جاذبه گردشگری کلاردشت که حتما باید ببینید

جاذبه گردشگری کلاردشت نیاز به تعریف و تمجید ندارد اما ما در این پست بهترین جاهای دیدنی کلاردشت را برای شما معرفی کرده ایم و شما می توانید با سفر به این مکان ها نهایت لذت را ببرید .

کلاردشت تکه ای از بهشت ، بهشت گمشده مازندران ، شهری سرسبز در همسایگی ابر‌ها است . اگر می‌خواهید در میان ابرها و هوایی مه آلود قدم بزنید به این شهر رویایی سفر کنید و جاذبه گردشگری کلاردشت را نزدیک ببینید .

کلاردشت کجاست ؟

کلاردشت در استان مازندران و مرکز شهرستان کلاردشت می باشد که این شهر کلاردشت در 48 کیلومتری شهر چالوس است و 130 کیلومتر با تهران و 160 کیلومتر با کرج فاصله دارد .  کلاردشت ، دشتی در کوه های تخت سلیمان و قسمتی از مازندران است ، در نزدیکی چالوس قرار دارد  .

اگر قصد دیدن تکه‌ای از بهشت را دارید، گلاردشت مقصد بعدی سفر شماست. مرداب زیبای دیوک ، طبیعت بکرآبشارهریجان ، جنگل آزو ودریاچه ولشت، تنها قسمتی از جاهای دیدنی کلاردشت و جاذبه گردشگری کلاردشت هستند .

از سمت جاده چالوس که به گلاردشت می‌روید ،از جاده‌ی فرعی به روستای هریجان می‌رسید.  ۱۳۵ کیلومتر  و حدود ۲ ساعت با خودرو از تهران فاصله دارد.

کلاردشت ، حدود 115 کیلومتر از تهران فاصله دارد.

کلاردشت ، در  179 کیلومتری تهران .

مرداب دیوک ؛ برکه‌ی زیبای کلاردشت

در جنگل سرسبز کلاردشت که راه می‌روید، مردابی زیبا پیش رویتان ظاهرمی‌شود ، مردابی با تن‌پوش سبز که از خزه پوشیده شده به نام دیوک. دورتا دور مرداب درختانی با تنه های پوشیده شده از جلبک‌های سبز است که زیبایی خیره کننده دارد و این مکان یکی از جاذبه گردشگری کلاردشت به حساب می آید . درسفر به مرداب، کفش مناسب پیاده روی و دوربین عکاسی یادتان نرود .

آبشار هریجان ؛ روستای جذاب شمالی

از سمت جاده چالوس که به کلاردشت می‌روید ،از جاده‌ی فرعی به روستای هریجان می‌رسید. درغرب این روستا ،آبشار زیبایی به نام هریجان وجود دارد ، روستای کوچکی است که ساکنان کمی در آن زندگی می‌‍‌‌‌کنند ، این منطقه جزمناطق حفاظت شده است.
علاوه بر این آبشار جاذبه گردشگری . جای دیدنی دارد که دشت زیبای آن با گل‌های وحشی هوش از سرتان می‌برد.

جنگل آزو جاذبه گردشگری کلاردشت

برای دور شدن از هیاهو شهر و رفتن به جنگلی بکر “جنگل آزو” بهترین گزینه است. بخش‌هایی از جنگلی ، دشت جو پشت، عسلک و مازیگاسر هنوز بکر مانده‌اند. کوه گرگ یکی از کوه های معروف این جنگل است که کوهنوردان زیادی به آن صعود کرده اند.

عَلَم‌کوه – آلپ ایران

این کوه که در جنوب غربی گلاردشت است ، دومین قله مرتفع ایران پس از دماوند محسوب می‌شوذ و بسیاری از کوهنوردان سودای صعود به قله آن را دارند چرا که به
دلیل وجود دیواره‌ای به طول 700 متر یکی ز هشت دیواره سخت‌گذر جهان محسوب شود. میخواهید به این کوه صعود کنید ؟ باید کوهنورد حرفه ای باشید.

از چالوس تا کلاردشت 54 کیلومتر فاصله است ، حیف است که تا چالوس بیایید و به گلاردشت سر نزنید . در این مسیر از سرچشمه ، ازارک و مرزن آباد عبور می‌کنید. شمال کشور ، بهشت مردم ایران است . نقطه‌ای که می‌توان به آن سفر کرد از دغدغه‌های روزمره زندگی برای مدتی دور شد ، در دل طبیعت دوباره به سرزندگی رسید دوباره به زندگی در شهر بازگشت.

ایباس با ایجاد امکانات حمل و نقل بین شهری در شمال کشور سعی دارد قسمتی از خاطرات خوش شما در جاده های شمال باشد.

اگر قصد خرید بلیط اتوبوس رشت به تهران و بلعکس را دارید می توانید از سایت ایباس بلیط خود را خریداری کنید .

اگر به جاذبه گردشگری کلاردشت سفر کرده اید و جاذبه گردشگری کلار دشت را از نزدیک مشاهده کرده اید می توانید تجربیات خود را برای کاربران ایباس به اشتراک بگذارید .

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد