ایباس در کنار شماست تا در سال جدید تجربه شایسته ای از سفر های اتوبوسی داشته باشید.

جنگل دالخانی ، دالان بهشت مازندران است. با وسعتی حدود 600 هزار متر مربع در مسیر جاده رامسر تنکابن قرار دارد، این جنگل جز زیبا ترین جنگل های ایران است که می توانید دیدن کنید، در میانه این جنگل رودی به اسم نسارود قرار گرفته که می توانید وسایل کمپینک مورد نیاز برای جنگل به همراه داشته باشید و مدتی در کنار این رود اقامت کنید با صدای گذر آب این رود و دیدن مناظر سرسبز اطراف روحتان دوباره زنده شود، اما اگر حمل این وسایل برای شما سخت باشد جای نگرانی نیست دکه هایی میان راه وجود دارد که با آش و چای محلی از شما پذیرایی می کنند.

این جنگل دالخانی یکی از جاهای دیدنی مازندران می باشد توصیه میکنیم حتما به این مکان سفر کنید .

آدرس جنگل دالخانی : استان مازندران، شهرستان رامسر، جاده ییلاق جنت رودبار

ابتدا باید به رامسر بروید و سپس زمانی که به سه راهی جنت رودبار رسیدید به سمت راست حرکت کنید، تابلویی وجو دارد که مسیر را به شما نشان می دهد.

اگر قصد سفر به مازندران را دارید می توانید برای خرید بلیط اتوبوس به سایت ایباس مراجعه کنید.

Untitled 1.jpgFNKBLFM 6 تا از جاهای دیدنی مازندران را با ایباس بشناسید !
جاهای دیدنی مازندران – جنگل دالخانی

3. دشت لار

تصور کنید در مکانی ایستاده اید که تصویر روبه روی شما دشتی است پر از شقایق های وحشی قرمز و کوه دماوند،علاوه بر دماوند کوه های زیادی از اطراف این دشت قرار دارند که به کوه های لار معروف هستند در دل این کوه ها رود های زیادی شکل گرفته که در دشت جاری می شوند و همه گیاهان را سیراب می کنند، رود لار معروف ترین این رود هاست که سدی در امتداد آن احداث شده است.

حیف است که به این دشت بروید از آبشار زیبای “قو” دیدن نکنید که در انتهای دره سفیدآب قرار گرفته و محل قشلاق دامداران و عشایر بسیار زیادی است که در این محل سکونت دارند، یادتان باشد کفش مناسب به همراه داشته باشید چون مسافت های زیادی است که باید با پای پیاده طی کنید، دوربین عکاسی نیز یادتان نرود این دشت با گل های زیبا و هوای مه آلود محل مناسبی برای گرفتن عکس یادگاری است و این مکان هم یکی از بهترین جاهای دیدنی مازندران می باشد .

مسیر دسترسی: جاده آبعلی، سه راهی پلور ، ورودی شرقی پارک ملی لار

Untitled 1.jpgSHS 6 تا از جاهای دیدنی مازندران را با ایباس بشناسید !
جاهای دیدنی مازندران – دشت لار

4. تله کابین نمک آبرود

همه ما شاید یکبار هم که شده در بین درختان سرسبز جنگل قدم زده و هوا مه آلود آن را تنفس کرده ایم، اما شاید دیدن جنگل از ارتفاع، زمانی که سوار تله کابین شده اید نیز تجربه جالبی باشد که حداقل به یکبار به امتحان کردن آن می ارزد.

تله کایبن نمک ابرود طولانی ترین تکله کابین ایران است که با دو خط مسافران را جابه جا می کند،ارتفاع خط اول حدود 2100 متر است و خط دوم 1700 متر ارتفاع دارد .

به آخر ایستگاه که رسیدید دارای  امکانات رفاهی بسیاری هست که دیدن آن ها خالی از لطف نیست.

Untitled 1.jpgSJGD 6 تا از جاهای دیدنی مازندران را با ایباس بشناسید !
جاهای دیدنی مازندران – تله کابین نمک آبرود

5. غار آبی دانیال

غار دانیال که جز غار های رودخانه ای ایران محسوب می شود بعد از غار قوری قلعه پاوه، در کرمانشاه طولانی ترین غار رودخانه ای ایران است. این غار از جاذبه گردشگری شمال کشور محسوب می شود .

عمق آب در هیچ کجای غار بیشتر از 1 متر نیست و به دلیل املاح کمی که دارد قابل نوشیدن است ،برای بازدید از غار باید تحمل خیس شدن پاهایتان را داشته باشید اما زیبایی خیره کننده داخل غار به این تجربه می ارزد بهتر است حتما لباس اضافه به همراه داشته باشید و بسیاری از مسافران برای ایمنی بیشتر از کلاه مناسب استفاده می کنند ،اگر قصد اقامت در نزدیکی این غار را داشته باشید می توانید در روستاهای اطراف  غار ویلا اجاره کنید.

مسیر دسترسی: مازندران، شهرستان سلمانشهر، روستای دانیال.

Untitled 1 5 6 تا از جاهای دیدنی مازندران را با ایباس بشناسید !
جاهای دیدنی مازندران – غار آبی دانیال

6. میدان ساعت کاری

از همه ی جاذبه های طبیعی مازندران که بگذریم، در بافت شهری استان مازندران جاذبه های بی شماری هست که برای هر مسافری جذابیت های خودش را دارد، میدان ساعت ساری یکی از این مناطق دیدنی شهری است که این میدان که در زبان محلی به آن “پاساعت” نیز گفته می شود امروزه با نام میدان “هفت تیر” نیز شناخته می شود برجی در وسط میدان قرار دارد و ساعت بزرگی روی آن نصب شده که با صدای زنگ ناقوس هر ساعت به صدا در می آید، از سال 1309 که این برج ساخته شده نماد شهر ساری است و با ارتفاع 25 متر با بدنه سفید و سقفی سبز یکی از جاذبه های ساری محسوب می شود.

مسیر دسترسی: سرای سالمندان امام رضا واقع در بلوار فرح آباد ساری.

Untitled 1 6 6 تا از جاهای دیدنی مازندران را با ایباس بشناسید !
جاهای دیدنی مازندران میدان ساعت کاری

مازندران از استان ها ی زیبا و پر ترردد کشور می باشد و جاهای دیدنی مازندران فراوان است که به واسطه نزدیکی به دریای خزر پوشش گیاهی بسیار سرسبزی دارد که به زیبایی این شهر اضافه کرده است، این استان مقصد خوبی برای تعطیلات نوروزی و بهانه ای برای شروع سال جدید با تجربه سفر است.

ایباس در کنار شماست تا در سال جدید تجربه شایسته ای از سفر های اتوبوسی داشته باشید.

شما به کدام یک از جاهای دیدنی مازندران سفر کرده اید؟ در بخش نظرات برای ما بنویسید .

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد