آب و هوای رشت و بهترین زمان سفر به رشت چه روزی است ؟

شهر زیبای رشت دارای آب و هوایی است که در هر فصل از سال ویژگی های خاص خودش را دارد به عنوان مثال بهاری پر از سرسبزی و طراوت، تابستانی گرم و دلچسب، پاییزی با هوای مه‌آلود و ابری و زمستان‌هایی معتدل دارد .

آگاهی از آب و هوای مناطق مختلف باعث می شود که اگر شما قصد مسافرت به آن منطقه را دارید لذت بیشتری از مدت زمان مسافرت خود ببرید چرا که با مسیر سفر رشت و  شرایط موجود در آن منطقه آشنایی داشته و در نتیجه آمادگی لازم را خواهید داشت  ، پس با ما همراه باشید تا اطلاعاتی مختصر از آب و هوای رشت و بهترین زمان سفر به رشت مطلع شوید .

موقعیت جغرافیایی شهر رشت

شهر رشت واقع در جلگه گیلان و دشت دریای خزر و در مساحت ۱۳۶ كيلومترمربع واقع شده است و مرکز استان گیلان می باشد . شهر رشت دومین شهر پرتراکم (نسبت به مساحت شهر) ایران است از طرفی این شهر بیش ترین میزان بارش باران را یدک می کشد که بخشی از نام این شهر نیز به گویش گیلکی یعنی باران  (رش در زبان گیلکی به معنا باران و رشت نیز از همین کلمه گرفته شده است ) . شهر رشت بین دو رود به نام های سفیدرود و گوهررود واقع شده است و  از شمال به بخش خمام، از جنوب به دهستان لاكان، از غرب به صومعه سرا و از شرق به بخش كوچصفهان محدود شده است .

آب و هوای شهر رشت

شهر رشت دارای بیش ترین میزان بارش در کل ایران است که طبق آمار های رسمی سالانه 1300 میلی متر باران در این شهر می بارد و نام رشت از کلمه “رش” گرفته شده است که به معنای باران است . آب و هوای رشت به این صورت است که  بیش ترین بارش شهر رشت نیز مربوط به ماه های شهریور و مهر و آبان می باشد البته همیشگی نبوده و در برخی از سال ها بهمن تا اردیبهشت بیش ترین میزان بارش را به نام خود ثبت می کنند .

بهترین زمان سفر به رشت

در بالا در مورد موقعیت جغرافیایی و دیگر مسائل سخن گفتیم حالا بایستی به این سوال پاسخ دهیم که بهترین زمان سفر به رشت چه زمانی است ؟

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم این شهر در چهار فصل مسافران زیادی را به خود می بیند اما با این وجود بهترین زمان برای سفر به رشت از اویل بهار تا اواخر آبان ماه است و آب و هوای مطلوب بهار با نم نم باران در بهار و پاییز زیبای جنگل های رشت همراه با باران پاییز بیش تر از همه چیز شما را به وجد خواهد آورد .

البته قبل از سفر در بهار و پاییز حتما از وضعیت جوی و آب و هوای رشت اطلاع پیدا کنید چرا که اگر میزان بارش باران بیشتر باشد نمی توانید از طبیعت اطراف شهر رشت لذت ببرید .

برای خرید بلیط اتوبوس تهران رشت و رشت به تهران می توانید به سایت ایباس مراجعه کنید .

جاذبه های طبیعی شهر رشت

حال این سوال پیش میاد که بهترین جا برای گردشگری در آب و هوای مطلوب رشت کجاست ؟

پارک جنگلی سراوان

این پارک جنگلی در 20 کیلومتری رشت قرار گرفته است که یکی از صدها جاذبه ی شمال ایران است که دارای بخش مختلف بوده که می توانید یک روز کامل از سفر را به آن اختصاص دهید . این پارک جنگلی دارای مرداب میان جنگل می باشد که می توانید در آن به قایق سواری بپردازید . در این پار زمین پینت بال نیز وجود دارد که اولین پینت بال جنگلی محسوب می شود . جاده ها و منظره های زیبا برای عکاسی ، پارک و آلاچیق های زیبا از دیگر امکانات این پارک می باشد . هم چنین آب و هوای رشت را هم در این مکان بهتر می توانید استشمام کنید .

اگر می خواهید سفر به رشت داشته باشید حتما از این به مکان هم یک سری بزنید .

روستای پیربازار

این روستای زیبا در فاصله ۶ کیلومتری در شمال شهر رشت قرار گرفته که با بافت سنتی و بازار قدیمی و آب و هوایی دلچسب روستای پیربازار  یکی  از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری اطراف رشت است که میتوانید از آب و هوای رشت نهایت لذت را ببرید .  آبراه پیربازار که در این روستا وجود دارد به تالاب انزلی متصل شده است و در نکته جالب که در مورد این آبراه وجود دارد این است که در گذشته از طریق این آبراه اروپایی ها به ایران سفر می کردند .

از دیگر جاهای دیدنی شهر رشت می توان به روستای لشت نشا ، روستای لیچا ، روستای کنار سر ، روستای پسیخان بالا از دیگر جاهای دیدنی شهر رشت است . و در نهایت باید گفت که سوغاتی رشت یادتان نرود .

شما کدام آب و هوای رشت را دوست دارید ؟ در بخش نظرات ، دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید .

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد